Google Consent Mode v2
Obligatoriu pentru site-uri web și aplicații
Din martie 2024, Google a cerut tuturor site-urilor web și aplicațiilor să utilizeze Google Consent Mode v2 . Atunci este important un CMP certificat de Google. consentmanager îi ajută pe agenții de publicitate cu Consent Mode integrat v2 să înregistreze datele de conversie ale clienților lor, protejând în același timp confidențialitatea. consentmanager vă oferă, printre altele:
- Partener CMP certificat Google cu statut de aur
- Suport complet pentru Google Consent Mode v2
- Suport complet pentru IAB TCF 2.2
- Pentru site-uri web, aplicații și CTV
- +30 de limbi și design personalizabil
- Crawler integrat și multe altele
🥇Cea mai recentă actualizare: consentmanager este acum un partener certificat Google CMP cu statut de aur
Fiind unul dintre primii parteneri Google CMP Gold, acum vă puteți integra bannerul cookie direct din contul dvs. Google Ads.
Întrebări frecvente despre Google Consent Mode v2
Pentru a vă ajuta să înțelegeți mai bine Google Consent Mode , cookie-urile, GDPR și utilizarea conformă legal a serviciilor Google, am rezumat cele mai frecvente întrebări pentru dvs. aici.
Ce este Google Consent Mode?
Google Consent Mode este o funcție de la Google care funcționează cu bannerul cookie sau widgetul de confidențialitate de pe site-ul dvs. Această tehnologie trimite automat semnale de la bannerul dumneavoastră cookie către instrumentele Google integrate pe site-ul dumneavoastră. Prin urmare, poate furniza date pentru a ajuta Google să înțeleagă conversiile site-ului dvs., chiar și în condiții limitate de protecție a datelor. Semnalele pe care bannerul cookie le trimite către Google conțin informații despre analize, reclame, personalizare și partajarea datelor. Fără aceste semnale, Google nu poate urmări datele despre utilizatori sau despre comerțul electronic sau să efectueze personalizare. Și pentru a putea trimite aceste semnale, este importantă utilizarea unui CMP certificat Google.
Cum funcționează exact Google Consent Mode?
Când un utilizator își dă consimțământul, bannerul cookie consentmanager trimite semnalul Google Consent Mode către etichetele Google de pe site-ul dvs. și totul funcționează ca de obicei. Dacă un utilizator nu își dă consimțământul, Google limitează colectarea de date pentru acea categorie de utilizator și nu mai contează. Folosind Google Consent Mode, bannerul cookie trimite un semnal către Google, astfel încât Google să înțeleagă decizia utilizatorului. Google utilizează apoi, printre altele, modelarea conversiilor cu învățare automată pentru a face conexiuni între interacțiuni specifice și evenimente de conversie. Pentru agenții de publicitate, aceasta înseamnă că vor putea înțelege mai bine cum sunt urmărite obiectivele lor de conversie – datorită modelării, acesta va fi cazul chiar dacă vizitatorul nu și-a dat acordul.
Ce este actualizarea Google Consent Mode v2? Și ce este EUUCP?
Toți editorii și agenții de publicitate care plasează reclame în Spațiul Economic European și utilizează serviciile Google vor fi în viitor supuși „Politicii Google privind consimțământul utilizatorilor din Uniunea Europeană” sau EUUCP. Google dictează astfel operatorilor site-urilor web cum pot fi utilizate serviciile Google în ceea ce privește protecția datelor. Cea mai importantă reglementare: Din martie 2024, site-urile web au fost obligate să afișeze un banner de consimțământ de pe o platformă de gestionare a consimțământului (CMP) certificată de Google și să utilizeze Google Consent Mode v2. În plus, comportamentul Google la numărarea campaniilor publicitare (de exemplu, urmărirea comenzilor) se schimbă: numărarea are loc numai dacă utilizatorul și-a dat consimțământul și semnalul corespunzător a fost trimis înapoi la Google prin Google Consent Mode v2. Dacă doriți să măsurați conversiile în viitor, este important un CMP certificat cu Google Consent Mode v2.
- Pentru a nu rata nicio actualizare importantă, abonați-vă la newsletter-ul nostru .
Comparația Google Consent Mode
Cele mai importante diferențe dintre vechiul și noul Google Consent Mode v2 dintr-o privire:
Vechiul Google Consent Mode
🔴 Modul de consimțământ Google este opțional și este folosit pentru a activa modelarea
🔴 Utilizarea unei platforme de gestionare a consimțământului certificată de Google este opțională
🔴 Numărarea are loc atunci când utilizatorul și-a dat consimțământul, fie prin serviciile Google, fie prin alte servicii terțe
Google Consent Mode v2
✅ Google Consent Mode este necesar pentru urmărire
✅ Utilizarea unei platforme de gestionare a consimțământului certificată de Google este acum obligatorie .
✅ O numărare are loc numai dacă utilizatorul și-a dat consimțământul și semnalul corespunzător a fost trimis înapoi la Google prin Google Consent Mode
Recomandat de avocați și ofițerii cu protecția datelor
Pentru cine este relevant Google Consent Mode (GCM)?
Google Consent Mode este relevant pentru editori, agenți de publicitate, agenții de marketing, agenții web și companii care implementează bannere de consimțământ și utilizează Google Analytics sau Google Ads.
Agenții de publicitate
Agenții de publicitate pot urmări eficient performanța anunțurilor lor. Aflați mai multe despre cheltuielile campaniilor publicitare și optimizați-vă strategiile de licitare publicitară.
Marketing digital, agenții
Specialiștii de marketing online care trebuie să obțină consimțământul utilizatorului pentru publicitate și analiză pot folosi Consent Mode și pot continua să colecteze date importante. Acest lucru duce la rezultate de marketing mai bune.
Operatorii de site-uri web care setează Google Ads sau Analytics pe site-ul lor
Pentru proprietarii de site-uri web, aceasta înseamnă o mai bună înțelegere a călătoriei utilizatorului prin mai multe date agregate despre conversiile de pe site-ul lor.
Cum funcționează acest model de conversie?
Google Consent Mode v2 oferă o serie de noi optimizări pentru a profita la maximum de campaniile dvs. de anunțuri. Acestea includ în special:
- Modelarea comportamentală în Google Analytics 4 Google utilizează AI pentru a recrea comportamentul utilizatorilor care nu și-au dat acordul cu cookie-urile Analytics și compară acest lucru cu utilizatorii care și-au dat acordul cu cookie-urile Analytics. Acest lucru face mai multe date disponibile în GA4.
- Modelarea conversiilor în Google Analytics 4 și Conversiile Google Ads (de exemplu, comenzi sau înregistrări la buletine informative) de la utilizatori care nu și-au dat acordul sunt modelate pe baza experiențelor cu alți utilizatori. Aceasta înseamnă că vor fi vizibile mai multe conversii în GA4 și Google Ads.
În medie, aproximativ 65% dintre conversii sunt recuperate cu Google Consent Mode care s-ar fi pierdut fără Modul de consimțământ dacă utilizatorul nu și-ar fi dat acordul. Acest punct de date evidențiază eficacitatea abordării modelării conversiilor în recuperarea conversiilor pierdute fără consimțământul explicit. Cu toate acestea, agenții de publicitate trebuie să știe că este necesar un număr minim de 100 de clicuri pe anunțuri pe zi pentru a utiliza modelarea. Prin urmare, agenții de publicitate ar trebui să se asigure că campaniile lor publicitare îndeplinesc acest prag.
Utilizatorii Google Consent Mode v2 au, de asemenea, opțiunea de a alege între opțiunile „Avansat” (fără blocare) și „ Basic ” (cu blocare „dură”) din Modul de consimțământ Google. Alegând dintre aceste opțiuni, agenții de publicitate își pot adapta consimțământul utilizatorului și setările de urmărire la nevoile lor specifice de confidențialitate.
Descărcare PDF: Google Consent Mode v2
Obțineți acum rezumatul gratuit – faceți clic aici!
Avantaje pentru agenții de publicitate
Calitate mai mare a datelor
Numai cu Google Consent Mode vă puteți urmări și măsura toate datele. Modelarea de conversie încorporată vă permite să urmăriți suplimentar datele pierdute din cauza selecției consimțământului utilizatorului. Modelarea conversiei este utilizată pentru a închide aceste lacune de date.
O mai bună conformitate
Google Consent Mode v2 poate ajuta site-urile web să respecte mai bine GDPR și ePrivacy . Deoarece Google a fost selectat drept unul dintre „gardienii” noului Act privind piețele digitale aplicat de Comisia Europeană, aici trebuie implementate cerințe mai mari de protecție a datelor. Prin urmare, Google Consent Mode v2 este necesar pentru toți vizitatorii/utilizatorii aplicației din SEE + Regatul Unit (indiferent de țara site-ului web sau a proprietarului aplicației).
Integrare ușoară
Google Consent Mode poate fi utilizat cu următoarele servicii Google.
- Google Ads (inclusiv urmărirea conversiilor și remarketingul Google Ads)
- Google Analytics
- Google Floodlight
- Google Conversion Linker
- Utilizați un CMP certificat Google Rețineți că, în conformitate cu cerințele Google, este important să utilizați un CMP certificat Google care acceptă Google Consent Mode v2.
Cum să activați Google Consent Mode v2
Acest lucru este foarte ușor cu consentmanager . Pur și simplu urmăriți acest videoclip pas cu pas prin tabloul de bord consentmanager dvs. Cu doar câteva setări, ați activat deja Google Consent Mode și ați făcut site-ul sau aplicația dvs. complet conformă legal. Faceți clic aici pentru o descriere detaliată a fiecărui pas.
CADRUL LEGAL
Ce cadru legal este relevant pentru Google Consent Mode?
Nu toate legile privind protecția datelor din întreaga lume sunt relevante pentru utilizarea Google Consent Mode, dar, în general, legile privind protecția datelor care impun cerințe semnificative site-urilor web și companiilor în ceea ce privește modul în care colectează, procesează și gestionează datele utilizatorilor sunt relevante pentru modul consimțământ Google. Prin urmare, companiile care respectă aceste reglementări ar trebui să revizuiască urgent utilizarea modului de consimțământ Google:
Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) și Regulamentul ePrivacy
Această lege privind protecția datelor se aplică în întreaga Uniune Europeană, chiar dacă companiile nu au neapărat sediul în UE, dar au clienți sau vizitatori în UE. GDPR sau „sora sa”, Regulamentul ePrivacy , solicită utilizatorilor site-ului web să își dea consimțământul explicit și informat pentru prelucrarea datelor în anumite cazuri.
Directiva UE privind consimțământul utilizatorilor (EUUCP)
Politica UE privind consimțământul utilizatorilor (EUUCP) este o politică Google care solicită utilizatorilor serviciilor Google să dezvăluie utilizarea cookie-urilor pe site-ul sau aplicația lor și să obțină consimțământul utilizatorilor finali din Spațiul Economic European și Regatul Unit. Această politică reflectă cerințele celor două legi europene principale privind protecția datelor, Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) și Directiva ePrivacy , precum și legile relevante privind protecția datelor din Regatul Unit.
- Google Consent Mode ajută la respectarea acestei politici, permițând editorilor și agenților de publicitate să ajusteze în mod dinamic comportamentul etichetelor Google în funcție de preferințele de consimțământ ale utilizatorilor, asigurând în același timp că nu sunt trimise informații de identificare către Google dacă nu a fost furnizat consimțământul .
Vă rugăm să rețineți că utilizarea Google Consent Mode nu înseamnă că site-ul/aplicația dvs. respectă GDPR. Pentru a determina dacă sunteți în conformitate cu GDPR, puteți efectua o scanare rapidă cu scanerul nostru de conformitate GDPR aici.
.
Ce este consentmanager și cum vă poate ajuta consentmanager compania?
consentmanager este un instrument CMP certificat de Google – pur și simplu vorbind, un „banner cookie”. Vă ajută să respectați toate reglementările importante privind protecția datelor din întreaga lume. În special, consentmanager a lucrat îndeaproape cu Google pentru a asigura conformitatea cu noile cerințe pentru Google Consent Mode v2 și pentru a asigura suportul pentru Consent Mode pentru clienții săi. Cu servere situate exclusiv în UE, consentmanager este gata să vă sprijine ca agent de publicitate în activitățile dvs. de publicitate. Cu Cookie Website Scanner, site-ul dvs. web va fi notificat cu privire la orice modificare a politicii de confidențialitate. consentmanager CMP este disponibil în peste 30 de limbi și este potrivit pentru companii de toate tipurile și dimensiunile, de la editori și agenți de publicitate până la agenții de marketing, marketeri și operatorii de comerț electronic. Caracteristicile extinse ale CMP variază de la bannere extrem de personalizabile, rapoarte live sau un crawler integrat, până la funcții care vă ajută să vă creșteți rata de acceptare a cookie-urilor. Datorită testării integrate A/B și optimizării cu învățare automată, clienții noștri obțin de obicei rate de acceptare cu până la 15% mai mari.
consentmanager , partener Google și CMP certificat Google
Ca platformă de gestionare a consimțământului (CMP) certificată de Google consentmanager are multe de oferit ca operator de site-uri web sau dezvoltator de aplicații. Instrumentul nostru se integrează perfect în serviciile Google. Vă oferim o interfață ușor de utilizat, care vă oferă un control granular asupra consimțământului utilizatorului și vă permite respectarea reglementărilor globale privind protecția datelor. Datorită anilor de experiență în industria tehnologiei publicitare, cu autorități de reglementare sau organisme de standardizare precum IAB, oferim personalizare, înregistrare conformă a datelor și ținem pasul cu cerințele legale în schimbare. Oferim clienților noștri diverse opțiuni de integrare, inclusiv pluginuri pentru WordPress, Magento și Shopify, precum și instrumente cuprinzătoare de monitorizare și raportare cu peste 12 dimensiuni și peste 30 de valori în instrumentul nostru de raportare. Permiteți ca consentmanager să fie CMP-ul dvs. Google de încredere pentru a vă ajuta să vă atingeți obiectivele publicitare și să vă maximizați ratele de acceptare a cookie-urilor.
Am ajutat deja peste 25.000 de site-uri web să respecte GDPR, TDDDG și ePrivacy
Clienții noștri includ unele dintre cele mai mari site-uri web și cele mai cunoscute mărci din lume.
… si multe altele.
Webinar video: Google Consent Mode
Aflați în detaliu și cu ajutorul explicațiilor „în direct” de la expertul nostru în domeniu cum funcționează Google Consent Mode v2 și cum îl puteți utiliza pentru a vă asigura veniturile din publicitate. Împreună veți parcurge elementele de bază legale și veți afla cum le puteți adapta la procesele și dimensiunea companiei dumneavoastră.
întrebări frecvente
Nu sunteți sigur dacă aveți nevoie de un CMP?
Pentru a vă ajuta cu lucruri precum GDPR, CMP și consimțământ, am adunat aici cele mai frecvente întrebări.
Noul Google Consent Mode v2 este o tehnologie care trimite decizia vizitatorului către codurile Google încorporate în site-ul dvs. Permite o mai bună colectare a datelor, cum ar fi așa-numita modelare de conversie.
Implementarea modului de consimțământ al Google se poate face cu câteva linii de cod deasupra etichetei globale de site sau a containerului Manager de etichete. Dacă căutați modalități de a respecta reglementările privind confidențialitatea și de a măsura conversiile, ați ajuns la locul potrivit. Obțineți rapoarte mai precise și asigurați-vă că vă maximizați investițiile în publicitate. Vizitați pagina noastră de implementare pentru instrucțiuni pas cu pas.
Da, dacă colectați și procesați date despre utilizatori și difuzați anunțuri Google utilizatorilor din Spațiul Economic European, trebuie să activați Consent Mode pentru a continua să colectați date despre public.
Pentru a verifica dacă Google Consent Mode este activat, puteți utiliza crawler-ul nostru gratuit pentru site-ul web. Pur și simplu introduceți adresa URL a site-ului dvs. aici și derulați până în partea de jos a rezultatelor crawlerului, unde puteți vedea dacă Google Consent Mode este activat.
Modul de consimțământ Google respectă GDPR, dar ar trebui să știți că aceasta nu este singura acțiune pe care trebuie să o întreprindeți pentru a fi pe deplin conform GDPR. Pentru a afla ce cerințe trebuie să îndepliniți și dacă site-ul dvs. web trece testul de conformitate, încercați scanerul nostru gratuit.
Conform Regulamentului General pentru Protecția Datelor (GDPR), consimțământul expres al utilizatorului nu este necesar pentru anumite prelucrări de date. Aceasta include prelucrarea datelor pentru interese legitime, nevoi contractuale, obligații legale, interese vitale, sarcini publice și cercetări istorice, statistice sau științifice. Deși aceste baze legale nu necesită consimțământ, principiile GDPR, cum ar fi minimizarea datelor și transparența, trebuie respectate, iar companiile trebuie să păstreze evidențe pentru a demonstra conformitatea.
Vă rugăm să rețineți că nu putem oferi consultanță juridică. Unele puncte ale acestei întrebări frecvente se pot modifica, de asemenea, în timp sau pot fi interpretate diferit de către instanțe. De aceea ar trebui să vă consultați întotdeauna avocatul!