General

Viitorul fără cookie-uri: Ce trebuie să știe operatorii de site-uri web


Trei prăjituri întinse pe un telefon mobil lângă o tastatură

„Cookieless Future”: Ce înseamnă asta?

Cookieless Future este un termen care se referă la utilizarea limitată a cookie-urilor pe site-uri web. Acest lucru nu se aplică neapărat tuturor modulelor cookie, dar în special modulelor cookie ale terților.

Dacă nu ați folosit niciodată cookie-uri, veți găsi aici o scurtă explicație. Cookie-urile sunt fișiere mici care sunt stocate pe computerul utilizatorului atunci când navighează pe un site web. Acestea sunt folosite doar (cu consimțământ) pentru a stoca informații precum detaliile de conectare ale utilizatorului sau istoricul de navigare al acestuia, astfel încât site-ul web să poată oferi utilizatorului o experiență de utilizator mai personalizată. Există mai mult de două tipuri de cookie-uri, dar pentru comoditate, astăzi să vorbim despre cele două cele mai comune. Pe de o parte, există cookie-uri primare care sunt setate de operatorul site-ului web și, pe de altă parte, există cookie-uri terțe care sunt setate de alte companii (de exemplu, agenții de publicitate).

Rolul cookie-urilor în publicitatea online

Cookie-urile joacă un rol important în lumea publicității digitale, deoarece oferă agenților de publicitate o cantitate mare de date importante pe care le folosesc pentru a oferi utilizatorilor o publicitate mai relevantă și mai eficientă.

Cu toate acestea, acest lucru a condus la unele critici și îndoieli cu privire la confidențialitate. Criticii susțin că aceste cookie-uri încurajează „capitalismul de supraveghere”, care urmărește să colecteze date despre utilizatori pentru profit. Pentru că, în majoritatea cazurilor, utilizatorii sunt urmăriți fără știrea sau consimțământul lor.

Din acest motiv, Google a anunțat că nu va mai folosi cookie-uri de la terți din 2024. Compania ar căuta noi tehnologii și abordări care pot ajuta la protejarea confidențialității utilizatorilor, dând în același timp puterea agenților de publicitate să difuzeze reclame relevante. Din acest motiv, Google dezvoltă în prezent diverse tehnologii de protecție a datelor cunoscute sub termenul „Privacy Sandbox” . Acest sandbox folosește tehnologii precum învățarea automată pentru a clasifica oamenii în categorii mai mari, anonime, în funcție de interesele lor. Acest lucru le permite agenților de publicitate să continue să arate utilizatorilor anunțuri relevante pentru interesele lor, păstrând în același timp anonimatul utilizatorului.

Următorul pas este mai degrabă de natură tehnică, dacă doriți, îl puteți sări peste el și mergeți direct la Cum ar trebui proprietarii de site-uri web și agenții de marketing să facă față acestei situații .

Deci, cum funcționează Privacy Sandbox?

  1. Federated Learning of Cohorts (FLoC): În loc să folosească cookie-uri pentru a urmări comportamentul utilizatorilor, Privacy Sandbox folosește FLoC. Este un sistem nou care împarte utilizatorii în grupuri cu interese similare. Agenții de publicitate pot viza apoi aceste grupuri în loc de persoane fizice.
  2. TURTLEDOVE: TURTLEDOVE (două cereri necorelate, apoi decizia executată local la victorie) permite site-urilor web să afișeze reclame personalizate fără a urmări comportamentul utilizatorilor pe web. În acest caz, browserul ia deciziile legate de publicitate la nivel local, iar datele utilizatorului rămân private.
  3. Seturi First Party: Seturile First Party formează o rețea de site-uri web, astfel încât să poată face schimb de date între ele. Această colaborare ajută toate părțile interesate să livreze conținut și publicitate personalizate, protejând în același timp confidențialitatea utilizatorilor.
  4. Jetoane de încredere: cu simboluri de încredere, browserele pot dovedi unui site web că utilizatorul este „real” fără a fi nevoit să-și transmită identitatea. Acest lucru împiedică roboții sau alte sisteme automate să manipuleze sistemul.

Ce înseamnă asta pentru proprietarii de site-uri web

Deci consimțământul va dispărea? Un nu clar! Va trebui în continuare să obțineți consimțământul explicit din partea utilizatorilor dvs. atâta timp cât există reglementări privind confidențialitatea.

Dar poate fi necesar să vă adaptați la noile tehnologii. Odată ce Chrome elimină cookie-urile terță parte, proprietarii de site-uri web vor trebui să găsească noi modalități de a ajunge la publicul lor și de a măsura succesul reclamei lor. Acest lucru poate însemna utilizarea noilor tehnologii de urmărire sau găsirea de noi abordări ale publicității online.

Cum ar trebui să facă față operatorii de site-uri web și managerii de marketing în această situație?

Iată câțiva pași pe care proprietarii de site-uri web îi pot lua pentru a se pregăti pentru viitorul fără cookie-uri:

  • Creați conținut relevant și de calitate: pe măsură ce direcționarea în funcție de context devine din ce în ce mai comună, asigurați-vă că conținutul dvs. este bine adaptat publicului dvs. Direcționarea contextuală este o strategie în care Google analizează conținutul unui site web și difuzează reclame pe baza conținutului paginii.
  • Implementați metode alternative de urmărire: Google, de exemplu, lucrează la o nouă tehnologie numită Federated Learning of Cohorts (FLoC), care grupează utilizatorii cu comportament similar de navigare în cohorte pentru direcționarea anunțurilor.
  • Înțelegeți datele primare: colectați și utilizați date primare, cum ar fi prin abonamente la buletine informative, conturi de utilizator și activitatea pe rețelele sociale.
  • Utilizați o platformă de gestionare a consimțământului: în timp ce cookie-urile terță parte vor fi în curând un lucru din trecut, reglementările de confidențialitate precum GDPR și CPRA încă necesită consimțământul utilizatorului prin cookie-uri primare înainte de colectarea informațiilor lor personale.

Un CMP vă poate ajuta site-ul dvs. să-și gestioneze cookie-urile și să respecte această politică de confidențialitate chiar și atunci când utilizați metode alternative de urmărire. Este necesar un CMP, mai ales dacă prioritizați datele dvs. primare.

  • Creați încredere: nu ar trebui să le arătați numai utilizatorilor că respectați cele mai recente reglementări privind protecția datelor, ci și că faceți ca confidențialitatea lor să fie o prioritate, oferindu-le mai mult control asupra datelor lor personale. Din acest motiv, este important să furnizați o declarație clară și neechivocă de consimțământ și informații despre modul în care le veți procesa datele personale.

Într-un viitor fără cookie-uri, un CMP flexibil și puternic va fi un instrument important pentru gestionarea consimțământului utilizatorilor și colectarea datelor. Testați acum gratuit Consentmanager CMP.

Pregătește-te acum

Poate fi până anul viitor până când Google ia o decizie cu privire la posibila eliminare a cookie-urilor terță parte. Cu toate acestea, operatorii de site-uri web și cei responsabili cu marketing pot începe să se pregătească acum.
Luați inițiativa acum! Asigurați-vă că sunteți deja conform și gata atunci când noile modificări intră în vigoare. CMP nostru este mereu la curent cu noile și viitoare modificări legislative din întreaga lume. Verificați imediat conformitatea GDPR a site-ului dvs. web gratuit: doar faceți clic aici pentru a începe.


mai multe comentarii

New regulations US 2024
Dreapta

Noile legi de confidențialitate din SUA intră în vigoare în 2024: actualizați setările de confidențialitate specifice SUA

În Statele Unite, noi legi privind protecția datelor vor intra în vigoare în a doua jumătate a anului 2024 – în Florida, Texas, Oregon și Montana . Companiile care operează în aceste state sau au clienți în aceste state trebuie să își revizuiască practicile de protecție a datelor pentru a asigura conformitatea cu noile legi […]
General, Nou

consentmanager Tool Spotlight: Opțiuni de integrare în tabloul de bord CMP

În Focusul instrumentelor din această lună, aruncăm o privire mai atentă asupra funcțiilor de integrare pe care le veți găsi în tabloul de bord CMP consentmanager . Acestea sunt rezultatul muncii extinse de dezvoltare între consentmanager și instrumentele corespunzătoare, ceea ce înseamnă că putem oferi utilizatorilor noștri oportunitatea de a activa integrarea cu un simplu […]