IAB TCF 2.0: Utilizarea cookie-urilor în conformitate cu protecția datelor

De când Regulamentul general al UE privind protecția datelor (GDPR) a intrat în vigoare în 2018 și, de asemenea, cu viitorul Regulament privind confidențialitatea electronică, furnizorii de site-uri web au fost obligați să obțină consimțământul vizitatorului : Numai atunci pot fi setate cookie-uri, care, printre altele , monitorizează comportamentul de navigare al utilizatorului și analizează. Utilizatorii site-ului au dreptul de a cunoaște scopurile pentru care sunt setate cookie-urile și pentru ce sunt folosite datele colectate. În plus, utilizatorului trebuie să i se ofere posibilitatea de a refuza utilizarea cookie-urilor într-o procedură de opt-in. În acest scop, au fost stabilite în ultimii ani soluții și cadre care oferă exact această gamă de funcții: interogarea consimțământului pentru utilizarea cookie-urilor, inclusiv administrarea și documentarea. În acest scop, au fost înființați așa-numiții Furnizori de management al consimțământului (CMP), care oferă platformelor și soluțiilor adecvate pentru operatorul site-ului web. Dar cine are nevoie de fapt de CMP, ce fac instrumentele, care sunt diferențele – și ce legătură are Interactive Advertising Bureau (IAB) cu asta? Puteți afla asta și multe altele în această postare.

Soluție de consimțământ pentru standardul IAB și TCF

Ce face un furnizor de gestionare a consimțământului?

Asociația internațională de afaceri a industriei de publicitate online IAB a dezvoltat și publicat Cadrul de transparență și consimțământ (TCF) în 2018. Scopul său este de a standardiza obținerea consimțământului pentru cookie -uri și de a oferi informații despre consimțământul utilizatorului pe parcursul modului în care este redată publicitatea digitală . Un număr mare de furnizori de tehnologie publicitară sunt acum implicați în distribuția online a unui mediu publicitar. Utilizați instrumentele adecvate pentru a vedea câte cookie-uri sunt setate în același timp de mai mulți parteneri de publicitate, de exemplu pe site-urile marilor edituri. Toți au nevoie de informații despre dacă a fost dat consimțământul sau dacă utilizarea cookie-urilor a fost respinsă.

Furnizorii de gestionare a consimțământului, cum ar fi Consentmanager, oferă exact această soluție cu instrumentele lor. În acest fel, agenții de publicitate și operatorii magazinelor online obțin aprobarea utilizatorului cu privire la faptul dacă datele lor de utilizare pot fi stocate și procesate folosind cookie-uri. Ferestrele pop-up și bannere de acest tip care avertizează că datele pot fi colectate sunt omniprezente pe web astăzi. Sunt oferite butoane și/sau opțiuni de selecție cu care utilizatorul este de acord cu termenii de utilizare – sau nu. Aici, un CMP asigură gestionarea conformă cu protecția datelor și corectă din punct de vedere legal a declarațiilor de consimțământ și, de asemenea, pentru compararea datelor cu alți parteneri de publicitate.

Furnizorii de gestionare a consimțământului pe baza Cadrului de transparență și consimțământ al Biroului de Publicitate Interactivă (IAB TCF) determină la ce utilizări și parteneri de publicitate specifici și-a dat consimțământul utilizatorul. Din aceste date este creat un șir de consimțământ și stocat într-un cookie de browser. Acest lucru permite altor CMP-uri să citească dacă utilizatorul și-a dat deja consimțământul.

Fiecare companie de afaceri online care dorește să ajungă la utilizatorii europeni și care colectează date despre utilizatori despre aceștia are nevoie de un instrument de gestionare a consimțământului precum consentmanager . Acest lucru îi permite să folosească instrumente de analiză sau widget-uri de social media și să urmărească scopuri de retargeting. Nu puteți evita o înscriere reală, adică un consimțământ acordat utilizatorului în mod activ pentru utilizarea cookie-urilor. IAB TCF 2.0 oferă suportul necesar pentru aceasta.

Istoria IAB TCF 2.0

Interactive Advertising Bureau este o organizație non-profit cu sediul în New York și a fost fondată în 1996. Este o asociație comercială activă la nivel global pentru industria de publicitate online. Potrivit propriei descrieri, asociația reprezintă interesele afacerilor online prin asigurarea standardizării și a normelor în schimbul de date legate de publicitate. În acest fel, IAB servește la optimizarea utilizării canalelor de publicitate online pentru industria de publicitate. Mai mult de 40 de sub-organizații internaționale sunt organizate în prezent în IAB. În Germania, IAB este reprezentat de Online Marketers Circle (OVK).

După cum sa menționat la început, organizația IAB a publicat Cadrul de transparență și consimțământ (IAB TCF) , care a fost dezvoltat în continuare în versiunea TCF 2.0 . IAB TCF 2.0 înțelege conceptul de furnizor de management al consimțământului ca o platformă cu suportul căreia companiile de publicitate centralizează și gestionează transparența conformă cu protecția datelor, precum și obiecțiile și consimțământul utilizatorilor finali.

Este site-ul dvs. compatibil? Aflați cu lista noastră de verificare

Descărcați lista de verificare

Cele trei părți din IAB TCF/TCF 2.0

Când se utilizează cadrul IAB TCF, trei participanți interacționează între ei: editorii, furnizorii (furnizorii) și furnizorul de gestionare a consimțământului (CMP) . Editorul este furnizorul web real și, prin urmare, primul punct de contact cu care utilizatorul intră în contact. Editorii publică informații (de exemplu, case de presă, editori etc.) și își finanțează munca parțial sau integral din publicitate terță parte. Acest lucru este de obicei implementat folosind o rețea de publicitate care afișează reclame relevante pentru vizitatorii site-ului. În contextul IAB-TCF sau TCF 2.0, agenții de publicitate și rețelele sunt definiți ca furnizori.

Furnizorii sau vânzătorii sunt anumiți agenți de publicitate cu care editorul a încheiat o cooperare. Furnizorii afișează conținut publicitar pe paginile web ale editorului și setează cookie-uri în browserul vizitatorului site-ului. Acest lucru permite furnizorilor să plaseze reclame relevante pentru grupul țintă sub formă de publicitate personalizată.

Furnizorul de management al consimțământului (CMP) furnizează tehnologia care asigură obținerea consimțământului utilizatorului pentru stocarea și prelucrarea ulterioară a datelor personalizate. În cadrul IAB-TCF, setările individuale de consimțământ ale utilizatorilor finali respectivi sunt transmise furnizorilor care sunt activi pe site-ul actual.

Cum funcționează cadrul IAB TCF

În practică, cadrul IAB TCF 2.0 funcționează ca un sistem de comunicare care mediază declarațiile de consimțământ ale utilizatorilor între editor, furnizorii terți și CMP-urile utilizate pe site-ul editorului. În aplicația construită pe baza cadrului IAB (de exemplu, Consentmanager), editorul își selectează furnizorii preferați care s-au înregistrat în cadrul. Acestea apar în așa-numita listă globală de furnizori (GVL) . Pentru a participa la IAB TCF, agentul de publicitate trebuie să accepte o serie de condiții, cum ar fi actualizarea codului. În acest fel, furnizorul se asigură că cookie-urile sunt setate numai dacă există un semnal de consimțământ de la un Furnizor de management al consimțământului (CMP) sau un alt temei legal autorizează setarea unui cookie. În plus, nu ar trebui utilizate date personale bazate pe consimțământ până când nu este primit un semnal de consimțământ de la un CMP participant. Această procedură asigură că în Lista Globală de Furnizori apar doar furnizorii „liste de timp” care aderă la regulile IAB TCF.

Imediat ce un editor se înregistrează în TCF 2.0, el selectează furnizorii de încredere din GVL cu care ar dori să coopereze.

Starea consimțământului unui utilizator este stocată sub forma unui cookie de editor (primă parte) și apoi este partajată în lanțul de informații despre agentul de publicitate din IAB TCF. După ce vizitatorul site-ului și-a ales consimțământul, furnizorii de publicitate cooperanți au acces la prelucrarea datelor utilizatorului în scopurile lor relevante și legitime de utilizator.

Obiectivele IAB TCF și inovații în TCF 2.0

Actualizarea TCF 2.0 lansată în 2020 este o versiune revizuită cu funcții noi și o serie de ajustări la cadrul legal actual al GDPR al UE. Anterior, versiunea 1.1 a „Cadului de transparență și consimțământ al GDPR” a fost publicată în martie 2018, în jurul perioadei în care a intrat în vigoare Regulamentul general privind protecția datelor. TCF oferă o platformă software standardizată pentru interogarea online și transmiterea aprobării utilizatorului pentru afișarea reclamelor personalizate și setarea asociată a cookie-urilor. Datele corespunzătoare sunt schimbate între editori, agenți de publicitate și partenerii lor tehnologici.

Scopul cadrului este de a crea standarde pe care agențiile, agenții de publicitate și furnizorii de AdTech le pot utiliza pentru a distribui publicitate online programatică în domeniul de aplicare al Regulamentului general privind protecția datelor, fără a încălca cadrul legal. Dacă doriți să colectați date personale pe un site web și să le analizați în scopuri publicitare, nu trebuie doar să informați vizitatorii site-ului web despre utilizarea datelor colectate, ci și să obțineți consimțământul acestora pentru utilizarea datelor.

Cu noul TCF 2.0 , editorii au mai multă flexibilitate și control atunci când se integrează și colaborează cu partenerii tehnologici. O nouă funcționalitate de editor face posibilă limitarea scopurilor individuale pentru care datele personale sunt prelucrate de fiecare furnizor. Cu TCF 2.0, vizitatorii site-ului au posibilitatea de a acorda sau de a respinge consimțământul în detaliu și de a-și exercita dreptul de a se opune prelucrării ulterioare a datelor lor personale. Utilizatorul poate acorda aprobări detaliate cu privire la forma în care furnizorul poate utiliza anumite funcții de prelucrare a datelor, de exemplu atunci când obține date precise de geolocalizare.

Nicht sicher ob Sie ein CMP brauchen?


Wenn Sie sich nicht sicher sind, ob Sie ein CMP brauchen oder nicht, treten Sie gern in Kontakt mit uns – wir werden Ihnen helfen die richtige Lösung für Ihr Unternehmen zu finden!


TCF 2.0 pune un accent sporit pe interesele legitime . În acest fel, vânzătorii se pot referi la interesul lor legitim în scopuri individuale, dar utilizatorul are în continuare posibilitatea de a se opune la aceasta. În plus, numărul de scopuri posibile pentru utilizarea și analiza datelor de urmărire a crescut de la cinci la zece. Două dintre ele sunt așa-numite scopuri speciale – acestea sunt scopuri care servesc securității site-ului web și, prin urmare, utilizatorul nu se poate opune. Începând cu TCF 2.0, caracteristicile speciale individuale necesită propria participare, de exemplu atunci când se determină și se procesează datele de geolocalizare. Și deosebit de important în vremurile „Mobile First”: TCF 2.0 conține informații specifice despre stocarea standardizată a cookie-urilor în aplicațiile pentru smartphone .

Pentru cine are sens utilizarea unui furnizor de gestionare a consimțământului?

Formele de publicitate bazate pe cookie-uri sunt deosebit de relevante pentru editurile care, de exemplu, trebuie să își finanțeze conținutul jurnalistic cu publicitate online. Totuși, portalurile din industrie sau site-urile web de reviste pot beneficia și de TCF 2.0 și de serviciile unui furnizor de gestionare a consimțământului. Pe scurt: toți editorii care trăiesc în orice formă de publicitate .

Utilizarea unui CMP este la fel de utilă, de exemplu, pentru magazinele online, site-urile web private sau furnizorii de servicii precum furnizorii de servicii de plată. Deoarece cookie-urile sunt de obicei setate acolo, pot fi efectuate analize ale utilizatorilor și trebuie obținut consimțământul efectiv al utilizatorului din punct de vedere legal.

Sa fii la curent!

Aboneaza-te la Newsletter

Acesta este modul în care Consentmanager implementează TCF 2.0 în conformitate cu GDPR

Consent Manager se bazează pe IAB TCF 2.0. Echipa consentmanager este implicată activ în grupul de dezvoltatori TCF 2.0 al IAB și a contribuit în mod semnificativ la specificațiile pentru TCF 2.0. Astfel, consentmanager este pe primul loc pentru toate dezvoltările și modificările ulterioare ale datelor tehnice.

Cu un cont gratuit, puteți încerca imediat consentmanagerul și îl puteți integra în site-ul dvs. web . Sistemul acceptă toate sistemele CMS comune. Sistemul este foarte ușor de utilizat. Imediat după înregistrare, puteți introduce deja adresa URL a site-ului dvs. și puteți alege dintre furnizorii de încredere din lista GVL. În plus, puteți ajusta designul vizual al declarației de consimțământ pentru cookie-uri și procedurile de urmărire cu doar câteva clicuri de mouse.

Cerințe relevante GDPR pentru TCF 2.0

Regulamentul general al UE privind protecția datelor stabilește cerințe stricte cu privire la modul în care datele cu caracter personal pot fi stocate și prelucrate. Pentru ca gestionarea consimțământului dumneavoastră să respecte cerințele legale, acesta trebuie să informeze utilizatorul web care sunt datele în curs de prelucrare și în ce scop. În plus, utilizatorului trebuie să i se ofere o opțiune de selecție – nu trebuie să fie forțat să accepte cookie-uri pentru utilizarea site-ului web. Consimțământul pentru prelucrarea datelor trebuie dat printr-o acțiune clară – chiar înainte să aibă loc prima prelucrare a datelor sau să fie setat primul cookie. În plus, este imperativ ca utilizatorului să i se ofere posibilitatea de a revoca consimțământul odată dat.

Întrebări frecvente (FAQ)

[sp_easyaccordion id=”3126″]