Dreapta

YouTube și GDPR – Sfaturi pentru utilizarea canalului video în conformitate cu reglementările privind protecția datelor


Multe companii au recunoscut importanța rețelelor sociale pentru eficacitatea marketingului lor online. Potrivit motto-ului „o imagine (sau un videoclip) spune mai mult de 1000 de cuvinte”, Instagram și YouTube în special sunt folosite alături de clasicul Facebook. Dacă folosești și YouTube ca canal de companie și poate vrei să colectezi date de la utilizatori, ar trebui să fii atent: cookie-urile YouTube și GDPR nu au neapărat aceeași intersecție. Aceasta înseamnă că ar trebui să fii atent la câteva lucruri, astfel încât integrarea videoclipurilor de pe YouTube să fie conformă cu GDPR. În caz contrar, pot fi emise avertismente și, în anumite circumstanțe, sancțiuni severe.

Această prezentare generală rezumă cele mai importante lucruri despre YouTube și GDPR – în special despre subiectul cookie-urilor și consimțământul YouTube . Dacă aveți întrebări, un furnizor specializat în gestionarea consimțământului, cum ar fi consentmanager, este persoana de contact potrivită.

Soluție de consimțământ pentru televizoare inteligente

Ce reglementează GDPR?

GDPR este abrevierea pentru Regulamentul general privind protecția datelor. Acesta este un set de reguli ale Uniunii Europene care intră în vigoare din 25 mai 2018 și completează Legea federală privind protecția datelor (BDSG) în Germania. Scopul reglementărilor este protecția datelor cu caracter personal . Aceasta include nu numai clasicele, cum ar fi numele și data nașterii. Contează și adresa IP a unui computer sau a unui telefon mobil, deoarece aceste date sunt în principiu potrivite pentru a afla persoana din spatele utilizatorului.

GDPR constă din principii introductive și multe reglementări complexe care sunt greu de clasificat de către nespecialist. Ordonanța se aplică tuturor companiilor sau instituțiilor, asociațiilor sau cluburilor care colectează, stochează și prelucrează date de la persoane – offline sau online. Există o întreagă gamă de drepturi pe care potențialii sau clienții le au în temeiul GDPR – cum ar fi dreptul la informare, dreptul de a consimți la anumite prelucrări de date sau dreptul la ștergere. În special, consimțământul (consimțământul) este discutat mai detaliat, deoarece consimțământul utilizatorului este ceva ce trebuie respectat atunci când vine vorba de cookie-ul YouTube.

Ce legătură are o platformă video cu protecția datelor?

Există încă mulți oameni care cred că YouTube respectă GDPR, deoarece pot vizualiza videoclipurile platformei fără a fi conectați la Google. Dar chiar și asta este o greșeală. De exemplu, dacă utilizați una dintre numeroasele soluții software cu care puteți detecta și dezactiva cookie-urile de urmărire, veți descoperi rapid că – la fel ca alte site-uri web – cookie-urile discrete încă se plimbă pentru a colecta date. Deci, cu siguranță există cookie-uri disponibile chiar și atunci când nu sunteți conectat la YouTube . Pe lângă cookie-urile YouTube, colectarea datelor pentru contul Google este deosebit de relevantă din perspectiva protecției datelor.

Ce legătură are YouTube cu Google?

Google este menționat din nou și din nou în legătură cu YouTube și GDPR sau YouTube și consimțământul cookie-urilor. Motivul pentru aceasta este simplu: YouTube aparține Google – iar atunci când vă înregistrați sau vă conectați la YouTube, faceți acest lucru cu contul dvs. Google. Și exact asta îi face pe susținătorii confidențialității să fie suspicioși în privința cookie-urilor YouTube.

Ist Ihre Webseite konform? Finden Sie es heraus mit unserer Checkliste

Checkliste herunterladen

Prajituri sub lupa

Ce sunt exact cookie-urile, ce fac „cookie-urile” pe YouTube și ce le face atât de critice? Cookie-urile sunt fișiere text mici care sunt stocate pe computer sau pe smartphone atunci când navighezi în browser. Desigur, acestea servesc un scop foarte specific pentru operatorii de site-uri web: urmărirea. Urmărirea este urmărirea utilizatorilor pe web pentru a dezvolta strategii de marketing adecvate. De exemplu, magazinul online va salva coșul de cumpărături și produsele apăsate și ID-ul sesiunii computerului respectiv. În acest fel, vizitatorii primesc oferte potrivite în timp ce navighează – indiferent dacă le place sau nu. Poate că ați navigat deja prin ofertele marilor giganți online cu computerul dumneavoastră staționar și apoi ați primit reclame similare pe smartphone-ul dvs.? Acesta este exact rezultatul cookie-urilor virtuale. Mulți oameni percep acest lucru drept „spionaj”, motiv pentru care cookie-urile au intrat sub controlul ofițerilor cu protecția datelor.

Confidențialitate și Cont Google

Când deschideți un cont Google, datele sunt, de asemenea, colectate și stocate pentru utilizarea acestuia (inclusiv, de exemplu, recuperarea parolelor și prevenirea utilizării greșite). Aceste informații nu sunt prea cuprinzătoare – sunt necesare numele, data nașterii, adresa de e-mail și numărul de telefon. Asta pare destul de neproblematic. Dar – și acesta este un factor important când vine vorba de YouTube și protecția datelor – oricine navighează în contul deschis Google va fi urmărit cu toate datele sale. Acest lucru face automat necesar ca utilizatorul să își declare consimțământul – Consimțământul pentru cookie-uri YouTube .

GDPR – consimțământul ca criteriu important

Principalul și sfârșitul reglementărilor GDPR este protecția datelor cu caracter personal. În acest context, un element de bază al Regulamentului general privind protecția datelor este că utilizatorii trebuie să își dea consimțământul pentru colectarea datelor . Aceasta reglementează articolul 6 GDPR, care are titlul „Licetatea prelucrării” :

„(1) Prelucrarea este legală numai dacă este îndeplinită cel puțin una dintre următoarele condiții:
a) Persoana vizată și-a dat consimțământul pentru prelucrarea datelor sale cu caracter personal în unul sau mai multe scopuri specifice;
[…]”

DSGVO § 6

Aceasta înseamnă – și pentru integrarea videoclipurilor YouTube în site-ul dvs. – că consimțământul utilizatorului este obligatoriu. Acest lucru poate fi implementat prin intermediul banner-ului clasic pentru cookie-uri sau a unui pop-up specific. Procedând astfel, permiteți utilizatorului să selecteze cookie-urile pe care le permit. Această permisiune se numește consimțământ. Când vine vorba de selecție, în mod ideal ar trebui să oferiți utilizatorului care vizionează un videoclip YouTube legat pe site-ul dvs. trei opțiuni dintre care să aleagă:

  • consimțământul pentru o colecție de cookie-uri pe care dumneavoastră, în calitate de operator al site-ului, o propuneți
  • Consimțământul numai pentru acele cookie-uri care sunt necesare pentru utilizarea site-ului web din motive legale și tehnice sau sunt obligatorii
  • consimțământul pentru cookie-uri, pe care utilizatorul le compila într-un mod definit de utilizator

Indiferent care dintre cele trei variante aleg utilizatorii site-ului dvs. web și videoclipurile YouTube încorporate: cookie-urile YouTube sunt sigure din punct de vedere legal și ați respectat în mod cuprinzător GDPR cu videoclipurile de pe YouTube.

 

Sa fii la curent!

Aboneaza-te la Newsletter

Folosiți conținut video – fără consimțământ?

Nu este o idee bună! Din punct de vedere legal, aceasta este o zonă gri care vă expune, în calitate de furnizor de videoclipuri YouTube, riscul GDPR. Puteți afișa un banner pentru cookie-uri care oferă o notificare generală privind colectarea cookie-urilor și apoi permiteți utilizatorilor să decidă dacă vor continua sau nu navigarea. Cu toate acestea, o astfel de utilizare a cookie-urilor YouTube nu este conformă legal. Este important să obțineți consimțământul activ din partea utilizatorului . Și ar trebui să vă asigurați această activitate solicitând vizitatorului site-ului dvs. web să facă clic pe o bifă pentru a putea folosi anumite conținuturi. Așa vă faceți oferta YouTube conformă cu GDPR și vă protejați de avertismentele avocaților grupurilor de concurență și de protecție a consumatorilor, precum și de sancțiunile neplăcute ale autorităților de protecție a datelor în cazul în care sunt nerespectate GDPR și BDSG/TTDSG.

Mulți operatori de site-uri web cred, de asemenea, că vizionarea videoclipurilor de pe YouTube este conformă GDPR dacă utilizatorii se deconectează de la Contul lor Google. Dar chiar și asta nu este o strategie recomandată pentru a face compatibil YouTube GDPR. În primul rând, operatorul site-ului web nu poate forța utilizatorul să închidă contul. Și în al doilea rând, vor fi încă colectate suficiente cookie-uri YouTube. Așa că, în mod logic, optați pentru o strategie curată și un consimțământ etanș pentru cookie-uri YouTube din partea utilizatorilor.

Consimțământul pentru stocarea datelor este absolut necesar, mai ales dacă combinați urmărirea prin cookie-uri cu așa-numita comparație extinsă a datelor .

Reconcilierea avansată a datelor – ce este exact?

Când vine vorba de YouTube și GDPR, distincția dintre colectarea cookie-urilor clasice și utilizarea cookie-urilor YouTube pentru o posibilă comparație extinsă a datelor este deosebit de importantă. Potrivirea avansată a datelor înseamnă că operatorii de site-uri web completează datele colectate de cookie-urile YouTube cu date pe care le-au stocat ei înșiși, cum ar fi liste de clienți. Ofițerii cu protecția datelor au o viziune deosebit de critică asupra acestui lucru, deoarece cu cât se colectează mai multe date, cu atât este mai ușor să tragi concluzii despre persoanele din spatele acesteia . Și este exact ceea ce reglementările privind protecția datelor nu permit fără consimțământ atunci când urmăriți cu cookie-uri YouTube. Deci: Dacă utilizați cookie-uri YouTube ca parte a unei comparații extinse de date, consimțământul pentru cookie-uri YouTube trebuie implementat de către utilizator, în caz contrar, utilizarea YouTube nu va fi conformă cu GDPR.

Google Double Click – ce este și ce înseamnă pentru YouTube și GDPR?

YouTube aparține Google LLC. și, prin urmare, este supus și condițiilor de protecție a datelor ale grupului din SUA. Acest lucru se aplică și platformei sale de publicitate. Double Click este produsul publicitar Google și implică urmărirea extinsă a datelor utilizatorilor. În termeni concreti, aceasta înseamnă: dacă utilizați serviciile YouTube prin încorporarea videoclipurilor YouTube în site-uri web, serviciul din SUA combină acest lucru cu urmărirea cuprinzătoare a utilizatorilor care folosesc astfel de oferte . Desigur, trebuie să implementezi și reglementările privind protecția datelor dacă folosești Facebook Pixel, de exemplu. Dar dacă utilizați YouTube și implicit și Google, măsurile de protecție a datelor sunt deosebit de relevante. Deci: faceți integrarea videoclipurilor de pe YouTube conformă GDPR!

Mai jos veți găsi câteva sfaturi despre cum să implementați Consimțământul pentru cookie-uri YouTube în mod profesional și cum să faceți conform GDPR YouTube. Specialiștii pentru YouTube și GDPR sunt furnizori de gestionare a consimțământului, cum ar fi consentmanager.

1. Politica de confidențialitate și responsabilul cu protecția datelor

Declarația solidă de protecție a datelor este baza și sfârșitul unui site web profesional și compatibil cu protecția datelor. În acest context, vă puteți referi, de asemenea, la serviciile Google și linkul acestuia către urmărirea videoclipurilor YouTube încorporate. De asemenea, puteți descrie că fiecare utilizator își poate aduce propria contribuție la protecția propriei date, de exemplu, opunându-se măsurilor de urmărire ale Google sau efectuând setările corespunzătoare în contul său Google. Numiți, de asemenea, responsabilul cu protecția datelor care este responsabil pentru site-ul web al companiei dvs. Puteți să-l denumiți intern sau să îl comandați extern.

2. Obțineți consimțământul utilizatorilor

Consimțământul utilizatorului pentru acțiunile sensibile la date este, de asemenea, indispensabil pentru site-ul web compatibil cu protecția datelor și pentru utilizarea acestuia. Utilizați bannere cookie care permit utilizatorilor să aleagă diferite opțiuni. Această selecție, adică făcând clic în mod deliberat pe o opțiune, face diferența decisivă dacă se acordă sau nu consimțământul pentru cookie-uri YouTube. Într-un limbaj simplu: Dacă utilizatorul decide pentru o anumită bifă și, prin urmare, o opțiune specială pentru cookie-uri, aceasta înseamnă o activitate urmăribilă și verificabilă că prevederile de pe YouTube și DSGVO au fost pe deplin respectate de dvs. Creați astfel baza că site-ul dvs. nu poate fi atacat de ofițerii de protecție a datelor și de concurenți.

3. Utilizați modul extensibil de protecție a datelor

Încorporarea unui videoclip YouTube în site-ul dvs. este ușor, chiar și pentru neprofesionist. Așa funcționează:

  1. selectați videoclipul potrivit
  2. apăsați butonul „Partajare”.
  3. selectați opțiunea „Încorporare”.
  4. Utilizați opțiunea „Afișați mai multe”.
  5. selectați modul „protecție extinsă a datelor”.
  6. Verificați linkul generat
Activați opțiunea modului de confidențialitate îmbunătățit când încorporați un videoclip YouTube

Spre deosebire de linkul clasic pentru încorporare, se generează un link special: Dacă linkul apare cu adresa URL www.youtube-nocookie.com, poți fi sigur că cookie-urile YouTube sunt utilizate în conformitate cu GDPR și că acționezi în conformitate cu în conformitate cu reglementările privind protecția datelor. (Important: consimțământul pentru încorporarea YouTube este încă necesar!)

4. Utilizați blocarea dinamică a conținutului consentmanager

Dacă utilizați consentmanager ca banner cookie pe site-ul dvs. web, putem bloca automat videoclipul de pe YouTube și putem afișa în schimb o imagine de previzualizare. Dacă utilizatorul nu a aprobat încă YouTube, el este protejat și în același timp vede ce ar putea vedea în acest moment (adică o previzualizare a videoclipului YouTube) împreună cu posibilitatea de a activa în mod explicit acest videoclip.

Faceți testul: dacă nu v-ați dat încă consimțământul pentru YouTube pe site-ul nostru web, ar trebui să vedeți acum previzualizarea aici:

Dacă v-ați dat deja consimțământul pentru YouTube pe site-ul nostru web, procedați după cum urmează: Faceți clic pe pictograma Consentmanager din stânga jos pentru a apela setările cookie, deselectați YouTube și salvați. Apoi lăsați pagina să se reîncarce.

5. Verificați alternativele

Uneori nu este absolut necesar ca acesta să fie un videoclip YouTube care trebuie să fie încorporat într-un site web. Videoclipurile pot fi introduse și cu HTML clasic

întrebări frecvente

Nu sunteți sigur dacă aveți nevoie de un CMP?

Pentru a vă ajuta cu lucruri precum GDPR, CMP și consimțământ, am adunat aici cele mai frecvente întrebări.

Suntem foarte familiarizați cu YouTube și cookie-urile, sau YouTube și GDPR, atât din punct de vedere tehnic, cât și din punct de vedere legal. Suntem partenerul cu care puteți integra în mod legal videoclipuri de pe YouTube pe site-ul dvs. web cu Consimțământul pentru cookie-uri.

Nu neapărat, pentru că au aceleași probleme de protecție a datelor . Metodele care îmbunătățesc protecția datelor pe Vimeo sunt de obicei potrivite pentru mai multă protecție a datelor pe YouTube.

Unele companii au această considerație pentru că nu doresc să încalce protecția datelor. Însă videoclipurile YouTube sunt eficiente : integrate în site, oferă utilizatorilor o valoare adăugată atractivă, iar integrarea YouTube poate fi implementată într-o manieră compatibilă cu GDPR.

Cookie-urile YouTube sunt o formă de urmărire. Cu toate acestea, nu toate urmăririle sunt interzise. Există, de asemenea, urmărirea care este acceptabilă în conformitate cu legea privind protecția datelor cu consimțământul utilizatorului în cauză – așa-numitul Consimțământ pentru cookie-uri YouTube. Cu acest consimțământ, colectarea datelor prin urmărire la utilizarea videoclipurilor YouTube este implementată în conformitate cu GDPR.

Regulamentul general al Uniunii Europene privind protecția datelor se aplică oricărei persoane care colectează, stochează și prelucrează datele persoanelor fizice. Se aplică companiilor, precum și tuturor celorlalte instituții care fac acest lucru. În special, reglementările GDPR sunt relevante pentru colectarea automată a datelor și urmărirea utilizatorilor în zona online modernă.

Vă rugăm să rețineți că nu putem oferi consultanță juridică. Unele puncte ale acestei întrebări frecvente se pot modifica, de asemenea, în timp sau pot fi interpretate diferit de către instanțe. De aceea ar trebui să vă consultați întotdeauna avocatul!


mai multe comentarii

New regulations US 2024
Dreapta

Noile legi de confidențialitate din SUA intră în vigoare în 2024: actualizați setările de confidențialitate specifice SUA

În Statele Unite, noi legi privind protecția datelor vor intra în vigoare în a doua jumătate a anului 2024 – în Florida, Texas, Oregon și Montana . Companiile care operează în aceste state sau au clienți în aceste state trebuie să își revizuiască practicile de protecție a datelor pentru a asigura conformitatea cu noile legi […]
General, Nou

consentmanager Tool Spotlight: Opțiuni de integrare în tabloul de bord CMP

În Focusul instrumentelor din această lună, aruncăm o privire mai atentă asupra funcțiilor de integrare pe care le veți găsi în tabloul de bord CMP consentmanager . Acestea sunt rezultatul muncii extinse de dezvoltare între consentmanager și instrumentele corespunzătoare, ceea ce înseamnă că putem oferi utilizatorilor noștri oportunitatea de a activa integrarea cu un simplu […]