Microsoft este responsabil pentru stocarea cookie-urilor fără consimțământul utilizatorului. Într-o hotărâre recentă din 23 iulie 2024 , Curtea Regională Superioară din Frankfurt pe Main a constatat că Microsoft este responsabilă pentru a dovedi că utilizatorii finali și-au dat acordul expres înainte ca cookie-urile să fie stocate pe dispozitivele lor, chiar dacă cookie-urile utilizate depind de operatorii site-urilor web.
Decizia se referă la serviciul „Microsoft Advertising”, o platformă de publicitate care permite operatorilor de site-uri web să afișeze reclame utilizatorilor în rezultatele căutării „Microsoft Search Network”. Acești agenți de publicitate folosesc module cookie pentru a măsura eficiența campaniilor lor de publicitate.
Termenii și condițiile Microsoft Advertising precizează că operatorii site-urilor web sunt responsabili pentru obținerea consimțământului pentru a plasa cookie-uri atunci când folosesc serviciile de publicitate Microsoft. Cu toate acestea, instanța a remarcat că acest lucru nu scutește Microsoft de obligația sa de a se asigura că utilizatorii finali și-au dat consimțământul înainte ca cookie-urile să fie plasate pe dispozitivele lor.
Această decizie reafirmă că consimțământul persoanei vizate pentru utilizarea cookie-urilor nu poate fi încă ignorat. Conform GDPR, chiar și încălcările minore pot duce la amenzi de până la 10 milioane de euro sau, în cazul unei companii, de până la 2% din cifra de afaceri globală din anul financiar precedent, oricare dintre acestea este mai mare. Pe măsură ce reglementările digitale se extind în UE și intră în vigoare noi legi, cum ar fi DSA și AI Act , utilizarea unor practici clare de consimțământ este doar primul pas.