Pe 7 august, președintele Autorității poloneze pentru protecția datelor (UODO), împreună cu alți membri ai autorității și experți externi, au organizat un seminar pentru a sprijini companiile în implementarea acestui lucru în procesele lor de afaceri. Cele mai importante puncte de discuție sunt rezumate aici:
Extinderea definiției denunțătorului
În timpul seminarului, s-a clarificat faptul că identitatea unui denunțător nu se limitează la numele și prenumele său . Identitatea include, de asemenea, toate datele care pot identifica indirect avertizorul, cum ar fi locul de muncă al acestuia.
Tipuri de rapoarte care pot fi depuse
Au fost ridicate întrebări cu privire la forma în care se pot face rapoarte și dacă metodele de comunicare verbală precum apelurile telefonice, deși controversate, sunt acceptabile. Cu toate acestea, este important ca avertizorii, indiferent de tipul de raportare, să poată fi siguri că identitatea lor nu va fi pusă în pericol.
Mai multă claritate cu privire la perioada de păstrare a datelor cu caracter personal
Prelegerea a tratat, de asemenea, proceduri clare pentru stocarea datelor, întrucât Legea privind protecția avertizorilor aduce cu sine ambiguități în acest domeniu. Perioada de păstrare calculată pentru fiecare raport de încălcare poate varia în funcție de încălcarea raportată, ceea ce face dificilă adoptarea de procese consistente pentru organizații.
Ce poți face acum
Dacă compania dumneavoastră operează în statele membre ale UE și are peste 50 de angajați , vi se cere să creați un canal de avertizare sigur și confidențial.
Software-ul de avertizare al consentmanager vă oferă asistență cuprinzătoare în conformitate cu Directiva UE privind denunțatorii, inclusiv:
- Stocarea securizată și anonimă a rapoartelor
- Gestionarea mesajelor primite
- Stabilirea canalelor de raportare sigure
Începeți aici pe pagina noastră dedicată software-ului pentru avertismente.