Nou

Buletin informativ 09/2021


TTDSG + scrisoare oficială

Foaia noastră de parcurs planificase de fapt un subiect diferit pentru această lună, dar din cauza numărului mare de feedback din partea clienților, ne-am răzgândit în scurt timp și ne-am concentrat luna aceasta asupra modificărilor și clarificărilor viitoare ale TTDSG german. Mai mult, diverși clienți au primit chestionare de la autoritățile de protecție a datelor, astfel că am implementat și mai multe funcții aici care îi vor ajuta pe clienții noștri să îndeplinească mai ușor cerințele autorităților (vezi mai jos pentru detalii).

TTDSG: Începe la 01.12.2021

TTDSG este răspunsul Germaniei la regulamentul ePrivacy, care a fost în sfârșit implementat în legislația germană. Aceasta înseamnă că acum este reglementat în mod clar și în Germania că cookie-urile neesențiale necesită întotdeauna consimțământ și , prin urmare, bannerele cookie sunt obligatorii . Întrucât TTDSG va intra în vigoare la 1 decembrie 2021, iar autoritățile efectuează deja verificări inițiale pe baza Regulamentului privind confidențialitatea electronică (a se vedea mai jos), este recomandabil să puneți la îndoială din nou bannerul cookie existent și, dacă este necesar, să faceți proiectează sau efectuează ajustări logice.

verificarea autoritatii

Încă din luna mai, autoritățile de protecție a datelor din mai multe țări au efectuat o revizuire coordonată a site-urilor web importante. Site-urile web în cauză au trebuit să completeze chestionare extinse și să depună declarații privind protecția datelor. Printre aceștia s-au numărat și diverși clienți ai consentmanager. Autoritățile au evaluat în mare parte răspunsurile și au îndreptat diverse puncte de critică către site-urile web afectate. Am luat aceste puncte ca pe o oportunitate și am instalat diverse funcții în consentmanager pentru a le ușura clienților noștri să respecte cerințele legale.

Scrisoarea autorităților oferă o imagine relativ clară despre „ceea ce funcționează” și „ceea ce nu funcționează”. Am rezumat cele mai importante puncte pentru tine aici:

  • Declin ușor
    Autoritățile au arătat încă o dată clar că refuzul trebuie să fie la fel de ușor ca și acordul. Prin urmare, trebuie să existe un buton de respingere echivalent pe primul strat. Ascunderea opțiunii de renunțare în text sau doar un buton de trimitere nu este conformă.
    Recomandare: asigurați-vă că designul dvs. are două butoane echivalente de acceptare și respingere.
  • Interese legitime
    Sa subliniat, de asemenea, că temeiul juridic „interes legitim” poate fi utilizat numai pentru funcții cu adevărat esențiale. În orice caz, marketingul, analiza și social media nu sunt esențiale. Dar acest lucru se aplică și fonturilor externe, managerilor de etichete sau instrumentelor de chat.
    Recomandare: desemnați doar furnizorii ca „funcționali”/„esențiali” fără de care site-ul dvs. web nu va funcționa. Toți ceilalți furnizori ar trebui să fie întotdeauna blocați în mod implicit și activați numai după aprobare.
  • descrieri
    În multe cazuri, autoritățile au criticat descrierile site-urilor web. De exemplu, se cere ca scopurile să fie explicate clar și fără ambiguitate (doar „marketingul” nu este suficient). În plus, numărul de furnizori trebuie specificat pe primul strat.
    Recomandare: stocați un text descriptiv pentru toate scopurile și furnizorii și utilizați macrocomandă[vendorcount] în text pentru a introduce numărul furnizorului.
  • Transfer de date în afara UE
    Autoritățile consideră, de asemenea, importantă referirea la transferul de date în afara UE. Dacă un furnizor este localizat sau prelucrează date în țări din afara UE, trebuie atașată o notă corespunzătoare.
    Recomandare: Verificați lista de furnizori și extindeți textul de pe primul strat dacă este necesar. Avem si in meniu> CMP-uri> A edita> Aspectul a creat posibilitatea în al doilea strat (setări avansate) de a afișa lista furnizorilor pentru care este bifat transferul de date. sub meniu> Ofertant> Puteți modifica dacă fiecare furnizor implementează un transfer de date în străinătate.
  • Lista scurtă de furnizori
    În multe cazuri au existat critici din partea autorităților că listele de furnizori erau prea lungi. Contextul aici este în special întrebarea dacă consimțământul poate fi legal dacă vizitatorul nu mai poate avea o imagine de ansamblu semnificativă a listei de furnizori.
    Recomandare: sortați furnizorii și scurtați lista de furnizori la elementele esențiale. O listă de furnizori cu mai mult de 50 sau chiar mai mult de 100 de furnizori va fi, cel mai probabil, considerată neconformă.
  • Standardul IAB TCF
    Autoritățile au considerat că standardul IAB TCF este critic. Diverse autorități au evaluat părți ale standardului ca posibil neconforme din punct de vedere legal și și-au exprimat diverse preocupări. De exemplu, scopurile au fost criticate ca fiind prea grosiere sau interacțiunea dintre scopuri, scopuri speciale, caracteristici și caracteristici speciale ca fiind prea de neînțeles.
    Recomandare: Dacă nu utilizați publicitate online pe site-ul dvs. web, nu trebuie să utilizați TCF IAB și, în schimb, să vă definiți propriile scopuri.

Mai multe funcții noi și modificări

  • Îmbunătățiri ale WCAG / Display accesibil
  • Grupuri de cookie-uri
  • Descrieri de scop pe primul strat
  • Rapoarte îmbunătățite pe crawler
  • … și mult mai mult.

mai multe comentarii

General

Buletin informativ 09/2024

Caracteristici noi: instrument pentru drepturile subiectului de date (DSR). GDPR stipulează că cei afectați (cum ar fi vizitatorii site-ului web, clienții sau alte persoane ale căror date sunt prelucrate) beneficiază de anumite drepturi. Aceasta include, în special, faptul că își pot interoga drepturile și pot primi informații despre datele prelucrate. Drepturile includ, printre altele: Noul […]
consentmanager logo with the text ‘consentmanager is a Google CMP Gold Partner’ on the left side. Gold medal with a ribbon next to a shield with the text ‘Certified CMP Partner’ in Google brand colours.
Nou

consentmanager obține statutul de aur ca partener Google CMP

consentmanager a fost certificat ca Partener CMP Gold Tier în Programul de parteneriat Google Consent Management Platform (CMP). Ni s-a acordat acest statut pe baza următoarelor criterii: Cea mai recentă dezvoltare din programul de parteneriat Google CMP aduce avantaje semnificative clienților noștri. Acum vă puteți integra bannerul de consimțământ cu Google Ads, Google Analytics și […]