Nou

Buletin informativ 02/2022


Suntem încântați să anunțăm cea mai recentă actualizare care a fost lansată! Printre multe lucruri noi, acestea sunt principalele caracteristici disponibile cu noua actualizare:

Ilegal #1: Fonturile Google ilegale?

La sfârșitul lunii ianuarie, Tribunalul Regional din München a trebuit să se ocupe de subiectul Google Fonts (integrarea fonturilor într-un site web). Instanța a decis că încorporarea fonturilor Google prin serverul Google fără consimțământ a fost ilegală și a acordat reclamantului despăgubiri. După cum v-ați obișnuit de la consentmanager , am reacționat imediat și în actualizarea din această lună am creat opțiunea de a bloca fonturile Google și alte elemente externe de font și stil (blocare automată: meniu> CMP-uri> Editați | ×> Alte optiuni> Blocați foile de stil sau blocați manual prin ajustarea codului, consultați ajutor).
Recomandarea noastră: Activați blocarea sau, cel mai bine, pur și simplu descărcați fonturile și plasați-le pe propriul server.

Ilegal #2: Google Analytics ilegal?

Pe lângă Google Fonts, Google Analytics a fost recent „prins”: în Austria, autoritatea de protecție a datelor de acolo a decis într-un caz că Google Analytics nu este compatibil cu principiile GDPR deoarece datele sunt trimise în SUA și nu există nivel adecvat de protecție acolo. Prin urmare, operatorului site-ului i s-a interzis utilizarea Google Analytics (mai ales că a fost folosit un banner de consimțământ insuficient în acest caz). Puțin mai târziu, autoritățile olandeze și franceze pentru protecția datelor au fost de acord și au decis, de asemenea, că integrarea (neprotejată) a Google Analytics nu era conformă cu GDPR. Se poate presupune că vor urma și alte autorități ale statului.
Recomandarea noastră: utilizați Google Analytics numai cu consimțământul dvs. sau căutați alternative care sunt prietenoase cu protecția datelor (de exemplu, etracker sau Matomo).

Ilegal nr. 3: IAB TCF ilegal?

Autoritatea belgiană pentru protecția datelor a făcut, de asemenea, furori. Acesta a trebuit să decidă cu privire la Standard IAB TCF . Autoritatea a stabilit că, în circumstanțele actuale, Cadrul de transparență și consimțământ al IAB, precum și IAB Europe ca organism administrativ din spatele Standard , nu îndeplinesc diferite condiții ale GDPR. IAB a primit acum o perioadă de două luni pentru a dezvolta un „Plan de acțiune” cu modificările propuse. Modificările propuse sunt menite să arate cum poate fi reproiectat TCF-ul astfel încât să fie conform GDPR. De atunci, IAB Europe a făcut recurs împotriva deciziei. Am adunat mai multe detalii în Întrebări frecvente .
Recomandarea noastră: dacă nu aveți nimic de-a face cu publicitatea online (de exemplu, comerțul electronic sau site-urile web ale companiilor), nu ar trebui să utilizați Standard IAB TCF . Dacă nu te poți descurca fără ea, nu ar trebui să intri în panică acum, ci așteaptă și vezi cum evoluează situația.

Scopuri și glisoare

De asemenea, noutăți în această lună este și posibilitatea de a rearanja și sortare scopuri: Pur și simplu „atingeți” intrarea și mutați-o acolo unde ar trebui să apară.

Caracteristica noastră de glisare este, de asemenea, nouă: în loc să afișați scopurile cu mai multe casete de selectare pe prima pagină a stratului de consimțământ, acum puteți utiliza un glisor. Vizitatorul poate alege apoi între mai multe poziții și astfel poate activa și dezactiva mai multe scopuri în același timp. Setările pentru glisor pot fi găsite în Meniu > Scopuri din lista de scopuri.

Mai multe funcții noi și modificări

Ca întotdeauna, luna aceasta am făcut și multe mici ajustări ale funcțiilor. Există ajustări la copierea CMP-urilor și a modelelor, noi opțiuni pentru stocarea bazelor legale și mai multe opțiuni de text pentru imaginile de previzualizare.


mai multe comentarii

Newsletter consentmanager Juni
Nou

Buletin informativ 06/2024

Addon nou: Analytics pentru site-uri care respectă confidențialitatea Odată cu actualizarea din iunie, noul supliment „Analitica site-ului” vă este disponibil în contul dvs. Aici combinăm cele două componente la care suntem deosebit de buni: protecția reală a datelor și raportare excelentă. Avantajul noii noastre analize de site-uri prietenoase cu confidențialitatea constă în primul rând în […]
Dutch DPA releases Guidelines on Cookie Banners
Nou

Dutch DSB: Ghid pentru bannere cookie și inspecții sporite

Autoritatea Olandeză pentru Protecția Datelor (Autoriteit Persoonsgegevens, AP) a publicat un nou ghid care descrie cele mai bune practici pentru proiectarea bannerelor cookie și ce trebuie evitat pentru a evita eventualele amenzi. După cum a anunțat în februarie 2024 , Autoritatea pentru Protecția Datelor va implementa mai multe controale pentru a se asigura că site-urile […]