Nou

IAB GPP: Noul înlocuitor IAB TCF


IAB și-a prezentat cel mai recent standard în septembrie: IAB GPP. Aici explicăm ce se află în spatele lui, cum este utilizat și de ce GPP devine înlocuitorul IAB TCF v3.

IAB TCF v2 ca bază

În Europa, standardul IAB TCF v1 a fost măsura tuturor lucrurilor din 2018 când vine vorba de transmiterea consimțământului de pe site-uri web către alți participanți la piață (de obicei agenți de publicitate). În 2020, a fost lansată o nouă versiune cu IAB TCF v2, care a adus diverse îmbunătățiri. De atunci, însă, s-au întâmplat multe și au fost adăugate multe cerințe noi care nu sunt implementate în TCF v2. Aceasta include:

  • TCF este criticat în Belgia în legătură cu diverși factori. Din punct de vedere tehnic, este deci necesară o actualizare pentru a putea îndeplini noile cerințe ale autorităților
  • De la TCF v2, utilizarea TCF s-a schimbat pe de o parte (observăm mai multe cazuri de restricții ale editorilor), pe de altă parte, mulți furnizori noi au fost incluși în GVL („Global Vendor List”) IAB. Ambele asigură că șirul de consimțământ crește și astfel devine din ce în ce mai mult o problemă.

Pe lângă Europa, o serie de alte regiuni sunt acum atât de avansate încât este nevoie de un standard uniform de consimțământ. După Europa și California, este, de asemenea, necesar să se difuzeze semnale corespunzătoare pentru Canada, Virginia, Colorado, Utah și Connecticut începând cu 1 ianuarie 2023. De asemenea, se poate presupune că vor urma și alte regiuni în viitorul apropiat. Cu toate acestea, TCF este conceput doar pentru Europa (GDPR) și simpla copiere de fiecare dată nu va fi sustenabilă pentru furnizori pe termen lung. Prin urmare, este necesară o nouă soluție care să abordeze problemele TCF, pe de o parte, și să fie suficient de flexibilă și largă pentru a fi implementabilă pentru multe regiuni noi, pe de altă parte.

Platformă globală de confidențialitate

Răspunsul la problemele de mai sus este acum GPP sau Global Privacy Platform. GPP, parte a IAB Tech Lab, este în primul rând o specificație tehnică și nu în mod explicit o „politică”. În special, reglementează modul în care este structurat „Șirul de consimțământ”, care API-uri sunt disponibile și modul în care CMP-urile, editorii și furnizorii interacționează între ei. Cu toate acestea, în loc să specifice o comandă fixă ca în cazul TCF, GPP definește doar un „kit de construcție” de elemente din care ulterior se pot folosi specificațiile regionale. Deci, dacă o regiune dorește să ofere o nouă soluție tehnică mâine, o poate face foarte ușor pe baza GPP – fără a fi nevoie să scrie specificații tehnice uriașe și extinse proprii. Tot ce trebuie să facă Regiunea este să creeze o politică („Regulile”) și să scrie un Manfist. Acesta din urmă reglementează structura tehnică a informațiilor și servește automat ca bază pentru toate funcțiile GPP.

Fibonacci la compresie

Una dintre principalele probleme ale IAB TCF v2 (Europa) este dimensiunea tot mai mare a șirurilor de consimțământ, numite și TCString. În timp ce un șir de consimțământ „totul respins” are de obicei doar aproximativ 60 de caractere, un șir de consimțământ „tot ce este acceptat” poate avea 300 sau 500 de caractere. Dacă lista de furnizori a site-ului web este foarte lungă sau există restricții pentru editori, un TCString poate avea, de asemenea, câțiva kiloocteți (adică mii de caractere). Astfel de șiruri lungi încetinesc viteza de încărcare a paginilor web, cauzează probleme de memorie și, în unele cazuri, pot chiar face ca paginile web să devină inaccesibile.

Soluția problemei se numește Fibonacci. În jurul anului 1202, matematicianul italian a conceput o secvență matematică care ar putea fi folosită pentru a descrie pur și simplu numere. Transferate în sistemele computerizate de astăzi, secvențele de numere sunt utilizate în cele din urmă pentru compresie: în loc de multe lanțuri lungi de biți cu IAB TCF v2, GPP pur și simplu comprimă secvențe de numere cu numere Fibonacci în secvențe de biți foarte scurte. Iar rezultatul este impresionant: în timp ce lungimea șirurilor de consimțământ de respingere rămâne mai mult sau mai puțin aceeași, se micșorează cu 70% în unele cazuri, mai ales în cazul șirurilor de consimțământ lungi. Un șir de consimțământ IAB TCF care anterior avea 1000 de caractere putea fi reprezentat cu GPP cu doar aproximativ 300 de caractere.

IAB TCF Canada și statele SUA ca prim test

Canada va fi prima regiune care va folosi noul standard GPP. IAB TCF Canada este deservit exclusiv prin GPP: dacă un editor sau un furnizor dorește să folosească semnalele pentru piața canadiană, el (numai) trebuie să implementeze GPP. Deși TCF Canada este în mare măsură o copie 1:1 a IAB TCF v2 (Europa), diferă din punct de vedere tehnic în ceea ce privește ruta de acces și codificare.

Pe lângă Canada, noi legi privind protecția datelor vor intra și ele în vigoare sau vor fi implementate de autoritățile din diferite state americane la 1 ianuarie 2023. Pe lângă IAB TCF Canada, IAB va publica probabil alte specificații GPP pentru Colorado, Utah sau Virginia luna aceasta.

manager de consimțământ și GPP

Echipa de consimțământ a jucat un rol cheie în dezvoltarea GPP. De exemplu, CEO-ul consentmanager, Jan Winkler, este principalul dezvoltator din spatele specificației tehnice a GPP la IAB și, prin urmare, este responsabil pentru proiectarea și implementarea noului standard la IAB. Niciun alt CMP nu a avut un impact atât de puternic asupra noului standard. Acesta este un avantaj deosebit pentru clienții consentmanager: deoarece toate specificațiile tehnice ale IAB trebuiau testate în prealabil, consentmanager are deja toate componentele care vor alcătui GPP-ul în viitor. consentmanager va fi, prin urmare, primul CMP care va sprijini pe deplin noul standard. Clienții care doresc să utilizeze GPP pentru Canada, Colorado, Utah, Virginia, Connecticut sau Europa pot face acest lucru începând cu actualizarea noastră din octombrie. Clienții consentmanager sunt (din nou) cu luni înaintea tuturor celorlalți furnizori și își pot asigura astfel o poziție mai bună pe piață.


mai multe comentarii

Videoclipuri

Webinar: Fără cookie-uri = pierderi de venituri?

Lumea online se confruntă cu mari schimbări, în special pentru editori și agenți de publicitate. Pe 11 martie, am organizat împreună cu Refinery89.com seminariul web „Fără cookie-uri = pierderi de venituri” pentru a arunca o privire în viitor. Webinarul a avut loc în limba engleză. Au fost discutate următoarele subiecte: Prezentare generală Seminarul web a […]
Webinar Google Consent Mode v2
Nou, Videoclipuri

Seminar web: Google Consent Mode v2

Seminarul web despre „Modul de consimțământ Google v2” a avut loc pe 27 februarie 2024. PDF-ul pentru webinar poate fi găsit aici pentru descărcare . Au fost discutate următoarele subiecte: Prezentare generală Toată lumea vorbește despre Google Consent Mode v2. Din martie 2024, Google va solicita tuturor site-urilor web și aplicațiilor să utilizeze Google Consent […]