Nou

Franța: penalități împotriva Google, Amazon și Carrefour pentru cookie-uri greșite


Autoritatea franceză pentru protecția datelor CNIL a fost foarte activă în ultimele săptămâni și a impus diverse sancțiuni pentru descrierea incorectă a cookie-urilor și prelucrarea datelor pe site-urile marilor companii. Iată o scurtă prezentare generală.

sigla cnil este afisata in albastru si rosu

Google – 100 de milioane de euro amendă

La începutul lunii decembrie 2020, cea mai mare penalizare până în prezent a fost impusă pentru „încălcări ale cookie-urilor” – aici împotriva Google. În total, CNIL a aplicat o amendă de 100 de milioane de euro – 60 de milioane Google LLC și 40 de milioane Google Ireland Ltd. În ambele cazuri, problema este că vizitatorii motorului de căutare google.fr nu au fost suficient de informați despre cookie-urile de publicitate printr-un banner creat de Google.

Ceea ce este special la acest caz este că, conform GDPR, autoritatea irlandeză de protecție a datelor DPC ar fi de fapt responsabilă. Pentru a putea aplica în continuare sancțiunea, CNIL se bazează așadar pe directiva ePrivacy și nu pe GDPR.

Explicații ale CNIL privind penalitățile Google (engleză).

Amazon – 35 de milioane de euro amendă

Odată cu amenda sus-menționată împotriva Google, a fost anunțată și amenda împotriva Amazon: 35 de milioane de euro. Și în acest caz, problema este că cookie-urile de publicitate au fost setate fără acordul vizitatorilor (aici pe amazon.fr). Și aici a fost folosită ePrivacy și nu GDPR ca bază.

Explicații ale CNIL Franța cu privire la sancțiunile Amazon (engleză).

Carrefour – 3 milioane de euro amendă

Cu o săptămână bună înainte de Google și Amazon, CNIL a aplicat Carrefour (unul dintre cele mai mari magazine online din Franța) la sfârșitul lunii noiembrie o amendă de aproximativ 3 milioane de euro. Amenda ajunge la 2,25 milioane la Carrefour și la 800.000 EUR la Carrefour Banque. În ambele cazuri, este vorba și despre setarea incorectă a cookie-urilor și lipsa consimțământului.

Mai multe informații la CNIL (franceză).


mai multe comentarii

General

Buletin informativ 09/2024

Caracteristici noi: instrument pentru drepturile subiectului de date (DSR). GDPR stipulează că cei afectați (cum ar fi vizitatorii site-ului web, clienții sau alte persoane ale căror date sunt prelucrate) beneficiază de anumite drepturi. Aceasta include, în special, faptul că își pot interoga drepturile și pot primi informații despre datele prelucrate. Drepturile includ, printre altele: Noul […]
consentmanager logo with the text ‘consentmanager is a Google CMP Gold Partner’ on the left side. Gold medal with a ribbon next to a shield with the text ‘Certified CMP Partner’ in Google brand colours.
Nou

consentmanager obține statutul de aur ca partener Google CMP

consentmanager a fost certificat ca Partener CMP Gold Tier în Programul de parteneriat Google Consent Management Platform (CMP). Ni s-a acordat acest statut pe baza următoarelor criterii: Cea mai recentă dezvoltare din programul de parteneriat Google CMP aduce avantaje semnificative clienților noștri. Acum vă puteți integra bannerul de consimțământ cu Google Ads, Google Analytics și […]