Analiză: Cookie-uri în primele 100 de magazine online

O parte din munca noastră la consentmanager este să vedem ce face piața. De aceea, am luat primele 100 de magazine online germane și am analizat unde, când și ce cookie-uri sunt setate și ce fel de bannere pentru cookie-uri sunt folosite. Rezultatul: există o cerere reprimită.

În top 80 de cookie-uri fără consimțământ

Pentru analiză, am luat lista cu primele 100 de magazine online cu cea mai mare cifră de afaceri în 2020 de la EMI și am apelat fiecare magazin individual cu browserul Chrome în modul incognito. Așteptările noastre a fost să vedem poate o mână de prăjituri în medie – rezultatul a fost mai mult decât amăgător:

Din 100 de pagini nu a existat un singur cookie pe doar 2 pagini, dar au fost mai mult de 30 de cookie-uri pe 15 pagini – fără să fi apăsat pe butonul de consimțământ, ține cont. Vârful (trist) este ocupat de un retailer de modă care setează 80 de cookie-uri înainte ca vizitatorul să-și dea consimțământul – chiar dacă pe site este afișat un banner cookie care permite refuzul. Chiar și media este semnificativ mai mare decât ne așteptam, la aproximativ 16 cookie-uri (înainte de aprobare) per magazin . Chiar dacă magazinele ar spune că multe cookie-uri ar putea fi „funcționale” și „esențiale” – sunt cu adevărat necesare 16 cookie-uri pentru asta?

Banner pentru cookie-uri marca „de casă”.

De asemenea, am fost surprinși de numărul de magazine care au preferat să-și construiască propriile cookie-uri sau să folosească scripturi gata făcute de pe Internet în locul unei soluții profesionale pentru cookie-uri. Aproximativ 40% dintre magazinele online chestionate foloseau un banner pentru cookie-uri de casă. Rezultatul este în mod corespunzător sărac aici: doar foarte puține au fost concepute pentru a respecta GDPR/ePrivacy.

Frumos proiectat, dar nu compatibil

Din păcate, există doar câteva exemple pozitive. Deși unele magazine blochează furnizorii terți într-o manieră exemplară, aceștia nu sunt complet complet când vine vorba de comunicare în stratul de consimțământ. În majoritatea cazurilor, există o lipsă de informații de bază, cum ar fi ce furnizori sunt utilizați, ce scopuri sunt urmărite sau ce baze juridice sunt utilizate. Foarte puține magazine listează de fapt cookie-uri și majoritatea listează scopuri, dar nu există furnizori.

Unele site-uri web fac un efort cu designul grafic – dar prea des se pare că se concentrează pe îndemnarea vizitatorului să facă clic pe „Accept”. De exemplu, un magazin de muzică folosește un banner amuzant pentru cookie-uri, dar și aici există o lipsă de tratament egal între acceptare și respingere:

Tribunalul Regional din Rostock a avertizat recent că este importantă o reprezentare egală a acceptării și respingerii. Totuși: Din cele 100 de magazine online pe care le-am examinat, am putut găsi doar unul în care respingerea este structurată în același mod ca și acceptarea. Pentru 50 de magazine nu a existat o opțiune directă de a refuza, doar un buton sau un link „Setări”. Un total de 8 magazine aveau și un banner cookie pe care nu exista nici setări, nici buton sau link de respingere.

exemple negative

Printre numeroasele magazine online există multe care sunt făcute corect – dar, din păcate, există și multe magazine care par să trăiască încă în era pre-GDPR. Iată câteva exemple negative despre cum să nu o faci:

Concluzie

În concluzie, comerțul online german este, din păcate, foarte dezamăgitor. Potrivit Statista, fiecare dintre aceste companii a generat vânzări anuale de peste 70 de milioane de euro – dar, în același timp, doar câteva magazine reușesc să afișeze un nivel de consimțământ aproximativ conform GDPR. În acest sens: Dragi magazine online, vă rugăm să îmbunătățiți urgent nevoia de a vă recupera 🙂

Dacă doriți să știți ce ar trebui să conțină cel puțin un banner cookie, puteți găsi câteva informații în lista noastră de verificare GDPR .