Nou

Digital Markets Act: Legea privind piețele digitale explicată simplu


Digital Markets Act UE

Actul UE privind piețele digitale (DMA), cunoscut și sub denumirea de Digital Markets Act, urmărește menținerea unui nivel sănătos de concurență între companiile digitale prin impunerea anumitor reguli și sancțiuni pentru nerespectarea „gardianilor”. se aplică, adică cele mai mari platforme digitale care domină în prezent spațiul online. În același timp, își propune să promoveze inovația pe piața online și să protejeze drepturile și interesele companiilor și consumatorilor deopotrivă.

Digital Markets Act (DMA) a intrat în vigoare la începutul lunii noiembrie 2022, prevederile sale intră în vigoare de la 2 mai 2023, iar Comisia are doar puterea de a pune în aplicare aceste prevederi.

Cui se aplică DMA?

Digital Markets Act se aplică așa-numiților „gatekeepers”, adică marilor jucători online de pe piața digitală care sunt selectați după anumite criterii cantitative și reglementați prin DMA pentru a preveni eventualele abuzuri de putere de piață.

La 6 septembrie 2023, Comisia Europeană a desemnat șase gardieni care trebuie să îndeplinească standardele de conformitate ale DMA la șase luni după acea dată.

Cei șase paznici menționați au fost:

  1. alfabet
  2. Amazon
  3. Măr
  4. Byte Dance
  5. Meta
  6. Microsoft

Mai jos este un grafic publicat de Comisia Europeană care arată cei șase gatekeepers și platformele lor principale.

Gatekeepers Act privind piețele digitale și serviciul principal al platformei

Sursa imagine: https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/IP_23_4328

Ce criterii a folosit Comisia Europeană pentru a identifica paznicii?

Au fost utilizate trei criterii cantitative principale:

  1. Compania generează o anumită cifră de afaceri anuală în Spațiul Economic European și oferă un serviciu de platformă centrală în cel puțin trei state membre UE;
  2. Compania oferă un serviciu de platformă centralizată pentru peste 45 de milioane de utilizatori finali activi lunar care locuiesc sau cu sediul în UE și pentru peste 10.000 de utilizatori anuali activi de afaceri rezidenți în UE; și
  3. compania a îndeplinit al doilea criteriu în ultimii trei ani.

Care sunt regulile și sancțiunile Digital Markets Act?

Există lucruri de făcut și de ce nu trebuie urmate de paznici. Toate cu scopul de a contribui la concurență loială, inovare și beneficiul consumatorilor.

Potrivit Comisiei, există câteva exemple de lucruri de făcut și de ce nu.

Gatekeepers trebuie să facă acest lucru în viitor:

  • Permiteți terților să lucreze cu propriile servicii ale Gatekeeperului în anumite situații.
  • Oferiți clienților dvs. de afaceri acces la datele pe care le generează atunci când folosesc Platforma Gatekeeper.
  • Oferiți agenților de publicitate și editorilor instrumentele și informațiile necesare pentru a-și autoevalua anunțurile găzduite de Gatekeeper.
  • Oferiți clienților de afaceri oportunitatea de a face publicitate și de a contracta cu clienții lor în afara platformei Gatekeeper.

În viitor, platformelor gatekeeper nu li se va mai permite:

  • Evaluați serviciile și produsele oferite de Gatekeeper în sine mai bine decât serviciile și produsele comparabile oferite de terți pe Platforma Gatekeeper.
  • Împiedicați consumatorii să interacționeze cu companii în afara platformei lor.
  • Împiedicați consumatorii să dezinstaleze software sau aplicații preinstalate, dacă doresc.
  • Urmăriți utilizatorii finali în afara serviciului principal al platformei gatekeeper-ului în scopuri de publicitate direcționată, fără consimțământul efectiv.

❗Nerespectarea poate duce la penalități de până la 10% din cifra de afaceri globală anuală a companiei și de până la 20% în cazul unei încălcări repetate.

Pasii urmatori?

Gardienii trebuie să se conformeze acum cu ce trebuie și nu trebuie stabilite de Comisia UE și să prezinte Comisiei UE un raport care să descrie măsurile luate pentru a respecta reglementările. În plus, aceștia trebuie să prezinte Comisiei UE un raport care să descrie tehnicile utilizate pentru crearea profilurilor de utilizator.

Punerea în aplicare a Digital Markets Act (DMA) va duce, prin urmare, la un mediu de concurență mai echitabil între gatekeepers și companiile mai mici, inclusiv potențialii noi intrați.

Rămâneți informat și pregătiți-vă pentru schimbările pe care le va aduce Digital Markets Act.

Abonați-vă la buletinul nostru informativ pentru a fi la curent sau pentru a vă testa astăzi conformitatea cu ajutorul nostru gratuit de verificare a site-urilor cookie .


mai multe comentarii

Nou

Buletin informativ 05/2024

Nouă integrare pentru Slack, MS Teams și multe altele Odată cu actualizarea actuală, o nouă funcție de integrare pentru Slack, MS Teams, Zapier și n8n vă este acum disponibilă în sistem. Funcția vă informează în mod convenabil în Slack, Teams sau orice alt instrument despre modificări și știri importante (de exemplu, cookie-uri noi găsite) în […]
Webinar-GCM-v2-with-Google-and-consentmanager
General, Nou, Videoclipuri

Seminar web: Google Consent Mode v2 cu Google și consentmanager

Alăturați-vă webinarului nostru exclusiv găzduit de consentmanager în colaborare cu Google pe 12 iunie 2024, la ora 11:00 CET. Datorită cererii mari de informații cu privire la cele mai recente cerințe Google, acest webinar vă va ajuta să înțelegeți mai bine Google Consent Mode v2. Dennis Gingele de la Google și Jan Winkler de la […]