Nou

Legea UE privind serviciile digitale: impact asupra companiilor


Digital Service Act Uniunea Europeană

„Toată logica a regulilor noastre este să ne asigurăm că tehnologia servește oamenilor și societăților în care trăim – nu invers. Legea privind serviciile digitale va aduce o transparență semnificativă și responsabilitatea platformelor și motoarelor de căutare și va oferi consumatorilor mai mult control asupra vieții lor online. Desemnările făcute astăzi reprezintă un pas uriaș înainte pentru ca acest lucru să se întâmple.”

Margrethe Vestager, vicepreședinte executiv pentru o Europă potrivită pentru era digitală – 25.04.2023

Digital Services Act (DSA) sau Digital Services Act, a intrat în vigoare la 16 noiembrie 2022 . Cu toate acestea, companiile mai trebuie să îndeplinească unele obligații până la următorul termen limită , 17 februarie 2024 .

Legea se aplică tuturor serviciilor digitale care conectează consumatorii cu bunuri, servicii sau produse, în special „platformelor online și motoarelor de căutare foarte mari” precum Google, explică Comisia UE. DSA face parte din strategia digitală a UE „Europa potrivită pentru era digitală”. Cu toate acestea, este doar o chestiune de timp până când aceste legi afectează întreaga industrie. Prin urmare, ar putea fi benefic pentru compania dumneavoastră să aplice aceste reguli acum.

Iată ce spune declarația de pe site-ul oficial al Comisiei Europene :

„Micro și companiile mici vor avea obligații proporționale cu capacitatea și dimensiunea lor, asigurându-se totodată că rămân responsabile. În plus, chiar dacă micro și companiile mici cresc semnificativ, acestea ar beneficia de o scutire țintită de la un set de obligații pe o perioadă de tranziție de 12 luni.”

Tradus din engleză: Micro-întreprinderile și întreprinderile mici vor avea obligații proporționale cu capacitățile și dimensiunea lor, asigurându-se totodată că rămân responsabile. Și chiar dacă micro și întreprinderile mici cresc semnificativ, acestea vor fi scutite de o serie de obligații pe o perioadă de tranziție de 12 luni.

Scopul Legii privind serviciile digitale este de a promova un mediu online mai sigur , în special sub responsabilitatea platformelor online foarte mari.

  • Consumatorii și drepturile lor fundamentale sunt mai bine protejate pe internet
  • Crearea unui cadru puternic pentru transparența și responsabilitatea platformelor online
  • Promovarea inovației , creșterii și competitivității pe piață.

Cum ar trebui să arate? Platformele online afectate trebuie să-și schimbe practicile și să ia anumite măsuri, cum ar fi: B:

  • Platformele trebuie să interzică publicitatea adresată copiilor .
  • oferiți utilizatorilor opțiunea de a nu primi recomandări bazate pe profilare
  • Adaptarea măsurilor împotriva publicității abuzive și a contrapublicității
  • Raportarea încălcărilor

Lista oficială completă a măsurilor poate fi găsită aici .

Următoarele 17 platforme online foarte mari (VLOP) și 2 motoare de căutare online foarte mari (VLOSE) trebuie să respecte DSA:

  • Alibaba AliExpress
  • Magazinul Amazon
  • Apple AppStore
  • Booking.com
  • Facebook
  • Google Play
  • Hărți Google
  • Cumpărături Google
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Pinterest
  • Snapchat
  • TIC-tac
  • Stare de nervozitate
  • Wikipedia
  • YouTube
  • Zalando

Motoare de căutare online foarte mari:

  • Bing
  • Cautare Google

Impactul Legii UE privind serviciile digitale

  • Pentru utilizatori/cetăţeni
    • O mai bună protecție a drepturilor fundamentale
    • Selecție mai mare, prețuri mai mici
    • Expunere redusă la conținut ilegal
  • Pentru companii
    • Selecție mai mare, prețuri mai mici
    • Acces la piețele la nivelul UE prin intermediul platformelor
    • Condiții de concurență echitabile pentru furnizorii de conținut ilegal
  • Pentru platforme/furnizori de servicii digitale
    • Securitatea juridică, armonizarea regulilor
    • Mai ușor de configurat și extins în Europa

Cum te poți pregăti acum

Dacă compania dumneavoastră nu este una dintre platformele online foarte mari, nu trebuie să răspundeți încă obligațiilor DSA. Cu toate acestea, veți beneficia pe termen lung dacă adoptați acum următoarele practici de confidențialitate:

Informează-ți și antrenează-ți echipa

Asigurați-vă că angajații dvs., în special cei responsabili cu prelucrarea datelor și conformitatea, sunt bine informați despre DSA și impactul potențial al acestuia asupra afacerii dvs. Utilizarea unui instrument dedicat de gestionare a consimțământului crește securitatea.

→ Actualizări regulate și abonamente la buletine informative relevante, actualizări de reglementare sau publicații din industrie.
Sfat: Abonați-vă la newsletter-ul nostru lunar de la consentmanager și veți fi informat de îndată ce noile reglementări privind protecția datelor intră în vigoare.

Efectuarea unei analize a decalajelor de conformitate

Evaluați-vă practicile actuale de date și comparați-le cu cerințele DSA pentru a identifica lacunele și domeniile de îmbunătățire.

→ Colaborați cu experți juridici și de conformitate pentru a efectua o analiză amănunțită a proceselor, politicilor și tehnologiilor dumneavoastră. Creați un raport cuprinzător care evidențiază domeniile care necesită atenție și alocați resurse pentru a umple acele lacune.

Pentru o verificare rapidă a conformității, puteți utiliza, de asemenea, direct scanerul nostru gratuit de site-uri web, care vă va oferi un raport de conformitate cu sugestii pentru domeniile pe care să vă concentrați pe baza legilor care se aplică afacerii dvs.

Examinați și ajustați în mod regulat setările de confidențialitate

Examinați în mod regulat setările de confidențialitate de pe site-urile dvs. web și alte platforme conectate și ajustați-le la nivelul de protecție a datelor de care aveți nevoie.

→ Acordați câteva minute pentru a vă asigura, în instrumentul dvs. de consimțământ pentru cookie-uri, că ați aliniat următoarele puncte la politica generală de confidențialitate:

  • Optimizați interfața bannerului pentru a-l face clar, ușor de utilizat și accesibil.
  • Încorporați mecanisme de renunțare.
  • Implementați setări de consimțământ granulare.
  • Personalizați opțiunile de consimțământ.

Vizitați lista noastră de verificare gratuită pentru a vă asigura că sunteți în siguranță cu regulile cheie de confidențialitate.

Prin aderarea la aceste practici, nu numai că veți spori încrederea utilizatorilor, dar veți demonstra și angajamentul dvs. față de conformitatea cu protecția datelor și veți fi mai bine pregătit pentru viitoarele modificări ale legislației privind protecția datelor, dacă acestea sunt relevante pentru dvs.


mai multe comentarii

Cookie-Crawler - Standalone-Tool
General, Nou

Buletin informativ 11/2024

Cookie crawler acum disponibil și ca unealtă independentă Cookie Crawler este acum și mai versatil și flexibil! De acum înainte, îl puteți utiliza și ca unealtă independentă – fără a fi nevoie să creați un CMP separat. Opțiunea de sine stătătoare este potrivită pentru clienții care nu doresc (încă) să schimbe bannerul cookie la consentmanager […]
consentmanager Cookie-Audit Grafik

Auditul cookie-urilor pentru site-uri web: cum se face manual sau cu un scanner de cookie-uri

În calitate de operator de site, sunteți responsabil pentru datele utilizatorilor dvs., care sunt colectate și stocate de site-ul dvs. prin intermediul cookie-urilor. Orice cookie care este activ pe site-ul dvs. web poate cauza probleme de confidențialitate – mai ales dacă nu este utilizat în scopul propus sau, mai important, dacă este stocat în browserele […]