Nou

IAB Europe răspunde declarației EDPB privind modelele de consimțământ sau de plată


O imagine cu titlul „IAB Response on Consent or Pay” cu un lacăt în stânga reprezentând confidențialitate și consimțământ și un semn de dolar în dreapta reprezentând plata, pe un fundal alb.

Pe 17 aprilie 2024, Comitetul European pentru Protecția Datelor ( EDPB ) a publicat un aviz cu privire la modelul de consimțământ sau de plată introdus de marile platforme online precum Meta. Pentru un rezumat detaliat pe acest subiect, consultați postarea recentă pe blog aici .

Conform acestui model, consumatorii au posibilitatea de a-și da consimțământul pentru prelucrarea datelor lor personale pentru publicitate personalizată sau de a plăti pentru serviciul care nu le colectează și nu prelucrează datele.

La 23 aprilie 2024, IAB Europe și-a publicat răspunsul la avizul EDPB , în care și-a exprimat câteva preocupări:

  • IAB Europe este îngrijorat de faptul că opinia EDPB se abate de la jurisprudența consacrată a Curții Europene de Justiție. Declarațiile despre modelul „Consimțământ sau plătire” și publicitatea personalizată sunt prea abstracte și ar putea duce la mai multă incertitudine juridică pentru companii.
  • De asemenea, IAB Europe consideră că EDPB denaturează modelul „Consimțământ sau plată” ca un sistem în care drepturile de protecție a datelor sunt un lux, deoarece se aplică doar celor care își permit.
  • EDPB sugerează că ar trebui să existe o alternativă gratuită fără publicitate și, în schimb, utilizează publicitatea contextuală ca sursă alternativă de venit. Cu toate acestea, nu există dovezi empirice că aceasta este o alternativă atractivă din punct de vedere financiar pentru companii. În plus, GDPR nu impune companiilor să-și schimbe modelele de afaceri în acest fel. Din acest motiv, IAB Europe consideră că acest echilibru între drepturile de protecție a datelor și libertatea de a desfășura o afacere nu este luat în considerare în propunerea EDPB .

Având în vedere aceste probleme și intenția EDPB , IAB Europe îndeamnă o consultare publică pentru a se asigura că orientările viitoare reflectă cu exactitate preocupările și interesele tuturor părților interesate implicate.

Doriți să fiți informat despre cele mai recente evoluții pe această temă? Atunci abonați-vă acum la buletinul nostru informativ → https://www. consentmanager


mai multe comentarii

Newsletter consentmanager Juni
Nou

Buletin informativ 06/2024

Addon nou: Analytics pentru site-uri care respectă confidențialitatea Odată cu actualizarea din iunie, noul supliment „Analitica site-ului” vă este disponibil în contul dvs. Aici combinăm cele două componente la care suntem deosebit de buni: protecția reală a datelor și raportare excelentă. Avantajul noii noastre analize de site-uri prietenoase cu confidențialitatea constă în primul rând în […]
Dutch DPA releases Guidelines on Cookie Banners
Nou

Dutch DSB: Ghid pentru bannere cookie și inspecții sporite

Autoritatea Olandeză pentru Protecția Datelor (Autoriteit Persoonsgegevens, AP) a publicat un nou ghid care descrie cele mai bune practici pentru proiectarea bannerelor cookie și ce trebuie evitat pentru a evita eventualele amenzi. După cum a anunțat în februarie 2024 , Autoritatea pentru Protecția Datelor va implementa mai multe controale pentru a se asigura că site-urile […]