Dreapta

Utilizați Google Tag Manager conform GDPR – asta spune situația legală


Utilizați Google Tag Manager conform GDPR – Care este situația legală? Acest articol vă informează despre modul în care funcționează Managerul de etichete Google, relația juridică cu GDPR și soluțiile viabile de consimțământ pentru cookie-uri.

Google Tag Manager și cookie-uri – așa funcționează instrumentul

Managerul de etichete Google servește ca instrument pentru gestionarea și controlul cookie-urilor, pixelilor de conversie sau codurilor de urmărire din programe precum Google Analytics sau Bing Ads. Aplicația în sine funcționează cu etichete și declanșatoare și – așa cum se presupune adesea – transmite informațiile colectate pe site-ul web prin intermediul cookie-urilor direct către instrumentele adecvate pentru prelucrare ulterioară. Codurile în sine, care sunt folosite pe site în diverse scopuri (reclamă, urmărire…), nu sunt stocate în codul sursă al site-ului, ci într-un container special.

Lucrul cu managerul de etichete este eficient și simplifică gestionarea urmăririi și cookie-urilor. Chiar și persoanele cu puțină experiență IT pot încorpora codurile necesare. Acest lucru este valabil și pentru funcționarea managerului de etichete prin interfața web intuitivă și concepută simplu, care, de asemenea, nu necesită cunoștințe de specialitate. În plus, aproape toate etichetele și pixelii necesari sunt de obicei disponibile ca șablon . Utilizatorii nu pot beneficia doar de aplicații (aproape) obligatorii precum Google Analytics, ci și de Bing Ads, Google Ads sau instrumente de testare precum AB Tasty.

Fără un manager de etichete, fragmentele de cod individuale ar trebui să fie inserate în codul sursă al site-ului web cu o perioadă de timp corespunzătoare. Cu toate acestea, sunt necesare cunoștințe de programare adecvate pentru aceasta, dacă site-ul web urmează să funcționeze corect după „intervenție”.

Bannere cu siglele consentmanager și Google Tag Manager

Confidențialitate Google Manager de etichete

Munca simplă a Managerului de etichete asigură că marketingul este în mare măsură independent de IT . Acest lucru nu numai că economisește timp companiilor, dar permite și alocarea unor resurse IT valoroase în altă parte. Numeroasele șabloane pentru Managerul de etichete Google sunt la fel de benefice. GTM oferă șabloane pentru programe precum Google Analytics, Google Ads Remarketing, Hotjar sau Tradedoubler, pe care le puteți adăuga rapid și ușor. În detaliu, beneficiați de următoarele beneficii:

  • ușor de utilizat prin interfața web
  • Modul de previzualizare simplifică testarea etichetelor
  • numeroase șabloane disponibile
  • diverse șabloane de etichete, declanșatoare și variabile
  • se integrează perfect în cosmosul Google

Faceți Google Tag Manager compatibil GDPR

Managerul de etichete Google a fost considerat problematic de la anularea Acordului privind Scutul de confidențialitate de către Curtea Europeană de Justiție (CEJ) în iulie 2020 (” Schrems II „). Acordul privind Scutul de confidențialitate prevedea inițial că consumatorii europeni se puteau baza pe același nivel de protecție a datelor atunci când transferă date peste iaz ca și în UE. Problema: Din cauza situației legale din SUA, autoritățile pot accesa datele giganților americani precum Microsoft, Google sau Amazon prin intermediul legii de supraveghere a statului. Pentru Google Tag Manager și aplicațiile conectate la acesta, aceasta înseamnă că transferul de date poate fi teoretic implementat pe un coridor juridico-tehnic foarte îngust. În practică, totuși: conform Schrems II, aplicațiile precum Google Analytics & Co nu pot fi aplicate într-o manieră conformă legal .

Se aplică și pentru Google Tag Manager? În principiu, înseamnă că Google Tag Manager în sine nu setează niciun cookie și gestionează doar cookie-uri de la AdSense sau Google Analytics într-un container. Din perspectiva GDPR, problema este adăugarea la prelucrarea datelor (12 aprilie 2021):

„Dacă ați indicat că vă aflați în Spațiul Economic European (SEE) atunci când vă creați contul, ați acceptat deja Amendamentul privind prelucrarea datelor ca parte a Termenilor și condițiilor.”

Addendum Google Tag Manager la prelucrarea datelor

Totuși, regulamentul privind protecția datelor necesită transparență, în timp ce informațiile despre prelucrarea datelor de către gigantul motoarelor de căutare rămân nebuloase și vagi:

„Utilizarea noastră a datelor Google Manager de etichete
Putem colecta informații cum ar fi modul în care este utilizat serviciul și cum și ce etichete sunt implementate. Putem folosi aceste date pentru a îmbunătăți, menține, proteja și dezvolta serviciul, așa cum este descris în politica noastră de confidențialitate, dar nu vom partaja aceste date cu niciun alt produs Google fără consimțământul dumneavoastră.”

Confidențialitate Google

Google susține aici că nu leagă nicio dată la alte servicii Google fără consimțământ; cu toate acestea, acest lucru nu exclude în niciun caz divulgarea către terți. De asemenea, nu este clar dacă colectarea datelor este absolut necesară sau dacă depășește simpla necesitate (tehnică).

Din cauza acestor incertitudini, Managerul de etichete Google nu ar trebui să fie rulat fără acordul utilizatorului . Cu atât mai mult cu cât, după toate aparențele, Managerul de etichete Google însuși setează cookie-uri ca instrument de control și administrare, chiar dacă afirmațiile comune indică o direcție diferită. Se susține că GTM trimite date doar de pe un site web către instrumentele conectate corespunzător.

Conform acestei lecturi, gestionarea cookie-urilor, adică setarea, modificarea și ștergerea, are loc numai în aplicații precum Google Analytics. Acest lucru permite GTM să lucreze mână în mână cu managerii de consimțământ pentru cookie-uri. Acolo unde etichetele și declanșatoarele pot fi blocate de către vizitatorul site-ului de la început, cookie-urile neesențiale nu mai sunt setate. Cu toate acestea, avantajul controlului central al instrumentelor importante de marketing a dispărut, deoarece niciuna dintre aplicații nu are permisiunea de a colecta date.

În acest context, totuși, blogurile subliniază că datele (IP, informații despre browser, limbă, …) și eventual cookie-urile sunt deja transferate atunci când Managerul de etichete Google este încărcat înainte ca Google Analytics și Co. să fie redate. În ceea ce privește Schrems II, această situație este îndoielnică, deoarece datele sunt trimise peste iaz către SUA, stat care după Schrems II a fost considerată o „țară terță nesigură” din cauza numeroaselor scandaluri de date. O altă problemă este necesitatea de a explica toate instrumentele utilizate, inclusiv GTM, în conformitate cu articolul 13 GDPR, deoarece aceste instrumente ar trebui cel puțin explicate în declarația de protecție a datelor .

 

Sa fii la curent!

Aboneaza-te la Newsletter

Google Tag Manager și funcția de înscriere

Google Tag Manager se dovedește a fi mai compatibil cu GDPR atunci când vine vorba de înscriere. Context: De la hotărârea CEJ cu privire la consimțământul privind cookie-urile din 1 octombrie 2019, utilizatorii trebuie să fie de acord în mod activ cu utilizarea cookie-urilor și să facă clic pe casetele de selectare corespunzătoare sau nu. Pentru a preveni setarea cookie-urilor fără consimțământul activ, configurați înscrierea prin Google Tag Manager. Acest lucru asigură protecția datelor în Managerul de etichete Google.

Pentru a configura înscrierea în Google Tag Manager, creați o variabilă, un declanșator și TAG. Setați declanșatorul și blocați analiza după setarea cookie-ului. În cele din urmă, implementați un link HTML predefinit pe pagina de imprimare sau de protecție a datelor a site-ului web. Dacă CMS împiedică implementarea conexiunii, este necesar un eveniment de încărcare prin schimbarea codului etichetei și ajustarea declanșatorului în consecință.

Configurarea funcției de înscriere prin Google Tag Manager este relativ necomplicată din cauza instrucțiunilor ușor de înțeles disponibile online și nu necesită neapărat cunoștințe IT aprofundate.

Google Tag Manager – GDPR și instrumente de consimțământ pentru cookie-uri

Numai dacă nu ține cont de zonele cu probleme GDPR și Schrems II poți invoca în continuare comoditatea de bază a Managerului de etichete Google ca avantaj. Acest lucru rezultă din integrarea simplă și necomplicată a soluțiilor de consimțământ pentru cookie-uri în aplicația Google. Bannerul de consimțământ pentru cookie-uri servește ca intermediar între opțiunile de înscriere definite în GTM și vizitatorul site-ului web, care ar trebui să fie liber să decidă dacă acceptă cookie-uri sau o selecție a acestora sau respinge toate cookie-urile.

În consecință, reglementările privind protecția datelor au ca rezultat o împărțire a sarcinilor și o cooperare între soluțiile de conținut cookie și Managerul de etichete Google. Managerul de etichete Google este suficient pentru setările implicite de înscriere. Pentru a conforma Google Tag Manager DSGVO, soluțiile de consimțământ pentru cookie-uri sunt indispensabile, deoarece arată vizitatorului site-ului o fereastră de selecție pentru consimțământul sau respingerea cookie-urilor. Atâta timp cât utilizatorul nu își dă acordul, Google Tag Manager va continua să blocheze cookie-urile care urmează să fie setate. Doar atunci când vizitatorul site-ului și-a dat consimțământul în mod activ pentru cookie-uri, cookie-urile corespunzătoare sunt stocate pe dispozitivul final al utilizatorului.

Ist Ihre Webseite konform? Finden Sie es heraus mit unserer Checkliste

Checkliste herunterladen

Soluții de consimțământ pentru cookie-uri pentru securitate și comoditate

Piața oferă o varietate de soluții diferite pentru a asigura conformitatea cu GDPR, precum și cu directivele ePrivacy legate de cookie-uri și urmărire. Există soluții care blochează practic toate modulele cookie și trackerele și le eliberează numai de îndată ce vizitatorul site-ului este de acord. În acest caz, teoretic nu ar fi necesară configurarea înscrierii în Google Tag Manager.

Alte soluții de gestionare a conținutului cookie-urilor oferă servicii extinse, rulând toate serviciile Google într-o rețea sub interfața site-ului web și generând fereastra de selecție pentru vizitatorul site-ului. Acesta este modul în care susțineți soluțiile de consimțământ pentru cookie-uri pentru a face Google Tag Manager DSGVO compatibil. Cu toate acestea, din cauza situației legale actuale, presupusa comoditate a Managerului de etichete Google se transformă în teritoriu minat. Singura cale de ieșire ar fi mai puțin convenabilă: de ce să nu folosiți un manager de etichete care rulează local pe propriul dvs. server în loc să utilizați unul extern?

Soluția adaptată individual pentru fiecare operator de site web

Bannerul de consimțământ este fereastra de selecție pe care o soluție de consimțământ cookie o prezintă vizitatorului site-ului pentru a permite sau a respinge stocarea cookie-urilor. Aceste ferestre variază în ceea ce privește ușurința de utilizare, se adaptează adesea la aspectul site-ului web și interacționează cu Managerul de etichete Google pentru a asigura conformitatea cu GDPR. Deoarece Managerul de etichete anulează înscrierea numai dacă vizitatorul site-ului este de acord cu stocarea cookie-urilor.

Piața oferă o gamă largă de soluții puternice de consimțământ pentru cookie-uri, cunoscute și ca furnizori de gestionare a consimțământului (CMP). În unele cazuri, puteți adapta optim soluțiile la cerințele companiei sau ale site-ului dumneavoastră. Aceasta include integrarea instrumentelor de analiză existente, designul individual al ferestrei de opt-in sau presetarea selecției cookie-urilor pentru vizitatorul site-ului.

Ca companie, ai de ales între soluții gratuite și plătite. Companiile mai mici, în special, optează adesea pentru soluții gratuite ca prim pas. Cu toate acestea, asigurați-vă că CMP selectat îndeplinește în mod fiabil cerințele GDPR.

Cerințe GDPR pentru furnizorii de gestionare a consimțământului

GDPR nu este doar o problemă pentru Managerul de etichete Google, ci și pentru cerințele pentru proiectarea conținutului unui banner de consimțământ. Aceste puncte au fost confirmate și de o hotărâre judecătorească a CEJ și, prin urmare, sunt obligatorii.

  • Destinatarii datelor trebuie să fie prezentați în mod clar
  • prezentarea clară a activității de prelucrare a datelor, marketing, analiză etc.
  • Vizitatorul site-ului trebuie să poată selecta sau deselecta fiecare clasificare individual
  • fără preselecție a destinatarilor și activităților
  • toate cookie-urile trebuie blocate până când utilizatorul este de acord

Alte puncte importante pe care trebuie să le îndeplinească o soluție puternică de consimțământ și de care trebuie neapărat să le țineți cont înainte de a vă decide asupra unui produs de la furnizor:

  • Locația de stocare a consimțământului – local pe dispozitivul utilizatorului sau într-o bază de date (important pentru capacitatea operatorului site-ului de a furniza informații)
  • Ce opțiuni există pentru utilizator pentru a revoca consimțământul sau pentru a verifica starea propriului consimțământ?
  • Durata de viață a cookie-urilor
  • Există informații detaliate despre prelucrarea datelor?
  • Scopul unui cookie este clar recunoscut?

Indiferent dacă utilizați un instrument plătit sau gratuit: optați doar pentru soluția de consimțământ cookie a unui furnizor de gestionare a consimțământului care îndeplinește aceste cerințe.

Concluzie

Desigur: Google Tag Manager simplifică semnificativ integrarea instrumentelor comune, în special în scopuri de marketing. Cu toate acestea, integrarea sa dovedit a fi problematică cel târziu cu hotărârea CEJ din iulie 2020, denumită Schrems II. Datele intră în SUA prin utilizarea GTM (și a altor instrumente conectate) și oferă astfel ținte pentru procese și amenzi. De asemenea, din perspectiva GDPR, Google Tag Manager funcționează orice, în afară de GDPR, din cauza declarațiilor neclare cu privire la subiectul prelucrării datelor. O integrare legală fără cusur a GTM este, prin urmare, aproape imposibilă. Singura perspectivă rămasă în prezent este să o încărcați numai după consimțământ prin intermediul unui furnizor de consimțământ pentru cookie-uri, cum ar fi consentmanager , ca măsură de precauție. Cu toate acestea, acest lucru nu înseamnă că sunteți în siguranță.


mai multe comentarii

New regulations US 2024
Dreapta

Noile legi de confidențialitate din SUA intră în vigoare în 2024: actualizați setările de confidențialitate specifice SUA

În Statele Unite, noi legi privind protecția datelor vor intra în vigoare în a doua jumătate a anului 2024 – în Florida, Texas, Oregon și Montana . Companiile care operează în aceste state sau au clienți în aceste state trebuie să își revizuiască practicile de protecție a datelor pentru a asigura conformitatea cu noile legi […]
General, Nou

consentmanager Tool Spotlight: Opțiuni de integrare în tabloul de bord CMP

În Focusul instrumentelor din această lună, aruncăm o privire mai atentă asupra funcțiilor de integrare pe care le veți găsi în tabloul de bord CMP consentmanager . Acestea sunt rezultatul muncii extinse de dezvoltare între consentmanager și instrumentele corespunzătoare, ceea ce înseamnă că putem oferi utilizatorilor noștri oportunitatea de a activa integrarea cu un simplu […]