Dreapta

Politica Google privind consimțământul utilizatorilor din UE: Ce trebuie să știe companiile


Imaginea unei mâini care ține un telefon cu ecranul afișând o pagină de căutare Google

Politica Google privind consimțământul utilizatorilor din UE stabilește cerințele specifice pe care editorii, agenții de publicitate, companiile și alte părți trebuie să le respecte atunci când folosesc servicii Google, cum ar fi Google Ads. Politica reflectă cerințele legilor privind protecția datelor din Europa, în special GDPR și Directiva privind confidențialitatea electronică și, prin urmare, se aplică utilizatorilor care vizează utilizatorii finali din Spațiul Economic European (SEE) și Regatul Unit. Prin urmare, utilizatorii care nu aderă la Politica Google UE privind consimțământul utilizatorilor nu vor putea folosi serviciile Google pe site-ul lor. Mai jos aruncăm o privire mai atentă asupra politicii și acțiunilor pe care companiile ar trebui să le întreprindă.

Introdusă în 2015, Politica UE privind consimțământul utilizatorilor a suferit modificări semnificative, în special în 2018, când a intrat în vigoare GDPR. Aceste modificări au fost determinate de necesitatea unor metode mai puternice de consimțământ al utilizatorilor, care impun utilizatorilor să furnizeze consimțământul informat și explicit înainte ca cookie-urile și alte tehnologii de urmărire să poată fi stocate sau accesate pe dispozitivele lor. Iar odată cu actualizarea Google din mai 2022 , compania a îndeplinit această cerință solicitând utilizatorilor săi Google Ads și alte servicii să obțină consimțământ valid de la utilizatorii din Uniunea Europeană (UE/SEE) și Regatul Unit.

În mod specific, Politica Google privind consimțământul utilizatorilor din UE cere operatorilor de site-uri web și dezvoltatorilor de aplicații să ofere utilizatorilor finali informații clare și ușor accesibile despre colectarea și prelucrarea datelor lor personale. De asemenea, trebuie să identifice fiecare parte care a primit date cu caracter personal de la utilizatori pentru a obține consimțământul acestora pentru utilizarea cookie-urilor sau a identificatorilor mobili.

Cine trebuie să respecte Politica Google privind consimțământul utilizatorilor din UE?

Politica privind consimțământul utilizatorilor din UE se aplică în principal operatorilor de site-uri web, dezvoltatorilor de aplicații și agenților de publicitate care folosesc produse Google și vizează utilizatorii finali din Spațiul Economic European (SEE) și Regatul Unit (Marea Britanie). Aceasta înseamnă că agenții de publicitate și operatorii de site-uri web care utilizează produse Google, cum ar fi Google Ads și Google AdSense, trebuie să respecte această politică. În caz contrar, riscați să vă blocați profilul Google!
SEE include statele membre ale UE, precum și Islanda, Liechtenstein și Norvegia. Dacă aveți sediul în SEE sau Regatul Unit și site-ul sau aplicația dvs. sunt direcționate către utilizatori din acele regiuni, trebuie să respectați această Politică.

Cum poate fi asigurată conformitatea cu Politica UE privind consimțământul utilizatorilor?

Conformitatea cu Politica UE privind consimțământul utilizatorilor poate fi asigurată de

  • Furnizarea utilizatorilor de informații clare și ușor accesibile despre colectarea și utilizarea datelor lor personale, de ex. B. printr-o politică de confidențialitate sau o politică de cookie-uri, în funcție de activitățile companiei dumneavoastră.
  • Obțineți consimțământul explicit al utilizatorilor prin mecanisme precum butoanele „Sunt de acord” sau „Accept”, un banner pentru cookie-uri sau un avertisment privind cookie-urile.
  • Identificați toate părțile (inclusiv Google) autorizate să colecteze informații personale de la utilizatori și să partajeze aceste informații cu utilizatorii. De asemenea, puteți afișa această listă în bannerul cookie-urilor.
  • Link către Politica de confidențialitate și Termenii și condițiile Google pentru a informa utilizatorii despre modul în care Google își folosește datele personale.
  • Și cel mai important, utilizați o platformă de gestionare a consimțământului (CMP) precum consentmanager pentru a simplifica toți pașii de mai sus.

Criteriile dvs. pentru selectarea unui CMP pentru conformitate:

Există diferite moduri de a crea mecanisme de consimțământ, inclusiv platforme interne și externe de gestionare a consimțământului.

Google oferă o listă de soluții de consimțământ certificat (ca și noi!) pentru Ad Manager și AdMob, care ajută la eficientizarea eforturilor de conformitate. Colaborarea cu CMP și utilizarea cadrelor precum Cadrul de transparență și consimțământ (TCF) al IAB Europe poate asigura în continuare conformitatea.

Atunci când selectați un CMP pentru a respecta Politica UE privind consimțământul utilizatorilor, trebuie luate în considerare următoarele criterii:

  • Soluția ar trebui să permită consimțământul clar și informat al utilizatorilor pentru utilizarea cookie-urilor și a datelor personale.
  • Ar trebui să ofere opțiuni de personalizare pentru a reflecta circumstanțele dvs. specifice și opțiunile oferite utilizatorilor.
  • Ar trebui să fie integrat cu Cadrul de transparență și consimțământ (TCF) al IAB Europe, deoarece Google a anunțat că CMP-urile certificate de Google trebuie să lucreze cu TCF pentru a difuza anunțuri în SEE și Regatul Unit. Pentru a fi în siguranță, începeți acum cu consentmanager ca platformă certificată Google.
  • Soluția ar trebui să poată identifica toate părțile care colectează date despre utilizatori, inclusiv Google, și să dezvăluie aceste informații utilizatorilor.
  • Ar trebui să ofere un mecanism pentru păstrarea înregistrărilor privind consimțământul utilizatorilor.

Cu consentmanager , o platformă de gestionare a consimțământului certificată de Google, faceți alegerea corectă (și conformă). Incepe astazi!


mai multe comentarii

Cookie-Crawler - Standalone-Tool
General, Nou

Buletin informativ 11/2024

Cookie crawler acum disponibil și ca unealtă independentă Cookie Crawler este acum și mai versatil și flexibil! De acum înainte, îl puteți utiliza și ca unealtă independentă – fără a fi nevoie să creați un CMP separat. Opțiunea de sine stătătoare este potrivită pentru clienții care nu doresc (încă) să schimbe bannerul cookie la consentmanager […]
consentmanager Cookie-Audit Grafik

Auditul cookie-urilor pentru site-uri web: cum se face manual sau cu un scanner de cookie-uri

În calitate de operator de site, sunteți responsabil pentru datele utilizatorilor dvs., care sunt colectate și stocate de site-ul dvs. prin intermediul cookie-urilor. Orice cookie care este activ pe site-ul dvs. web poate cauza probleme de confidențialitate – mai ales dacă nu este utilizat în scopul propus sau, mai important, dacă este stocat în browserele […]