Twitter și confidențialitate?

Acest lucru ar trebui să vă fie „tweetat” prin gestionarea consimțământului

Cele până la 280 de caractere care au fost tastate cu vechiul SMS în urmă cu doar câțiva ani sunt acum postate pe Twitter din ce în ce mai des: Doar așa se explică că serviciul american de microblogging de succes Twitter are aproape 330 de milioane de utilizatori activi pe lună. Dezbateri aprinse au fost inițiate sub diferite #hashtag-uri în ultimii ani, ceea ce demonstrează impresionant capacitatea de comunicare a acestei platforme. Conținutul este publicat în întreaga lume imediat după introducere. Protecția datelor joacă un rol chiar înainte de asta!

#Twitter GDPR: Puteți citi asta în acest articol

Este clar că datele rulează în principal prin servere din SUA și, prin urmare, se extind dincolo de protecția europeană a datelor . Acest lucru arată că operatorii de site-uri web ar trebui să aibă o viziune foarte diferențiată asupra Twitter și GDPR. Acest ghid este un început:

  • Care este poziția Twitter cu privire la protecția datelor?
  • Twitter respectă GDPR?
  • În ce măsură Twitter colectează cookie-uri?
  • Ce trebuie să fac pentru a îndeplini cerințele legale de protecție a datelor?

Acordați-vă șapte minute pentru a citi cele mai importante întrebări și răspunsuri despre Twitter și protecția datelor.

Twitter și protecția datelor: cele mai importante lucruri din acest ghid pe scurt

  • Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) și o hotărâre a CEJ necesită consimțământul explicit pentru utilizarea datelor cu caracter personal în spațiul virtual.
  • În 2017, Twitter a ajustat protecția datelor în perspectiva GDPR. Cu toate acestea, se poate presupune că datele personale vor fi utilizate în SUA.
  • Dacă doriți să integrați un plugin Twitter în conformitate cu GDPR, ar trebui să utilizați legături statice sau legături care se referă în mod explicit la furnizorii externi de conținut și servicii înainte de a fi încărcate.
  • Gestionarea consimțământului cookie a devenit, de asemenea, o sarcină importantă pentru operatorii de site-uri web în ceea ce privește integrarea rețelelor sociale: Consentmanager este un instrument puternic pentru a nu lăsa nimic la voia întâmplării în ceea ce privește legea protecției datelor.

Twitter și protecția datelor: Prelucrarea datelor cu caracter personal începe cu înregistrarea

Dacă vă înregistrați ca utilizator pe Twitter, renunțați la drepturile de prelucrare a datelor dumneavoastră . Singura întrebare este dacă aveți vreo influență și dacă puteți decide pentru ce utilizare a datelor doriți să vă dați consimțământul (sau nu). Aici intră în atenție subiectul Twitter și GDPR: Fără îndoială, Twitter colectează date despre utilizatori. Datorită Regulamentului general privind protecția datelor, care este în vigoare din 2018, serviciul de mesaje scurte este obligat să obțină acordul utilizatorilor pentru prelucrarea datelor cu caracter personal .

Ce se aplică utilizatorilor sau operatorilor de site-uri web care încorporează sau leagă la tweet-uri? Acest ghid va arunca o privire diferențiată asupra subiectului Twitter și protecția datelor și, împreună cu managerul de consimțământ, va prezenta o soluție funcțională pentru domeniul de acțiune Twitter și protecția datelor.

Este site-ul dvs. compatibil? Aflați cu lista noastră de verificare

Descărcați lista de verificare

Twitter și GDPR: clarificați situația inițială

Twitter însuși spune în liniile directoare că tweet-urile sunt comunicări publice . Odată ce un tweet a fost postat, acesta poate fi partajat sau încorporat fără a încălca confidențialitatea autorului. Distribuirea, retweetarea sau încorporarea fac parte din modelul de afaceri în acest sens. În ceea ce privește Twitter și protecția datelor, devine întotdeauna problematic atunci când datele cu caracter personal sunt utilizate în neștire sau fără consimțământ.

Prin înregistrarea la serviciul de mesaje scurte Twitter, compania este autorizată să prelucreze date în Statele Unite. Indiferent de protecția datelor în Europa, datele sunt prelucrate în SUA în scopuri publicitare, până la urmă, aici compania câștigă o mare parte din banii săi. În SUA, datele sunt prelucrate și cu ajutorul Google Analytics, astfel încât este necesar consimțământul având în vedere cerințele stricte ale Regulamentului general privind protecția datelor. Twitter însuși declară că comandă servicii în astfel de scopuri. Prin urmare, Twitter și protecția datelor ar trebui privite holistic și dincolo de propriile granițe naționale . În ceea ce privește utilizarea conformă legal în această țară, instrumente precum managerul de consimțământ pot asigura un grad ridicat de securitate.

Hashtag în numele nostru: Ce spune Twitter despre #protecția datelor?

O privire asupra declarațiilor Twitter despre cookie-uri și protecția datelor arată că compania pune accent pe transparență mai presus de toate. Cu toate acestea, doar acest lucru nu este suficient pentru o funcționare conformă din punct de vedere legal, deoarece această transparență trebuie să fie implementată tehnic impecabil în orice moment . Mai exact, conform hotărârilor Curții Europene de Justiție, aceasta înseamnă că utilizatorii trebuie să își poată da consimțământul explicit dacă sunt colectate sau stocate date cu caracter personal. Noile reglementări privind protecția datelor care au intrat în vigoare la Twitter de la jumătatea anului 2017 ar trebui privite în acest context.

Noile opțiuni de confidențialitate ale Twitter?

Cu această actualizare, Twitter dorește să ofere utilizatorilor mai multe opțiuni în general cu privire la utilizarea datelor personale. Politica de confidențialitate a Twitter menționează în mod explicit dorința de a oferi utilizatorilor mai mult control. Cu setările de confidențialitate, utilizatorii pot determina acum mai precis ce servicii doresc să permită și în ce măsură. Mulți utilizatori nu își fac timp să verifice secțiunea de setări de confidențialitate după înregistrare. Cu toate acestea, ar trebui să facă acest lucru pentru a deveni conștienți de amploarea posibilei utilizări a datelor.

Ce spune Twitter despre utilizarea datelor?

Twitter declară că primește informații personale chiar dacă tu, ca utilizator, te uiți doar la tweet-uri și nu tastați activ. În primul rând, aici trebuie menționate adresa IP și dispozitivul utilizat. Utilizatorii pot decide singuri dacă doresc să partajeze informații suplimentare, cum ar fi numere de telefon, adrese de e-mail sau contacte din agenda cu Twitter. Platforma afirmă utilizarea acestor informații pentru securitatea contului și pentru a afișa tweet-uri mai relevante. Aceasta arată în mod clar măsura în care datele personale pot fi utilizate . În același timp, acest lucru ridică întrebarea cum poate fi integrat Twitter într-o manieră conformă cu GDPR.

Sa fii la curent!

Aboneaza-te la Newsletter

Cadrul juridic: Hotărârile Curții Europene de Justiție (CEJ)

Twitter declară că și-a actualizat politica de confidențialitate în perspectiva Regulamentului general privind protecția datelor aplicabil în Europa. Intimitatea utilizatorilor ar trebui protejată cât mai bine posibil în viitor. Articolul 13 din GDPR stipulează că operatorii de site-uri web trebuie să furnizeze informații complete dacă urmează să fie colectate sau stocate date cu caracter personal. Exact aici intră în joc un instrument de gestionare a consimțământului precum Consentmanager , care permite vizitatorilor site-ului web să își dea consimțământul sau să respingă colectarea datelor în măsura declarată.

Twitter și module cookie: este necesar consimțământul explicit

În ceea ce privește securitatea datelor și funcționarea conformă legal a unui site web, subiectul gestionării consimțământului cookie-urilor a jucat un rol central cel puțin de la introducerea strictului Regulamentul general privind protecția datelor. Utilizatorii trebuie să poată să fie de acord sau să respingă în mod explicit colectarea cookie-urilor într-o măsură declarată. Dacă doriți să încorporați tweet-uri pe site-ul dvs., trebuie să creați și această bază în vederea securității datelor. Cu Consentmanager, managementul consimțământului poate fi implementat profesional și, mai ales, în conformitate cu GDPR. Pentru operatorii de site-uri web, un instrument atât de puternic oferă o securitate suplimentară imensă a acțiunii.

Utilizați pluginul Twitter conform GDPR: Acestea sunt condițiile-cadru

Multe companii operează conturi Twitter pentru a informa clienții despre știri și pentru a promova comunicarea corporativă cu acoperire digitală maximă. O pictogramă Twitter este adesea integrată static pe site-ul web propriu-zis, ceea ce duce la profilul Twitter. Această procedură este inofensivă din punct de vedere al protecției datelor, deoarece Twitter și Co. nu pot colecta date personale atunci când vizitați propriul site web. Din punct de vedere tehnic, un link static este cea mai sigură soluție pentru a rezolva Twitter și protecția datelor pentru propriul site în cel mai mic mod posibil de economisire a resurselor.

Integrați pluginul Twitter conform GDPR? Ar fi necesar acordul!

Pe de altă parte, devine problematic în temeiul legii privind protecția datelor dacă un plugin pentru rețelele sociale, cum ar fi feedul Twitter, este integrat pe propriul site web. Din punct de vedere tehnic, este foarte ușor să integrezi un cod pe pagina de pornire. Problema protecției datelor poate fi văzută în faptul că sunt incluse și coduri de urmărire , ceea ce poate reprezenta o amenințare la adresa confidențialității utilizatorilor. Astfel de pluginuri transmit întotdeauna date, ceea ce înseamnă că există o nevoie imediată de acțiune din punctul de vedere al protecției datelor. Chiar și vizitatorii site-ului web care nu sunt înregistrați pe Twitter pot fi afectați. Date precum adresa IP ar putea fi colectate automat și fără consimțământul persoanei, ceea ce nu poate fi reconciliat cu protecția datelor aplicabilă.

Twitter Plugin și GDPR: Acestea sunt soluții posibile pentru operatorii de site-uri web

În calitate de operator al site-ului web, nu veți mai avea controlul asupra protecției datelor asupra acestui conținut. Pentru a fi în siguranță, ar trebui să ștergeți astfel de pluginuri și să vă referiți numai la un profil Twitter cu o imagine legată. În caz contrar, este necesară o declarație extinsă de protecție a datelor sau trebuie să solicitați vizitatorilor înainte de a încărca acest conținut consimțământul ca datele să fie transferate către furnizori externi de servicii în acest moment. Cel mai târziu de la hotărârea Curții Europene de Justiție, pare urgent necesară includerea unei declarații de protecție a datelor sau a unui link către aceasta pe propriul profil de Twitter.

O așa-numită soluție cu 2 clicuri este, de asemenea, posibilă pentru a conecta Twitter și GDPR: butoanele rămân inactive până când utilizatorii le activează în mod conștient. Până atunci, nu poate avea loc nici un schimb de date personale precum adresa IP.

Problema responsabilității partajate în spațiul digital

Secțiunea 26 GDPR vorbește despre responsabilitate comună. Acest caz apare întotdeauna atunci când sunt utilizate pluginuri sau sunt integrate tweet-uri. Declarația de protecție a datelor ar trebui adaptată în acest sens, întrucât situația juridică nu este complet clară. Cu toate acestea, operatorii pot și trebuie să implementeze o soluție conformă cu GDPR pentru propriul lor site web. În cele din urmă, să aruncăm o privire la cum poate arăta și ce avantaje oferă un instrument puternic de gestionare a consimțământului precum Consentmanager.

Cu Consent Manager, Twitter poate fi integrat în conformitate cu GDPR

Până în acest punct, ați putea înțelege că Twitter oferă mai multă transparență protecției datelor cu mai multe configurații pentru utilizator. Totuși, acest lucru nu scutește în niciun fel operatorii site-urilor web de obligația de a indica utilizarea datelor în cazul integrării pluginurilor.

Oricine nu integrează Twitter cu un link static pe propriul site web va trebui să sublinieze că datele sunt folosite de furnizori externi de servicii înainte ca datele să fie încărcate. Pentru a putea opera propriul site web, inclusiv Twitter, în conformitate cu GDPR, subiectul gestionării consimțământului pentru cookie-uri a intrat în centrul atenției de la hotărârea Curții Europene de Justiție. În calitate de operator de site-uri web, puteți folosi Consentmanager pentru a lua toate măsurile de precauție necesare pentru a combina Twitter și protecția datelor într-un mod sigur din punct de vedere legal. Acest lucru este valabil și în special dacă utilizați Google Analytics pentru a vă optimiza site-ul web . Cu un banner de gestionare a consimțământului care apare, vă asigurați că operatorii site-ului web sunt informați cuprinzător, pot fi de acord cu utilizarea datelor sau pot face configurații personale.

Profesionalizați Twitter și protecția datelor cu Consentmanager

Cu Consentmanager te bazezi pe o soluție testată pe teren și personalizabilă care implementează cerințele legale ale Regulamentului general privind protecția datelor. Pe lângă securitatea acțiunii conform legii privind protecția datelor, asigurați o experiență pozitivă a utilizatorului prin integrarea managerului de consimțământ. Studiile arată că gestionarea profesională a consimțământului cookie-urilor duce la o acceptare mai mare și la timpi mai lungi de păstrare. Manipularea exemplară a datelor cu caracter personal creează încredere, care poate avea un impact pozitiv asupra imaginii. Cu un furnizor de management al consimțământului, nu investești doar în securitatea juridică a site-ului tău web, ci și în performanța măsurabilă (!). Prezentarea generală în timp real vă permite să analizați în mod specific performanța actuală și să trageți concluzii pentru optimizare .

Twitter și protecția datelor: nimic nu trebuie lăsat la voia întâmplării când vine vorba de a fi obligatoriu din punct de vedere juridic

Mai ales în ceea ce privește subiectul Twitter și protecția datelor, acoperirea internațională devine rapid clară. Dacă site-ul dvs. este orientat internațional și ajunge zilnic la utilizatori din toată lumea, o soluție funcțională multilingvă poate fi utilizată cu Consent Manager. Bannerul central pentru protecția datelor va apărea automat în limba națională respectivă în zona GDPR. Managerul de consimțământ este perceput ca o parte importantă a site-ului web datorită opțiunilor de ajustare și personalizare automată. Acesta arată fiecărui vizitator că dvs., în calitate de operator, vă îndepliniți responsabilitățile. Twitter și confidențialitatea sunt o provocare complexă. Cu un instrument precum Consentmanager, această provocare poate fi stăpânită din punct de vedere tehnic rapid și fiabil.

Întrebări frecvente despre Twitter și protecția datelor: s-ar putea să vă intereseze și acest lucru

[sp_easyaccordion id=”3325″]