General

IAB TCF 2.2: Toate faptele, cronologia și cum să-l folosești acum


IAB a lansat cea mai recentă versiune a Cadrului de transparență și consimțământ (IAB TCF 2.2) și aduce cu sine câteva modificări importante pentru editori.

Ce este IAB TCF?

TCF IAB este un cadru de linii directoare și standarde tehnice care le permite editorilor și furnizorilor să colecteze și să schimbe informații despre consimțământ sau, în termeni simpli: TCF este modul în care un furnizor (de exemplu, un agent de publicitate pe site-ul dvs. web) înțelege ce decizii luate de vizitatori . TCF standardizează colectarea, comunicarea și înțelegerea informațiilor privind consimțământul. Acest lucru permite furnizorului să își adapteze comportamentul, de ex. B. Pentru a afișa anunțuri nepersonalizate în loc de anunțuri personalizate bazate pe date.

De ce ar trebui să folosesc IAB TCF pe site-ul meu?

În principiu, toate companiile majore de publicitate susțin IAB TCF ca Standard și participă ca furnizori la Lista globală de furnizori (GVL) TCF. Pentru a-și afișa reclamele, aceste companii se bazează pe semnalele pe care le primesc prin intermediul IAB TCF. Dacă aceste semnale de consimțământ (așa-numitul „șir TC”) lipsesc, majoritatea agenților de publicitate refuză să afișeze reclame . În calitate de editor, dacă nu utilizați TCF, probabil că veți pierde veniturile din publicitate pe site-ul dvs.

Ce legătură are IAB TCF cu Google?

Google este una dintre cele mai mari companii de publicitate din lume. Cu servicii precum Google AdWords, Google AdSense, Google Ad Manager, Google AdMob sau Google AdX, Google joacă un rol important pentru majoritatea site-urilor web atunci când vine vorba de publicitate pe site-ul lor. Recent , Google a anunțat că își va înăspri politica publicitară și va difuza reclame numai atunci când există un semnal valid IAB TCF 2.2 . Acest lucru afectează platformele sale AdSense, Ad Mob sau Ad Manager pentru utilizatorii din SEE și Regatul Unit. Această nouă politică va intra în vigoare în T4 al acestui an . Site-urile web și aplicațiile care doresc să afișeze reclame Google trebuie să implementeze un CMP care acceptă IAB TCF 2.2 și este certificat de Google .

Este consentmanager Google TCF 2.2 certificat?

Da, consentmanager a trecut deja prin procesul de certificare atât pentru certificarea IAB TCF, cât și pentru Google TCF.

Care este diferența dintre TCF 2.0/2.1 și 2.2?

IAB TCF 2.0 a fost lansat în 2019. Din cauza conflictului cu APD belgian, IAB a lansat o nouă versiune a IAB (versiunea 2.2) pentru a aborda unele dintre problemele ridicate. Principalele diferențe sunt:

  • Cerințe mai mari pentru informațiile afișate pentru furnizori (de exemplu, categorii de date, perioade de păstrare, …)
  • Cerințe mai înalte de interes legitim și eliminarea interesului legitim în scopuri specifice
  • Eliminarea anumitor caracteristici tehnice (de exemplu, comanda IAB TCF CMP API getTCData)

Pentru proprietarul unui site web sau al unei aplicații, majoritatea acestor modificări nu vor avea niciun impact în afară de o modificare minoră a informațiilor afișate.

Cronologie: când pot începe? Când ar trebui să încep să-l folosesc?

„Vechiul” TCF 2.0/2.1 este încă valabil și poate fi utilizat până la sfârșitul perioadei de tranziție, care a fost prelungită până la 20 noiembrie 2023 . Din acest moment, doar TCF 2.2 este valabil. consentmanager a început deja să accepte TCF 2.2 – site-urile web pot deja trece de la 2.0 la 2.2 dacă este necesar .

Dar: Toți furnizorii trebuie să își actualizeze înregistrarea la IAB GVL. În plus, furnizorii trebuie să își actualizeze tehnologia pentru a înțelege și susține semnalele TCF 2.2. Acest lucru necesită un proces manual cu majoritatea furnizorilor și, prin urmare, necesită timp. Prin urmare, este de așteptat că mulți furnizori vor avea nevoie de timp pentru a se adapta. Prin urmare, vă recomandăm să nu treceți la IAB TCF 2.2 înainte de noiembrie , deoarece acest lucru ar putea duce la pierderi de venituri din publicitate pentru editori.

Cum pot începe?

Dacă doriți să treceți la TCF 2.2, puteți face acest lucru în contul dvs. consentmanager accesând:

(vizualizare veche) meniu> CMP-uri> Editați | ×> Alte optiuni> IAB TCF:

meniu (vizualizare nouă).> CMP-uri> Alte optiuni> IAB TCF:

Toți utilizatorii vor fi întrebați din nou dacă fac upgrade la TCF 2.2?

Nu. Vechile semnale de consimțământ sunt încă valabile și vor continua să fie utilizate de CMP după noiembrie 2023.

De ce există noi furnizori s cu upgrade? Este ok?

Nu toți furnizorii care au fost înregistrați cu IAB TCF 2.0 sunt, de asemenea, înregistrați cu 2.2. Odată cu trecerea la 2.2, acești furnizori și-au pierdut acum statutul de furnizori IAB. Aceasta înseamnă că ID-ul IAB este pierdut (ID fără „s” sau „c” în față) și numai ID-ul sistemului (cel cu „s” în față) poate fi folosit pentru furnizor.

Din păcate, aceasta înseamnă și că se pierde atribuirea automată a scopurilor. Aceasta înseamnă că furnizorii relevanți trebuie acum să fie alocați manual unui scop.


mai multe comentarii

General

Buletin informativ 09/2024

Caracteristici noi: instrument pentru drepturile subiectului de date (DSR). GDPR stipulează că cei afectați (cum ar fi vizitatorii site-ului web, clienții sau alte persoane ale căror date sunt prelucrate) beneficiază de anumite drepturi. Aceasta include, în special, faptul că își pot interoga drepturile și pot primi informații despre datele prelucrate. Drepturile includ, printre altele: Noul […]
consentmanager logo with the text ‘consentmanager is a Google CMP Gold Partner’ on the left side. Gold medal with a ribbon next to a shield with the text ‘Certified CMP Partner’ in Google brand colours.
Nou

consentmanager obține statutul de aur ca partener Google CMP

consentmanager a fost certificat ca Partener CMP Gold Tier în Programul de parteneriat Google Consent Management Platform (CMP). Ni s-a acordat acest statut pe baza următoarelor criterii: Cea mai recentă dezvoltare din programul de parteneriat Google CMP aduce avantaje semnificative clienților noștri. Acum vă puteți integra bannerul de consimțământ cu Google Ads, Google Analytics și […]