Regulamentul general european privind protecția datelor (GDPR) este în vigoare din 25 mai 2018. Are un impact major asupra protecției datelor în zona online. Acest lucru se aplică site-urilor web și magazinelor online, precum și rețelelor sociale. Cookie-ul Facebook pixel este afectat și de reforma UE în domeniul protecției datelor, care definește reglementări complexe privind cookie-urile și protecția datelor. O reglementare importantă în acest context este consimțământul utilizatorilor care sunt afectați de urmărirea de către pixeli.
Acest articol vă oferă un rezumat valoros al subiectului de actualitate despre cum să faceți Facebook Pixel conform GDPR . Aveti vreo intrebare? În calitate de furnizor profesionist de gestionare a consimțământului (CMP), Consentmanager este un specialist pentru toate subiectele legate de pixelii și cookie-urile Facebook.
Ce reglementează GDPR?
Chiar și la câțiva ani de la introducerea Regulamentului general al UE privind protecția datelor, mulți operatori de site-uri comerciale încă nu știu care este legătura dintre reguli și cookie-ul de pixeli Facebook în special și urmărirea online în general. Prin urmare, această primă secțiune vă oferă o imagine de ansamblu asupra conexiunii dintre Facebook Pixel și confidențialitate.
GDPR a fost dezvoltat pentru a proteja datele personale ale tuturor persoanelor care intră în contact cu companii, instituții publice, fundații, cluburi, asociații și alte instituții similare. Colectarea, prelucrarea, stocarea și ștergerea acestor date – inclusiv prin cookie-ul Facebook pixeli – fac acum obiectul unor reglementări cuprinzătoare. Nerespectarea reglementărilor GDPR, care completează Legea federală privind protecția datelor (BDSG) în Republica Federală Germania, poate face obiectul unor sancțiuni severe. Prin urmare, este recomandabil să cunoașteți și să urmați reglementările exact dacă doriți să faceți Facebook Pixel conform GDPR. Acest articol are scopul de a vă sprijini în implementarea conformă cu legea.
Facebook Pixel și GDPR – așa este conectat totul
Ce legătură are pixelul Facebook cu GDPR? Foarte usor! Pixelul Facebook poate torpila reglementările privind protecția datelor dacă urmărirea nu este utilizată într-o manieră sigură din punct de vedere legal.
Dar ce este mai exact această urmărire?
Urmărirea pe Internet înseamnă că operatorii de site-uri web folosesc instrumente adecvate pentru a urmări „urmele de navigare” ale utilizatorilor. Mai exact, ei colectează date de la utilizatori, pe care le folosesc pentru a trage concluzii despre persoana și comportamentul lor . Scopul unor astfel de măsuri este de a face marketingul online mai eficient pentru grupul țintă și, desigur, de a genera mai multe vânzări ca urmare. De exemplu, se poate determina dacă clicul pe un anunț a declanșat o achiziție a produsului respectiv.
Problema cu urmărirea este datele sensibile colectate prin metode precum cookie-ul de pixeli Facebook. „Sensibil” în acest context înseamnă că ar putea fi folosite pentru a identifica persoana din spatele utilizatorului . Acest lucru este posibil folosind datele personale, dar și, de exemplu, folosind adresa IP a computerului sau a smartphone-ului utilizat. Și tocmai asta nu este permis, motiv pentru care „consimțământul”, adică consimțământul persoanelor vizate, este necesar și pentru cookie-ul Facebook pixel.
Ist Ihre Webseite konform? Finden Sie es heraus mit unserer Checkliste
Permisiunea utilizatorilor este totul și sfârșitul
Una dintre regulile de bază ale Regulamentului general privind protecția datelor, care acoperă desigur și subiectul Facebook Pixel și GDPR, este că utilizatorul trebuie să-și dea întotdeauna permisiunea dacă datele sale sunt salvate. Și: Dacă își pune datele la dispoziție, are și dreptul ca majoritatea dintre ele să fie șterse din nou. În acest context, GDPR prevede așa-numitul „ drept de a fi uitat” . Dar exact asta este problematic. La urma urmei, cum poate cineva să-și afirme astfel de drepturi dacă nici măcar nu știe că sunt colectate date de la ei? Pentru că urmărirea prin cookie-ul pixelului Facebook este ceva pe care mulți utilizatori nici măcar nu îl observă. Și tocmai de aceea este dificil să configurați Facebook Pixel conform GDPR.
Politica de confidențialitate Facebook Pixel
Critica care a fost adresată pixelului este că cookie-urile de urmărire citesc datele personale – fără acordul utilizatorului. Și pentru un cookie de pixeli Facebook, consimțământul utilizatorului este o condiție prealabilă. GDPR reglementează în mod clar acest lucru în paragraful 13 din setul cuprinzător de reguli:
Obligația de a furniza informații la colectarea datelor cu caracter personal de la persoana vizată
În cazul în care sunt colectate date cu caracter personal de la persoana vizată, persoana responsabilă va informa persoana vizată cu privire la următoarele în momentul în care aceste date sunt colectate:
- numele și datele de contact ale persoanei responsabile și, dacă este cazul, reprezentantului acesteia;
- dacă este cazul, datele de contact ale responsabilului cu protecția datelor;
- scopurile în care urmează să fie prelucrate datele cu caracter personal…”
De asemenea, utilizatorul trebuie să fie informat cu privire la temeiul legal și la orice destinatari ai datelor cu caracter personal.
Pentru zona Facebook Pixel și GDPR, toate acestea înseamnă că utilizatorul a) trebuie să fie informat cu privire la colectarea de cookie-uri pe un site web și b) trebuie de asemenea să fie de acord cu aceasta.
Ai prefera să faci fără cookie-ul de pixeli Facebook?
Desigur, pentru a face Facebook Pixel GDPR compatibil necesită o întreagă gamă de măsuri precise și adecvate. Dar efortul merită atunci când luați în considerare următoarea listă de beneficii ale utilizării unui cookie de pixeli Facebook cu consimțământul utilizatorului.
Cookie-ul de pixeli Facebook vă permite să:
- o perspectivă eficientă asupra comportamentului clienților existenți și potențiali ai companiei dvs
- dezvoltarea de campanii direcționate în zona rețelelor sociale, care este atât de importantă astăzi
- modalitatea ideală de a ajunge la grupul țintă relevant cu o strategie de publicitate online personalizată
- îmbunătățirea vânzărilor online
Strategiile profesionale de astăzi pentru marketing online au nevoie de rețelele de socializare ca un canal crucial în care grupul tău țintă se plimbă. Prin urmare, trebuie să ajungeți și să vă adresați acestor potențiali și clienți într-un mod optimizat. Nu este oportun să vă băgați capul în nisip din cauza problemelor legate de Facebook Pixel și DSGVO și să renunțați la o metodă atât de eficientă de publicitate online. Pentru că publicitatea online a devenit totul și sfârșitul succesului antreprenorial. Există un număr mare de studii care demonstrează în mod impresionant că clienții – fie B2B sau B2C – folosesc astăzi internetul pentru a căuta companii, produse și servicii potrivite. Aceasta înseamnă că site-urile web și magazinele online, precum și publicitatea în jurul rețelelor sociale sunt esențiale pentru eficiență și succes.
Sa fii la curent!
Aboneaza-te la NewsletterO concluzie intermediară
Cookie-ul de pixeli Facebook este o metodă utilă de urmărire a utilizatorilor ca bază pentru crearea de campanii online de care vei beneficia pe termen lung tu și compania ta. Dar pentru că Facebook Pixel colectează date de la utilizatori, prevederile GDPR se aplică în legătură cu cookie-urile. Ce înseamnă asta în mod special pentru tine, ca potențial utilizator al Facebook Pixel? Ca operator de site-uri web, ce trebuie să luați în considerare pentru a configura Facebook Pixel conform GDPR?
Aceste zece puncte vă permit să implementați cookie-uri de pixeli Facebook cu acordul utilizatorului, în conformitate cu protecția datelor. Desigur, acesta este un standard general. Puteți obține soluția personalizată pentru un cookie de pixeli Facebook de la Consentmanager ca furnizor specializat de gestionare a consimțământului.
1. Politica corectă de confidențialitate Facebook Pixel
Pentru a putea utiliza Facebook Pixel conform DSGVO, o declarație de protecție a datelor Facebook Pixel pentru site-ul web, magazinul online sau pagina Facebook în cauză este o bază indispensabilă. În această declarație de protecție a datelor trebuie să indicați că utilizați cookie-uri. Ei descriu ce fel de cookie-uri – cum ar fi un cookie de pixeli Facebook – sunt și care este scopul lor. Un lucru este deosebit de important: informați utilizatorul că are dreptul de a se opune în orice moment utilizării pixelilor Facebook și a altor metode de urmărire. Acest drept de opoziție este un drept cheie care trebuie respectat în ceea ce privește utilizarea Pixelului Facebook și reglementările GDPR.
2. Textul consimțământului
Mulți operatori de site-uri web sunt de părere că punctul 1 (referința din declarația de protecție a datelor la utilizarea pixelilor Facebook pentru conformitatea GDPR a urmăririi) este suficientă. Dar nu este cazul. Utilizatorul trebuie să dea consimțământul pentru utilizarea Facebook Pixel Cookie Consent, adică să fie de acord în mod activ că aprobă utilizarea urmăririi. Acest consimțământ este un criteriu esențial pentru ca un site web să fie de acord cu Facebook Pixel și GDPR într-o manieră completă și sigură din punct de vedere legal, în sensul că drepturile utilizatorului sunt implementate într-o manieră completă și sigură din punct de vedere juridic. Consimțământul vizitatorului site-ului este pregătit cu textul consimțământului.
3. Amplasarea textului de consimțământ
Este important ca utilizatorii să recunoască cu adevărat textul pentru consimțământ sau obiecție. Prin urmare, plasarea textului consimțământului în mod vizibil este totul și sfârșitul.Există două opțiuni pentru aceasta, care sunt, de asemenea, conforme cu GDPR. Fie utilizați bannerul clasic pentru Facebook Pixel Cookie Consent, fie afișați o fereastră pop-up pe site-ul web care facilitează ca vizitatorul să își dea consimțământul pentru urmărire. În acest context, vizitatorii pot selecta de obicei mai multe opțiuni de urmărire permisă.
4. Definiți domeniul de aplicare al urmăririi
Măsura în care dumneavoastră, în calitate de operator al site-ului web, planificați urmărirea este, de asemenea, importantă pentru declarația de protecție a datelor și pentru textul consimțământului. Un termen important în acest context este așa-numita „comparație extinsă” . Numele este program. Datele colectate de Facebook Pixel ar trebui, de asemenea, comparate cu datele de la clienți care au fost deja colectate de compania însăși. Un exemplu sunt listele de clienți, dar și adresele de e-mail care ar fi putut fi generate de abonamentele la buletine informative. Această combinație de date și pixeli Facebook poate avea un impact semnificativ asupra protecției datelor, deoarece poate fi posibilă identificarea utilizatorilor.
5. Alegeți corect între procedurile de înscriere și renunțare
Cu siguranță ar trebui să fiți conștienți de aceste două proceduri. Pentru că sunt de mare importanță pentru implementarea corectă a conformității Facebook Pixel DSGVO. Cele două metode de consimțământ pentru urmărire de către utilizator diferă prin aceea că utilizatorul își asumă un rol activ în procesul de înscriere pentru a-și da consimțământul. Acest lucru este dat, de exemplu, prin selectarea activă a opțiunilor (și a gradului asociat) de urmărire. Cerințele privind utilizarea pixelilor Facebook în ceea ce privește protecția datelor sunt mai bine implementate în procedurile de înscriere . În cazul comparării extinse a datelor, procedura de acordare explicită a utilizatorului este o necesitate legală. Cu procedura de renunțare, pe de altă parte, consimțământul este considerat implicit, iar utilizatorul poate fi nevoit să se opună în mod activ la acesta.
6. Selectarea datelor
În calitate de operator al unui site web comercial, ar trebui să analizați cu atenție ce date colectați de la utilizatori. Acesta este, de asemenea, unul dintre principiile GDPR, conform căruia sunt colectate numai datele care servesc unui anumit scop . Exemplu din zona abonamentelor la newsletter: Pentru a vă abona la newsletter, este desigur esențial să cereți adresa de e-mail a utilizatorului. Însă numărul de telefon sau sexul sunt elemente dispensabile. Situația este similară cu pixelii Facebook și protecția datelor: cu cât sunt mai multe plugin-uri potrivite pentru faptul că pseudonimul anonim al utilizatorilor nu se mai păstrează pe internet, cu atât procedura este mai discutabilă și mai critică din punctul de vedere al responsabililor cu protecția datelor. .
7. Respectați succesiunea cronologică
Există companii care folosesc funcția instrument de urmărire înainte de a exista o posibilă revocare de către utilizator. Acest lucru nu este permis legal și este de obicei deja pedepsit cu amenzi neplăcute. În principiu , consimțământul utilizatorului trebuie mai întâi asumat înainte de a fi utilizate metodele de urmărire. Acest lucru este, de asemenea, deosebit de important dacă există o comparație detaliată ulterioară cu listele de clienți și alte date colectate de compania însăși. Dacă un utilizator nu își dă consimțământul și folosește în continuare site-ul web și conținutul, aceasta nu înseamnă că este de acord cu cookie-ul pixelului Facebook!
8. Implementați dovezi conform GDPR
Pentru a face Facebook Pixel DSGVO echitabil, este, de asemenea, necesar ca utilizatorului să i se ofere informații în orice moment despre datele care sunt colectate, stocate și utilizate de acesta. Două aspecte ale GDPR sunt deosebit de importante pentru a putea dovedi o astfel de prelucrare a datelor. Una este așa-numita evaluare a impactului privind protecția datelor , cealaltă lista activităților procedurale desfășurate de companie. Ambele ar trebui să fie făcute de un responsabil profesionist cu protecția datelor. Consentmanager poate îndeplini o astfel de funcție și ca furnizor de management al consimțământului.
9. Numiți responsabil cu protecția datelor
Este esențial să implementați liniile directoare despre Facebook Pixel și GDPR. Cu toate acestea, arată, de asemenea, seriozitate și transparență că utilizatorii sunt informați cât mai bine posibil despre tipul și funcția urmăririi . Prin urmare, responsabilul cu protecția datelor menționat în amprentă și în declarația de protecție a datelor ar trebui, de asemenea, să poată gestiona în mod profesional și precis întrebările individuale ale vizitatorilor site-urilor web relevante. Acesta este adesea chiar un avantaj în competiția online, deoarece utilizatorii sau clienții preferă și au încredere în companiile care iau în considerare protecția modernă a datelor.
10. Folosiți suport
Conectarea corectă a pixelilor Facebook și a protecției datelor necesită cunoștințe tehnice și juridice. Și acest know-how este important. Pentru că nerespectarea reglementărilor GDPR este sancționată de autoritățile de protecție a datelor. Există câteva moduri în care puteți integra protecția vitală a confidențialității în activitățile dvs. de publicitate online.
Oferiți-vă sprijin:
- Pluginuri gata făcute care combină cookie-ul Facebook Pixel și interogarea consimțământului
- responsabilul competent pentru protecția datelor care implementează conectarea Facebook Pixel și GDPR într-o manieră conformă cu legea
- agentia web specializata care tine cont si de protectia datelor atunci cand vine vorba de activitati in social media
- Manager de consimțământ ca furnizor de gestionare a consimțământului
Furnizorii de gestionare a consimțământului, cum ar fi Consentmanager, oferă un nivel ridicat de specializare atunci când vine vorba de consimțământul oamenilor de a colecta și stoca datele lor prin urmărire. Dacă decizi să angajezi un expert CMP, ai avantajul decisiv că acesta integrează și modificările legale la Facebook Pixel și GDPR care sunt introduse din când în când. Activitățile dvs. de publicitate pe Internet sunt configurate în conformitate cu reglementările privind protecția datelor și vă puteți concentra în întregime pe competențele dvs. de bază.
Întrebări frecvente: întrebări frecvente despre Facebook Pixel și GDPR
Nu Desigur, GDPR se aplică tuturor variantelor care servesc scopului de a colecta date personale de la utilizatori și apoi de a le folosi în propriile lor scopuri de afaceri. YouTube, de exemplu, face parte și din rețelele sociale, unde sunt colectate date. Cu toate acestea, pixelii Facebook și protecția datelor sunt deosebit de relevante, deoarece instrumentul este utilizat pe scară largă pentru a măsura succesul și alinierea strategică a reclamelor.
Multe companii consideră că, odată cu introducerea reglementărilor GDPR, urmărirea nu mai este conformă cu legea. Dar există cu siguranță modalități de a face Facebook Pixel și GDPR compatibil . Asistență valoroasă este disponibilă de la agențiile specializate relevante și furnizorii de gestionare a consimțământului, cum ar fi Consentmanager. Cu o perspectivă profesională asupra reglementărilor legale actuale, ei creează claritate pentru implementarea măsurilor conformă din punct de vedere legal.
Probleme cu cookie-ul Facebook Pixel și confidențialitate? CMP este partenerul perfect pentru toate activitățile de pe Internet care sunt impecabile conform legislației privind protecția datelor. Ca și în cazul Consentmanager , puteți recunoaște CMP potrivit prin sfaturi neobligatorii, referințe bune, concepte personalizate și un raport corect preț/performanță. De asemenea, este un plus dacă un CMP își asumă și funcția de responsabil cu protecția datelor.
Există două modalități de bază de utilizare a competenței unui responsabil cu protecția datelor. Puteți, de exemplu, ca o companie mai mare, să numiți un angajat competent ca responsabil cu protecția datelor sau să solicitați această funcție ca parte a externalizării .
Natural. Respectarea Regulamentului general privind protecția datelor este esențială atât pentru reproiectarea unui site web, cât și pentru relansarea site-urilor web existente. Acest lucru este controlat de autoritățile de protecție a datelor, precum și de clienți și în special de concurență.
Practic atunci când sunt colectate date personale. Cu cât acestea contribuie mai mult la faptul că se pot trage concluzii despre o anumită persoană , cu atât trebuie evaluate metodele mai critice. Colectarea datelor utilizatorilor fără consimțământ nu este conformă legal.
Regulamentul general privind protecția datelor se aplică tuturor celor care colectează, stochează, prelucrează și utilizează datele personale ale părților interesate sau ale potențialilor clienți. Exemple tipice sunt toate activitățile online legate de site-uri web, magazine online și rețele sociale, cum ar fi înregistrarea pentru un cont, abonarea la un buletin informativ, participarea la o competiție, cercetarea de produse sau utilizarea formularelor.