General

Ce sunt cookie-urile?


Cookie-uri explicate simplu – Cookie-urile sunt folosite pentru a menține funcționarea site-ului web și pentru a promova marketingul profesional. O scurtă introducere.

un teanc de biscuiți pe o masă albă

Monstrul cookie-ului este, de asemenea, până la rău pe internet. Vorbim despre cookie-urile din browser, despre „cookie-urile” pe care site-urile le lasă pe computerul dumneavoastră. De fapt, ne bucurăm de cookie-urile delicioase, dar nu este neapărat cazul cookie-urilor online. Odată cu adoptarea GDPR (Regulamentul general privind protecția datelor) în mai 2018, tema cookie-urilor din browser este mai relevantă ca niciodată. Trebuie să existe un banner de consimțământ pentru cookie -uri pe fiecare site web la care ajunge un utilizator din Uniunea Europeană. Sarcina sa este de a informa utilizatorul că anumite date sunt colectate atunci când vizitează site-ul web. Utilizatorii pot alege ce cookie-uri doresc să permită. În general, se face o distincție între cookie-urile necesare din punct de vedere tehnic și cele neesențiale .

Cookie-urile explicate simplu

Iată definiția cookie-urilor: Cookie-urile sunt fișiere text mici. Acestea sunt stocate pe computerul dvs. atunci când vizitați un anumit site web. Cookie-urile colectează informații care pot fi stocate într-unul sau mai multe fișiere. Una dintre informațiile cel mai frecvent stocate este un număr generat aleatoriu care este folosit pentru a vă recunoaște computerul. Aceasta înseamnă că nu trebuie să reintroduceți datele sau să plasați din nou mărfurile în coșul de cumpărături de fiecare dată când vizitați un anumit site web.

Setările site-ului sunt salvate și datorită cookie-urilor, astfel încât utilizatorii să nu fie nevoiți să-și reintroducă numele de utilizator, parola sau limba de fiecare dată când vizitează. Operatorul site-ului web colectează date care fac urmăribil comportamentul de navigare al utilizatorilor. Aceasta include, de exemplu, adresa IP , durata și frecvența vizualizărilor paginilor și subpaginile vizitate , ceea ce permite crearea unui profil pentru un anumit utilizator. Profilul de utilizator creat de cookie-uri este, la rândul său, utilizat pentru a plasa publicitate adecvată și pentru a permite direcționarea direcționată.

Ce tipuri de cookie-uri există?

Nu toate cookie-urile sunt la fel: prin definiție, există cookie-uri necesare și neesențiale. Mulți utilizatori le împart în fișiere „bune” și „rele”. Cookie-urile bune asigură o experiență optimă de utilizare și sunt utilizate în primul rând pentru securitate. Acesta este cazul, de exemplu, cu online banking. Aici conexiunea este stocată într-un singur cookie și ștearsă automat după încheierea sesiunii. Situația este diferită cu așa-numitele cookie-uri de urmărire. Acestea sunt folosite pentru a evalua datele utilizatorilor și pentru a plasa publicitate personalizată . Cookie-urile de urmărire sunt deosebit de persistente și urmăresc comportamentul de navigare de ani de zile. Datorită volumului mare de date colectate, cookie-urile de urmărire pot prezenta un risc de securitate, deoarece stochează adesea și date sensibile. În acest context, subiectul „ cookie-uri și protecția datelor ” este menționat în mod repetat și i se acordă atenție.

Cookie-uri și protecția datelor: ce puteți face cu cookie-urile?

Utilizatorii ar trebui să șteargă în mod regulat cookie-urile de pe computerele lor. Cel mai bine este să faceți acest lucru după fiecare sesiune. Dacă acest lucru nu este posibil, ar trebui să ștergeți cookie-urile cel puțin o dată pe lună. Deși teoretic este posibil să refuzați toate modulele cookie , acest lucru nu este practic posibil, deoarece înseamnă că majoritatea site-urilor web nu vor funcționa corect. Cu toate acestea, bannerul de consimțământ cookie vă oferă opțiunea de a accepta doar anumite module cookie.

Pentru a face mai dificilă urmărirea pe termen lung a comportamentului dvs. de utilizator, setați computerul astfel încât cookie-urile de sesiune să fie șterse după fiecare sesiune. Cu toate acestea, acest lucru nu este întotdeauna practic, deoarece trebuie să vă conectați de fiecare dată la magazine online sau la aplicații de internet, de exemplu. Bannerul de consimțământ pentru cookie-uri oferă opțiunea de a renunța la cookie-urile terță parte . Acestea sunt plasate de furnizori externi, care sunt de obicei companii de publicitate precum Google sau Facebook . Utilizatorii pot înțelege doar într-o măsură foarte limitată ce date sunt transmise către terți. În calitate de utilizator, aveți opțiunea de a instala un program anti-tracking care vă oferă o imagine de ansamblu asupra cookie-urilor plasate pe computerul dumneavoastră . Programul vă permite să gestionați cookie-urile.

Cookie-uri și protecția datelor: ce spune GDPR despre asta

Deși cookie-urile există de mult timp, majoritatea utilizatorilor nu s-au gândit prea mult la fișierele text mici de pe computerele lor până în mai 2018. Dar datorită GDPR, acest lucru s-a schimbat fundamental. Cu puțin timp înainte de intrarea în vigoare a GDPR, multe companii au atras atenția asupra noului regulament și au obținut acordul clienților lor pentru marketing online. Directiva nu reglementează doar gestionarea cookie-urilor, ci și comunicarea prin e-mail.

În retrospectivă, regulamentul a fost chiar înăsprit: soluția de opt-in este în vigoare de la 1 octombrie 2019 . Ca urmare a acestei noi reglementări, utilizatorul trebuie să fie de acord cu utilizarea cookie-urilor. Înainte de înăsprirea GDPR, multe companii au folosit o lacună în legislație pentru a promova cookie-urile de urmărire și terțe părți. Căsuțele corespunzătoare au fost deja bifate pe bannerul de consimțământ. Acum aceste metode de marketing nu mai sunt permise. Utilizatorii trebuie acum să seteze ei înșiși bifările dorite pentru a permite cookie-urile. Cu toate acestea, acest lucru nu se aplică cookie-urilor necesare, fără de care este imposibil să utilizați un site web.

Cookie-uri și confidențialitate: ce face un furnizor de gestionare a consimțământului?

GDPR stabilește reguli stricte pentru site-uri web. Pentru ca consimțământul cookie-urilor să fie conforme din punct de vedere legal , este recomandabil să utilizați un furnizor de gestionare a consimțământului (CMP) . Un CMP este un instrument care preia furnizarea bannerului de conținut cookie. Orice companie care dorește să ajungă la utilizatori din Uniunea Europeană sau la nivel internațional trebuie să aibă un instrument de gestionare a consimțământului. În prezent, există multe soluții de consimțământ diferite care includ atât instrumente plătite, cât și instrumente gratuite. Avantajul unui instrument de gestionare a consimțământului plătit este că oferă mai multe opțiuni decât un CMP gratuit. Aceasta include, de exemplu, bannere de consimțământ în mai multe limbi , care pot fi adaptate dacă se dorește. Designul joaca si el un rol important, deoarece bannerul ar trebui sa se potriveasca cu restul site-ului. De regulă, este logic să folosiți o soluție plătită, deoarece altfel nu pot fi activate servicii suplimentare. Oricine operează o aplicație în plus față de site-ul web se confruntă și cu directiva UE aici. Acesta este motivul pentru care unii furnizori de gestionare a consimțământului oferă acum și kituri de dezvoltare software (SDK) pentru aplicații. SDK-urile permit ca managementul consimțământului să fie integrat în aplicațiile native.

Deoarece liniile directoare sunt încă relativ noi, există o mare lipsă de precedent și reglementări clare. Cu un instrument de gestionare a consimțământului, totuși, în calitate de operator al unui site web, sunteți în siguranță. Instrumentele de gestionare a consimțământului sunt ușor de utilizat și pot fi integrate cu ușurință în site-uri web. Deci știți că obținerea consimțământului pentru cookie-uri este conformă din punct de vedere legal și că utilizatorii site-ului dvs. sunt pe cele mai bune mâini.

Concluzie

În sfârșit există claritate! Ceea ce este atât de ușor de spus este rezultatul unui proces îndelungat de decizii judiciare și implementare tehnică pe site-uri web. Ce informații utilizatorii sunt dispuși să transmită este exclusiv suveranitatea vizitatorului site-ului. Asta e bine. Ce informații sunt transmise furnizorilor externi dincolo de cookie-urile necesare din punct de vedere tehnic rămân transparente de la început. Soluțiile adecvate de conținut cookie deschid calea pentru această claritate pentru toate paginile. În jungla reglementărilor și legilor naționale și internaționale, aceste bannere traduc cerințele legale în utilizare și claritate.


mai multe comentarii

New regulations US 2024
Dreapta

Noile legi de confidențialitate din SUA intră în vigoare în 2024: actualizați setările de confidențialitate specifice SUA

În Statele Unite, noi legi privind protecția datelor vor intra în vigoare în a doua jumătate a anului 2024 – în Florida, Texas, Oregon și Montana . Companiile care operează în aceste state sau au clienți în aceste state trebuie să își revizuiască practicile de protecție a datelor pentru a asigura conformitatea cu noile legi […]
General, Nou

consentmanager Tool Spotlight: Opțiuni de integrare în tabloul de bord CMP

În Focusul instrumentelor din această lună, aruncăm o privire mai atentă asupra funcțiilor de integrare pe care le veți găsi în tabloul de bord CMP consentmanager . Acestea sunt rezultatul muncii extinse de dezvoltare între consentmanager și instrumentele corespunzătoare, ceea ce înseamnă că putem oferi utilizatorilor noștri oportunitatea de a activa integrarea cu un simplu […]