Dreapta

6 ani de GDPR: o sărbătoare a impactului său de anvergură


Image for the anniversary of the GDPR on 25 May with

Ne apropiem de cea de-a șasea aniversare, 25 mai 2024, a Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR) , care a influențat standardele de protecție a datelor la nivel mondial de la intrarea sa în vigoare pe 25 mai 2018. GDPR nu numai că a schimbat fundamental securitatea și gestionarea datelor cu caracter personal, dar a consolidat și drepturile persoanelor și a definit clar responsabilitățile organizațiilor.

Peisajul protecției datelor înainte de GDPR

Înainte de introducerea GDPR, protecția datelor în Europa era reglementată de Directiva privind protecția datelor 95/46/CE din 1995 , care nu mai răspundea noilor provocări ale erei digitale. Dezvoltarea rapidă a tehnologiilor digitale și o serie de încălcări semnificative ale datelor au crescut gradul de conștientizare și îngrijorare cu privire la necesitatea unei mai bune protecție a datelor. Acest lucru a condus la solicitări pentru o legislație mai puternică și mai uniformă privind protecția datelor, ceea ce a condus în cele din urmă la adoptarea GDPR.

Cele mai importante modificări ale GDPR și efectele acestora

Drepturi îmbunătățite pentru indivizi

Regulamentul general privind protecția datelor a consolidat în mod semnificativ drepturile persoanelor. Acestea includ dreptul la ștergerea datelor în anumite condiții, dreptul la portabilitatea datelor și drepturile de acces extinse, care asigură o mai mare transparență în utilizarea datelor cu caracter personal.

Cerințe clare de consimțământ

O altă schimbare importantă este restructurarea cerințelor de consimțământ. Consimțământul trebuie să fie acum explicit, informat și voluntar, întărind controlul persoanelor asupra datelor lor personale și sporind transparența.

Obligația de a raporta încălcări ale datelor

Companiile sunt obligate să raporteze anumite tipuri de încălcări ale datelor autorităților relevante în termen de 72 de ore. Acest regulament are scopul de a promova un răspuns rapid și de a minimiza posibilele daune aduse celor afectați.

La nivel global

Domeniul de aplicare al GDPR se extinde și asupra companiilor din afara UE care prelucrează date de la rezidenții UE . Această dimensiune globală subliniază impactul de anvergură al regulamentului.

Pe măsură ce Regulamentul general privind protecția datelor intră în vigoare în urmă cu șase ani, ar trebui să continuăm să salutăm rolul său transformator în protecția datelor și să recunoaștem consolidarea drepturilor la confidențialitate și stabilirea de standarde pentru fluxurile de date la nivel global.

În viitor, noile tehnologii precum inteligența artificială și învățarea automată vor continua să influențeze dezvoltarea protecției datelor în UE și ar putea necesita noi reglementări. Angajarea continuă cu principiile GDPR va fi crucială pentru a promova un viitor digital sigur și pentru a crește încrederea în protecția datelor cu caracter personal.

Mai multe informații despre istoria GDPR, precum și o explicație detaliată a celor mai importante aspecte pot fi găsite pe pagina noastră dedicată: https://www. consentmanager


mai multe comentarii

General

Buletin informativ 09/2024

Caracteristici noi: instrument pentru drepturile subiectului de date (DSR). GDPR stipulează că cei afectați (cum ar fi vizitatorii site-ului web, clienții sau alte persoane ale căror date sunt prelucrate) beneficiază de anumite drepturi. Aceasta include, în special, faptul că își pot interoga drepturile și pot primi informații despre datele prelucrate. Drepturile includ, printre altele: Noul […]
consentmanager logo with the text ‘consentmanager is a Google CMP Gold Partner’ on the left side. Gold medal with a ribbon next to a shield with the text ‘Certified CMP Partner’ in Google brand colours.
Nou

consentmanager obține statutul de aur ca partener Google CMP

consentmanager a fost certificat ca Partener CMP Gold Tier în Programul de parteneriat Google Consent Management Platform (CMP). Ni s-a acordat acest statut pe baza următoarelor criterii: Cea mai recentă dezvoltare din programul de parteneriat Google CMP aduce avantaje semnificative clienților noștri. Acum vă puteți integra bannerul de consimțământ cu Google Ads, Google Analytics și […]