Nou

Bannere pentru cookie-uri: cele mai frecvente greșeli de evitat


Un bărbat și o femeie stau la o masă cu un laptop

Pe lângă o politică de confidențialitate, bannerul cookie de pe un site web este un element la fel de important al protecției generale a datelor, dar plângerile privind bannerele cookie înșelătoare sunt în creștere.
Având amenzi în așteptare pentru 2022, ne aflăm în prezent într-o stare în care operatorii de site-uri web ar trebui să fie foarte precauți atunci când navighează pe câmpul minat de confidențialitate. Cu siguranță nu doriți să atrageți atenția autorităților de protecție a datelor sau a avocaților (vă amintiți valul de avertizare Google Fonts 🤯?).

Din acest motiv, în acest articol abordăm cele mai frecvente 5 greșeli atunci când folosiți bannere cookie pentru a vă proteja ca operator de site de eventuale amenzi și, în același timp, a optimiza experiența utilizatorului pentru clienții dumneavoastră.

Dacă vă grăbiți, faceți clic pe următoarele link-uri (complet gratuit!) și deveniți acum conform GDPR :
🚀 Scanează-ți site-ul acum →
🚀 Creați un banner pentru cookie-uri în câteva minute →

Greșeala #1: Nu afișează butoanele clare „De acord” și „Respinge”.

Prima și probabil cea mai frecventă greșeală pe care o vedeți astăzi este lipsa butoanelor clare „De acord” și „Respinge”, care este obligatorie pentru un banner cookie conform GDPR. Conform GDPR, vizitatorii site-ului dvs. trebuie să poată recunoaște atât butoanele „Respinge”, cât și „De acord”. Rețineți că ambele butoane ar trebui să fie la fel de recunoscute .

Îți amintești titlurile de la începutul anului 2022, când Google a anunțat că va adăuga un buton „refuză tot” la bannerele sale cookie? Aceasta a fost o cerință minimă pentru utilizarea unui banner cookie conform GDPR, dar și un moment definitoriu care a definit necesitatea acestei măsuri. Și asta datorită deciziei CNIL (Agenția Franceză pentru Protecția Datelor), care a amendat Google cu 150 de milioane de euro doar în ianuarie 2022 (inclusiv YouTube!).

✅ Urmați exemplul de mai jos și utilizați generatorul de bannere cookie al consentmanager pentru site-ul dvs. pentru a vă asigura că notificarea dvs. privind cookie-urile afișează butoanele „De acord” și „Respingere”. Sistemul nostru vă va arăta și ce modele de bannere cookie nu recomandăm.

o captură de ecran cu două capturi de ecran cu o bifă

Greșeala nr. 2: Nu vă blocați cookie-urile înainte de consimțământ

O altă greșeală comună pe care o fac multe bannere de cookie-uri este aceea de a nu bloca cookie-urile înainte de acordarea consimțământului.

Ce înseamnă blocul anterior și cum funcționează acest mecanism?

Toate modulele cookie neesențiale trebuie blocate înainte ca utilizatorul să își dea consimțământul. Aceasta înseamnă că site-ul dvs. ar trebui să poată opri executarea cookie-urilor înainte de a fi dat consimțământul. Aceasta poate fi o sarcină destul de tehnică dacă nu gestionați singur conținutul site-ului dvs. Prin urmare, verificați toate pluginurile active care folosesc cookie-uri în fundal. Și dacă nu ești sigur, un scanner de cookie-uri poate fi de mare ajutor. Cele mai multe servicii din zilele noastre oferă acest lucru gratuit și, cu asta, puteți găsi toate pluginurile active în prezent pe site-ul dvs.

✅ După ce ați aflat care dintre serviciile dvs. utilizează cookie-uri, asigurați-vă că ați configurat un bloc pre-script. Pentru instrucțiuni mai detaliate despre cum să blocați cookie-urile, vă rugăm să faceți clic aici .

Greșeala nr. 3: Utilizatorii nu au cum să-și schimbe sau să-și retragă consimțământul

Un dezavantaj major al unui banner cookie neconform pe un site web este că, dacă utilizatorul se răzgândește, nu are cum să se întoarcă și să își modifice setările. Mulți operatori de site-uri web neglijează această opțiune din motive vizuale. Punerea unui widget pe partea laterală a paginii ar putea să nu fie foarte estetică. Dar asigurați-vă că, conform GDPR, acest lucru este obligatoriu pentru bannerele cookie. Utilizatorii dvs. trebuie să fie conștienți de faptul că își pot schimba preferințele în orice moment și trebuie să le oferiți o modalitate simplă de a face acest lucru.

✅ Asigurați-vă că după acceptarea sau respingerea cookie-urilor, utilizatorul poate reveni la banner-ul dumneavoastră cookie cu un simplu clic pe ecranul site-ului dumneavoastră.

Cu instrumentul cookie consentmanager, widget-ul poate fi 100% adaptat designului site-ului dvs.: logo, plasare, font până la cel mai mic detaliu!

o captură de ecran a unui ecran de computer cu mai multe casete de selectare a pictogramei setărilor

Greșeala nr. 4: bannerul dvs. pentru cookie-uri nu este actualizat

Politicile actualizate legate de bannerele dvs. de cookie-uri sunt o condiție prealabilă pentru ca utilizatorii dvs. să își poată exercita drepturile în mod legal. Din acest motiv, ar trebui să stai departe de instrumentele de conformitate care oferă politici de cumpărare o singură dată. Acestea pot fi mai ieftine, dar rețineți că politicile dvs. pot fi depășite . În ultimii ani, problemele fundamentale privind protecția datelor s-au schimbat cel puțin la fiecare 6 luni și au fost adăugate noi țări/regiuni. În acest caz nu mai sunteți protejat imediat ce legislația se modifică. Și după cum știți, peisajul legilor privind confidențialitatea este în continuă evoluție.

✅ Asigurați-vă că utilizați un generator de bannere cookie care vă va actualiza automat politica și, dacă este necesar, bannerul în cazul unei modificări a legislației. De asemenea, asigurați-vă că respectați legile din zona geografică a utilizatorilor dvs. și din regiunea în care își desfășoară activitatea.

o captură de ecran a ecranului unui computer cu notificarea privind cookie-urile și prelucrarea datelor evidențiate

o captură de ecran a panoului de setări de direcționare al unui site web

Greșeala #5: Folosiți modele întunecate

Dark Patterns, un alt cuvânt pentru modele de design înșelătoare, este un termen inventat de Harry Brignull pe 28 iulie 2010 odată cu înregistrarea darkpatterns.org. Acestea sunt practici care îl conduc pe utilizator să ia o decizie pe care nu și-a propus. Acest lucru se realizează prin trucuri vizuale cu ajutorul cărora utilizatorul poate fi indus emoțional să ia o decizie care îi este dezavantajoasă. În cazul bannerelor cookie, acestea pot lua forma:

  • Casete de selectare preselectate
  • Înlocuirea butonului „Refuzare” cu un buton „Setări”.
  • Definirea cookie-urilor de marketing ca cookie-uri necesare
  • Culoarea butonului de acord este mai proeminentă decât butonul de refuzare, dând preferință unui buton față de celălalt
  • Nicio opțiune de a refuza toate cookie-urile, în schimb renunțând la categorii individuale pe baza interesului legitim

✅ Utilizatorul nu trebuie să se simtă convins sau presat să accepte cookie-uri. Prin urmare, asigurați-vă că notificarea dvs. privind cookie-urile nu conține trucuri optice și că respectați cerințele GDPR pentru cookie-uri.

Nu ridicați un deget aici și pregătiți-vă bine pentru anul 2023! Cu bannerul cookie consentmanager evitați aceste greșeli comune (și, prin urmare, amenzile) și multe altele pe care nu ar trebui să vă petreceți timpul prețios.

Descoperiți bannerul cookie consentmanager !


mai multe comentarii

New regulations US 2024
Dreapta

Noile legi de confidențialitate din SUA intră în vigoare în 2024: actualizați setările de confidențialitate specifice SUA

În Statele Unite, noi legi privind protecția datelor vor intra în vigoare în a doua jumătate a anului 2024 – în Florida, Texas, Oregon și Montana . Companiile care operează în aceste state sau au clienți în aceste state trebuie să își revizuiască practicile de protecție a datelor pentru a asigura conformitatea cu noile legi […]
General, Nou

consentmanager Tool Spotlight: Opțiuni de integrare în tabloul de bord CMP

În Focusul instrumentelor din această lună, aruncăm o privire mai atentă asupra funcțiilor de integrare pe care le veți găsi în tabloul de bord CMP consentmanager . Acestea sunt rezultatul muncii extinse de dezvoltare între consentmanager și instrumentele corespunzătoare, ceea ce înseamnă că putem oferi utilizatorilor noștri oportunitatea de a activa integrarea cu un simplu […]