Dreapta, Nou

Adio, cookie-uri terță parte: așa se schimbă urmărirea online


tabla de bucatarie neagra goala cu putina faina de copt

Google, ultimul dintre browserele majore, cum ar fi Firefox și Safari, care s-a îndepărtat încet de cookie-urile de la terți, a anunțat deja că va fi complet liber de cookie-uri de la terți până la sfârșitul anului 2024. Vom explica mai jos ce înseamnă acest lucru și cum anume ar trebui să se întâmple acest lucru!

Cookie-urile joacă un rol important în urmărirea activității online pe site-uri web. Acestea permit mecanisme precum crearea de profiluri, retargeting și funcțiile operaționale de bază ale magazinelor online, cum ar fi stocarea articolelor în coșul de cumpărături al unui utilizator. Din acest motiv, eliminarea cookie-urilor terță parte poate avea un impact semnificativ asupra datelor de urmărire, cum ar fi ratele de conversie. Este recomandabil ca CMO, agenții de publicitate și editorii să înceapă să caute metode sau instrumente alternative.

Prezentare generală a diferitelor tipuri de cookie-uri

Pentru a explica în continuare eliminarea cookie-urilor de la terți, iată o scurtă descriere a diferitelor tipuri de cookie-uri, în special cele două cele mai populare: cookie-uri primare și cookie-uri terțe.

Cookie-urile primare sunt module cookie setate de același domeniu. Dacă rulați un site de comerț electronic, cookie-urile primare îi ajută pe clienții să-și „amintească” articolele și să le adauge în coșul de cumpărături.

Pe de altă parte, dacă ați încărcat un videoclip pe YouTube care este acum încorporat pe site-ul dvs. web, cookie-uri terță parte vor fi setate deoarece videoclipul provine de la un domeniu terță parte, și anume YouTube.

Notă: Este important să știți că terții pot seta și cookie-uri primare și acestea vor funcționa în continuare. Un exemplu în acest sens este Google Analytics. Google este o terță parte care setează cookie-uri pe propriul domeniu pe care le puteți utiliza în scopuri de analiză. Aceste cookie-uri nu vor dispărea în viitor, chiar dacă sunt setate de un domeniu extern.

Nu te-ai săturat încă de prăjituri? (Cine nu? 🍪) Iată ghidul nostru detaliat pentru toate cookie-urile. Cu excepția celor comestibile 😉.

Ce se întâmplă dacă cookie-urile terță parte dispar? Site-ul meu mai are nevoie de un banner pentru cookie-uri?

Răspunsul simplu este: da! Mai aveți nevoie de un banner pentru cookie-uri. Rețineți că numai cookie-urile de la terți dispar, în timp ce cookie-urile de la prima parte continuă să fie utilizate. Aceste cookie-uri neesențiale, cum ar fi pentru analiza de marketing, necesită în continuare consimțământ și, prin urmare, un banner cookie. LocalStorage, unde datele rămân pe partea clientului și nu sunt trimise automat la server ca cookie-urile, va continua să existe. Acest lucru necesită încă consimțământul utilizatorului în conformitate cu legile privind protecția datelor, cum ar fi GDPR. Acest lucru face ca este cu atât mai important să obțineți consimțământul pentru transmiterea datelor personale cu un banner cookie.

Cu toate acestea, întrebările pe care ar trebui să ți le pui sunt:

  1. Ce tip de cookie-uri folosiți?
  2. Pentru ce folosești cookie-urile?
  3. Veți folosi LocalStorage?
  4. Cine setează cookie-urile?

Răspunsul la aceste întrebări vă va ajuta să vă dați seama ce alternative ar trebui să utilizați în locul cookie-urilor terță parte.

În plus, în Noile orientări ale EDBP au clarificat faptul că transferul de adrese IP se încadrează în procesarea ePrivacy și, prin urmare, necesită un temei juridic care este fie esențial, fie, dacă nu esențial, necesită consimțământ. Acest lucru face un banner pentru cookie-uri și mai necesar.

Ghidurile oficiale ale EDBP pot fi găsite aici.

Gata de eliminare treptată la începutul anului 2024, eliminare completă la sfârșitul lui 2024

Sfârșitul utilizării cookie-urilor de la terți a fost deja determinat și este cu atât mai important să aveți o imagine de ansamblu precisă a intervalului de timp, astfel încât să existe suficient timp pentru a vă pregăti pentru metode alternative de urmărire. Potrivit unui anunț oficial al Google, 1% dintre utilizatorii Chrome vor fi afectați de prima fază de eliminare treptată a cookie-urilor terță parte, ceea ce înseamnă că nu vor avea cookie-uri terță parte activate până în primul trimestru al anului 2024. Ne așteptăm ca în următoarea fază, până în Q3, 100% dintre utilizatorii Chrome să aibă cookie-urile terță parte dezactivate.

Alte browsere rămase vor urma cu același scop: până la sfârșitul anului 2024, browserele nu vor mai suporta cookie-uri de la terți. Din ce în ce mai multe tehnologii vor urma exemplul și nu vor mai suporta utilizarea cookie-urilor de la terți.

Ce impact are eliminarea cookie-urilor de la terți asupra site-urilor web?

Există diverse scenarii care pot fi imaginate după eliminarea completă a cookie-urilor, deși unele modificări pot fi deja în curs de dezvoltare. Vorbim despre

1. obiective de marketing mai puțin urmărite și
2. Datele de audiență ale terților nu mai sunt disponibile.

Dacă lucrați în principal cu reclame și trebuie să puteți urmări cheltuielile publicitare, s-ar putea să vă fie mai dificil să vă justificați cheltuielile publicitare în viitor, deoarece același nivel de vizibilitate nu mai poate fi garantat.

Aceste modificări ale vizibilității ar putea duce și la metode alternative. Ar putea însemna o trecere de la modele bazate pe performanță la modele bazate pe clicuri sau afișări.

Calitatea devine cheia, fie ca agent de publicitate care caută site-uri web de calitate, fie ca editor care produce conținut de calitate. Acum, mai mult ca niciodată, calitatea ar putea fi factorul decisiv în cheltuielile publicitare.

Al doilea scenariu la care operatorii de site-uri web trebuie să se aștepte este eliminarea aproape sigură a datelor de la terți. Aceste date includ, printre altele, profiluri, interese de cumpărare, sex și categorii de vârstă. În schimb, agenții de marketing și editorii nu vor avea de ales decât să se bazeze pe datele primelor părți.

Cum să vă pregătiți și oportunități pentru proprietarii de site-uri web

Cel mai bine este să utilizați datele pe care le aveți deja. Dacă nu, puteți începe să colectați date.

Începeți cu datele pe care este posibil să le fi colectat deja de la abonații la newsletter, achizițiile clienților sau datele din sondajele anterioare. Și, bineînțeles , înainte de a începe prelucrarea datelor cu caracter personal , ar trebui să aveți deja configurat un banner pentru cookie-uri, astfel încât utilizatorii să își poată da consimțământul pentru colectarea datelor lor. Dacă nu, acum este momentul să o faci. După aceea, puteți începe să colectați date fără probleme legale!

Concluzie: pregătiți-vă pentru sfârșitul cookie-urilor terță parte de către

  1. concentrați-vă pe conținut web de înaltă calitate – pentru editori, și pentru agenții de publicitate. Dacă sunteți în comerțul electronic, asigurați-vă că conținutul site-ului dvs. este suficient de atractiv, inclusiv fotografiile produselor, descrierile și gradul de utilizare al magazinului dvs.
  2. Verificați acum alternativele la cookie-urile terțelor părți!
  3. Și în sfârșit, folosirea unui banner cookie este foarte importantă pentru a putea colecta tot felul de date fără probleme legale! Începeți acum să colectați date primare.

Cu consentmanager bannerul dvs. va fi gata de utilizare în doar câteva minute – și este gratuit. Încearcă acum!


mai multe comentarii

General

Buletin informativ 09/2024

Caracteristici noi: instrument pentru drepturile subiectului de date (DSR). GDPR stipulează că cei afectați (cum ar fi vizitatorii site-ului web, clienții sau alte persoane ale căror date sunt prelucrate) beneficiază de anumite drepturi. Aceasta include, în special, faptul că își pot interoga drepturile și pot primi informații despre datele prelucrate. Drepturile includ, printre altele: Noul […]
consentmanager logo with the text ‘consentmanager is a Google CMP Gold Partner’ on the left side. Gold medal with a ribbon next to a shield with the text ‘Certified CMP Partner’ in Google brand colours.
Nou

consentmanager obține statutul de aur ca partener Google CMP

consentmanager a fost certificat ca Partener CMP Gold Tier în Programul de parteneriat Google Consent Management Platform (CMP). Ni s-a acordat acest statut pe baza următoarelor criterii: Cea mai recentă dezvoltare din programul de parteneriat Google CMP aduce avantaje semnificative clienților noștri. Acum vă puteți integra bannerul de consimțământ cu Google Ads, Google Analytics și […]