Dreapta

Se aplică Digital Services Act (DSA) și companiei dvs.? Platformele online au obligații suplimentare


Legea privind serviciile digitale (DSA)

Legea Serviciilor Digitale stabilește cerințe suplimentare de transparență pentru platformele online. Definiția unei platforme online conform DSA se poate aplica afacerii dvs. Ca urmare, vi se poate cere să respectați cerințele suplimentare de transparență ale DSA. Citiți mai departe pentru a afla dacă afacerea dvs. se încadrează în această categorie și ce pași puteți lua pentru a rămâne conform.

Care este scopul Digital Services Act?

Legea Serviciilor Digitale a intrat în vigoare la 25 august 2023 pentru platformele online și motoarele de căutare majore. Începând cu 17 februarie 2024, DSA se aplică pe deplin altor platforme online.

DSA face parte din agenda Comisiei UE „O Europă potrivită pentru era digitală”, care își propune să reglementeze platformele și intermediarii online, așa cum sa discutat în postarea noastră anterioară . Scopul său este de a proteja drepturile fundamentale ale cetățenilor UE, creând în același timp un mediu online sigur și transparent.

Cui se aplică DSA?

DSA impune cerințe diferite pentru diferiți actori online, în funcție de funcția și dimensiunea acestora, deoarece acești factori au impacturi diferite asupra ecosistemului online. De asemenea, merită menționat faptul că, la fel ca și Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR), DSA se bazează pe principiul pieței și, prin urmare, se aplică tuturor furnizorilor de servicii intermediare digitale care deservesc clienții din Uniunea Europeană (UE). Aceasta înseamnă că DSA se poate aplica și companiilor din SUA. În consecință, DSA a împărțit platformele online în patru categorii principale:

1. Platforme online și motoare de căutare foarte mari

Comisia definește această categorie ca platforme și motoare de căutare cu 45 de milioane sau mai mulți vizitatori pe lună. Lista oficială a DSA poate fi găsită aici .

2. Platforme online

DSA definește o platformă online ca un serviciu de găzduire care stochează și dezvăluie informații publicului la cererea unui destinatar al serviciului. Un site web unde utilizatorii pot crea profiluri de utilizator sau pot interacționa cu alți utilizatori este, de asemenea, considerat o platformă online.

Potrivit DSA, următoarele categorii se încadrează în termenul de platformă online:

  • Platforme de social media
  • Piețe online (magazine online, site-uri de comerț electronic)
  • Site-uri de partajare a conținutului
  • Magazine de aplicații
  • Sisteme de rezervare online pentru cazare și călătorie
  • Platforme de economie colaborativă

Notă : Microîntreprinderile și întreprinderile mici, definite ca companii cu mai puțin de 50 de angajați și o cifră de afaceri anuală mai mică de 10 milioane de euro, nu sunt afectate de această cerință. Cu toate acestea, toate celelalte organizații care se încadrează în categoria platformelor online trebuie să respecte cerințele DSA.

3. Servicii de gazduire
Acestea includ serviciile care stochează informații despre utilizator în numele lor. Această categorie include servicii de cloud computing, găzduire web, e-mail și server.

4. Servicii de brokeraj
Acestea pot include furnizorii de acces la Internet și registratorii de nume de domenii, precum și serviciile de cache sau conducte.

❗Notă importantă: consentmanager va oferi o nouă caracteristică care va permite utilizatorilor să acceseze direct informațiile agenților de publicitate făcând clic pe o pictogramă de lângă anunț. Acest lucru permite utilizatorilor să personalizeze/să dezactiveze anunțul imediat când îl văd.

Cerințe suplimentare de transparență pentru platformele online

Platformele online au, de asemenea, obligații și așteptări suplimentare în ceea ce privește asigurarea unei mai mari transparențe.

În conformitate cu articolul 26 „Publicitate pe platformele online” din DSA, sunt stabilite următoarele cerințe:

1. Furnizorii de platforme online care afișează publicitate trebuie să se asigure că utilizatorul final poate vedea rapid, clar și fără ambiguitate, în timp real, următoarele în fiecare reclamă care îi este afișată:

a) informații despre scopul publicității;
b) persoana sau organizatia care afiseaza reclama ;
c) Persoana sau entitatea care a plătit pentru publicitate , dacă este diferită de persoana sau entitatea menționată la litera (b); și
d) informații care sunt atât semnificative, cât și ușor accesibile prin publicitate; O descriere a principalelor criterii utilizate pentru a determina publicul țintă pentru publicitate și mijloacele prin care aceste criterii pot fi modificate.

2. Furnizorii de platforme online trebuie să ofere persoanelor care folosesc serviciile lor posibilitatea de a indica dacă conținutul pe care îl oferă este sau conține comunicări comerciale.

3. Furnizorii de platforme online nu au voie să arate reclame create pe baza profilării persoanelor care le folosesc serviciile.

Ce puteți face pentru a respecta Legea privind serviciile digitale

DSA solicită intermediarilor online să furnizeze informații clare și simple despre serviciile pe care le folosesc. Asigurați-vă că vă revizuiți cu atenție practicile de confidențialitate și transparență. Asigurați-vă că obțineți toate informațiile importante de la partenerii dvs. de publicitate, astfel încât să le puteți livra în mod eficient utilizatorilor dvs. Soluția noastră consentmanager vă poate ajuta site-ul dvs. să respecte și să gestioneze standardele de transparență cerute de DSA și de reglementările UE privind protecția datelor, cum ar fi GDPR.

Nu sunteți sigur dacă afacerea dvs. este supusă Legii privind serviciile digitale? Contactați unul dintre experții noștri acum!


mai multe comentarii

Nou

Buletin informativ 03/2024

NOU: Instrument de avertizare Suntem încântați să anunțăm lansarea noului nostru software de avertizare. Software-ul a fost dezvoltat pentru a îndeplini cerințele Directivei UE privind denunțarea. Software-ul nostru oferă acum o modalitate simplă și sigură pentru angajații dvs. de a raporta îngrijorările. Denunțatorii își pot trimite cu ușurință și anonim rapoartele folosind un formular de […]
Videoclipuri

Webinar: Fără cookie-uri = pierderi de venituri?

Lumea online se confruntă cu mari schimbări, în special pentru editori și agenți de publicitate. Pe 11 martie, am organizat împreună cu Refinery89.com seminariul web „Fără cookie-uri = pierderi de venituri” pentru a arunca o privire în viitor. Webinarul a avut loc în limba engleză. Au fost discutate următoarele subiecte: Prezentare generală Seminarul web a […]