Dreapta, Nou

Decizia recentă a EDPB privind modelele „Consimțământ sau plăți” pentru platformele online


Avizul EDPB privind modelul de salarizare sau consimțământ

Autoritățile de reglementare din Țările de Jos, Norvegia și Germania (Hamburg) au solicitat Comitetului European pentru Protecția Datelor ( EDPB ) un aviz cu privire la dacă marile platforme online pot folosi modele „consimțământ sau plătire” pentru publicitate comportamentală pe o bază validă și voluntară Pe baza consimțământul utilizatorului. Contextul a fost introducerea de către Meta a unui model de abonament în octombrie 2023, în care utilizatorii pot alege fie să plătească o taxă lunară pentru a utiliza serviciile Meta fără publicitate, fie să folosească serviciile gratuit și să vadă publicitate – un exemplu direct de „Consimțământ sau modelul plătiți.

Decizia EDPB cu privire la această problemă este că marile platforme online care oferă doar clienților lor posibilitatea de a plăti o taxă sau de a consimți la prelucrarea datelor cu caracter personal pentru publicitate comportamentală nu sunt în conformitate cu Regulamentul general privind protecția datelor. Un astfel de model duce la consimțământul forțat și îi dezavantajează pe utilizatorii care renunță. Conform Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR), consimțământul valid trebuie să fie voluntar și utilizatorii nu trebuie să se simtă obligați să își dea consimțământul pentru prelucrarea datelor pentru a utiliza serviciile unei platforme online.

În cazurile în care utilizarea acestor platforme online majore este esențială pentru participarea socială sau accesul la rețelele profesionale, limitarea accesului la cei care nu și-au dat consimțământul este considerată negativă și nu este în concordanță cu principiile necesității și proporționalității, limitarea scopului, minimizarea datelor și corectitudine în conformitate cu GDPR.

Recomandările EDPB privind conformitatea

Prin urmare, pentru a îndeplini standardele GDPR, EDPB solicită platformelor să ofere o „alternativă echivalentă” reală, care să nu implice costuri suplimentare. Aceasta înseamnă o posibilă a treia opțiune de consimțământ care nu implică niciun cost pentru utilizatori și le permite totuși să utilizeze serviciile acestor platforme online majore.

Implementarea unei a treia opțiuni de consimțământ

O posibilă soluție ar putea de ex. B. constau din trei butoane pe bannerul cookie: „Sunt de acord cu toți”, ceea ce ar însemna că sunteți de acord voluntar cu prelucrarea reclamei comportamentale; „Sunt de acord fără publicitate comportamentală”, ceea ce ar însemna renunțarea la procesarea publicității comportamentale, dar posibilitatea de a utiliza serviciul până la o anumită limită; și în final „Plătesc”, ceea ce ar însemna să nu fii de acord cu procesarea reclamei comportamentale, dar să poți folosi serviciul cu mai multe caracteristici decât ultima opțiune.

Utilizatorii consentmanager pot adăuga butonul personalizat „Accept fără publicitate comportamentală” la primul nivel al butonului cookie, urmând instrucțiunile noastre tehnice de pe pagina noastră de ajutor aici .

Cu aceste opțiuni, vă puteți asigura că utilizatorii dvs. au mai multe modalități de a oferi consimțământul decât doar acceptarea tuturor termenilor sau plata unei taxe.

Dacă aveți întrebări suplimentare, vă rugăm să contactați mail@ consentmanager .net.


mai multe comentarii

Webinar Cookie Consent Solution set up and install correctly
Videoclipuri

Webinar: Soluția consentmanager Cookie Consent configurată și instalată corect

Webinarul nostru pe tema „Configurarea și instalarea corectă a soluției de consimțământ cookie consentmanager ” a avut loc pe 3 septembrie. În acest webinar, Jan Winkler , CEO al consentmanager , a condus prin cele mai importante funcții și a oferit informații valoroase despre noua interfață de utilizator a interfeței consentmanager CMP. Webinarul a fost […]
Cookie-Wall & Verbesserter Cross-Domain Consent EN
General, Nou

Buletin informativ 08/2024

Caracteristici noi: perete cookie și consimțământ îmbunătățit pe mai multe domenii Odată cu actualizarea din această lună, ne-am concentrat în special pe tema cookie-urilor terță parte. Chiar dacă acum Google a dat înapoi din nou (vezi secțiunea următoare), există două browsere în special, Firefox și Safari, care nu mai acceptă cookie-uri terță parte. Dacă doriți […]