Dreapta, Nou

Decizia recentă a EDPB privind modelele „Consimțământ sau plăți” pentru platformele online


Avizul EDPB privind modelul de salarizare sau consimțământ

Autoritățile de reglementare din Țările de Jos, Norvegia și Germania (Hamburg) au solicitat Comitetului European pentru Protecția Datelor ( EDPB ) un aviz cu privire la dacă marile platforme online pot folosi modele „consimțământ sau plătire” pentru publicitate comportamentală pe o bază validă și voluntară Pe baza consimțământul utilizatorului. Contextul a fost introducerea de către Meta a unui model de abonament în octombrie 2023, în care utilizatorii pot alege fie să plătească o taxă lunară pentru a utiliza serviciile Meta fără publicitate, fie să folosească serviciile gratuit și să vadă publicitate – un exemplu direct de „Consimțământ sau modelul plătiți.

Decizia EDPB cu privire la această problemă este că marile platforme online care oferă doar clienților lor posibilitatea de a plăti o taxă sau de a consimți la prelucrarea datelor cu caracter personal pentru publicitate comportamentală nu sunt în conformitate cu Regulamentul general privind protecția datelor. Un astfel de model duce la consimțământul forțat și îi dezavantajează pe utilizatorii care renunță. Conform Regulamentului General pentru Protecția Datelor (GDPR), consimțământul valid trebuie să fie „voluntar”, iar utilizatorii nu trebuie să se simtă obligați să își dea consimțământul pentru prelucrarea datelor pentru a utiliza serviciile unei platforme online.

În cazurile în care utilizarea acestor platforme online majore este esențială pentru participarea socială sau accesul la rețelele profesionale, limitarea accesului la cei care nu și-au dat consimțământul este considerată negativă și nu este în concordanță cu principiile necesității și proporționalității, limitarea scopului, minimizarea datelor și corectitudine în conformitate cu GDPR.

Recomandările EDPB privind conformitatea

Prin urmare, pentru a îndeplini standardele GDPR, EDPB solicită platformelor să ofere o „alternativă echivalentă” reală, care să nu implice costuri suplimentare. Aceasta înseamnă o posibilă a treia opțiune de consimțământ care nu implică niciun cost pentru utilizatori și le permite totuși să utilizeze serviciile acestor platforme online majore.

Implementarea unei a treia opțiuni de consimțământ

O posibilă soluție ar putea de ex. B. constau din trei butoane pe bannerul cookie: „Sunt de acord cu toți”, ceea ce ar însemna că sunteți de acord voluntar cu prelucrarea reclamei comportamentale; „Sunt de acord fără publicitate comportamentală”, ceea ce ar însemna renunțarea la procesarea publicității comportamentale, dar posibilitatea de a utiliza serviciul până la o anumită limită; și în final „Plătesc”, ceea ce ar însemna să nu fii de acord cu procesarea reclamei comportamentale, dar să poți folosi serviciul cu mai multe caracteristici decât ultima opțiune.

Utilizatorii consentmanager pot adăuga butonul personalizat „Accept fără publicitate comportamentală” la primul nivel al butonului cookie, urmând instrucțiunile noastre tehnice de pe pagina noastră de ajutor aici .

Cu aceste opțiuni, vă puteți asigura că utilizatorii dvs. au mai multe modalități de a oferi consimțământul decât doar acceptarea tuturor termenilor sau plata unei taxe.

Dacă aveți întrebări suplimentare, vă rugăm să contactați mail@ consentmanager .net.


mai multe comentarii

Nou

Buletin informativ 05/2024

Nouă integrare pentru Slack, MS Teams și multe altele Odată cu actualizarea actuală, o nouă funcție de integrare pentru Slack, MS Teams, Zapier și n8n vă este acum disponibilă în sistem. Funcția vă informează în mod convenabil în Slack, Teams sau orice alt instrument despre modificări și știri importante (de exemplu, cookie-uri noi găsite) în […]
Webinar-GCM-v2-with-Google-and-consentmanager
General, Nou, Videoclipuri

Seminar web: Google Consent Mode v2 cu Google și consentmanager

Alăturați-vă webinarului nostru exclusiv găzduit de consentmanager în colaborare cu Google pe 12 iunie 2024, la ora 11:00 CET. Datorită cererii mari de informații cu privire la cele mai recente cerințe Google, acest webinar vă va ajuta să înțelegeți mai bine Google Consent Mode v2. Dennis Gingele de la Google și Jan Winkler de la […]